Onderteken petitie 'laat ons stappen'
(114 reacties. Pagina 5 van 12)Moderator(s): Dré
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 22-1-2008 14:38 |
owja de regering kan ook tever gaan... Een baas moet zelf weten of hij wel of niet in zijn kantoor een sigaret of sigaartje rookt! Zolang niemand daar last van heeft. Iemand met een auto van de zaak moet zelf weten of hij wel of niet rookt in die auto. Ben je met collega's samen oppad in een auto dan kan ik het mij voorstellen, maar een persoon die zelf en alleen rijdt???? Snelheid is nog een item, het heeft zeker wel nut die beperkingen... maar het kan ook wel overdreven worden. Wordt eens tijd dat de regering weer een beetje terug doet voor het volk in plaats van alleen maar ontnemen!! 's nachts is 140km/h over een lege autobaan echt geen misdrijf hoor.. laten we nog wel een beetje democratie over in Nederland?? | |
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes... | |
RenevanhEx Lid Uit: Nederland Sinds: 20-9-2006 Laatste: 16-6-2008 Berichten: 528 | 22-1-2008 16:31 |
braz schreef: Maar als je de sluitingstijden vrij geeft, wordt de overlast ook minder, want mensen gaan meer verspreid over de avond naar huis. Hier is uitvoerig onderzoek naar gedaan en de politie is die mening ook toegedaan. Dus vrije sluitingstijden heeft zeker zin om overlast te beperken maar geen effect op drankmisbruik. | |
SebasVDVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 9-2-2003 Laatste: 17-8-2016 Berichten: 1719 | 22-1-2008 16:32 |
renevanh schreef: braz schreef: Maar als je de sluitingstijden vrij geeft, wordt de overlast ook minder, want mensen gaan meer verspreid over de avond naar huis. Hier is uitvoerig onderzoek naar gedaan en de politie is die mening ook toegedaan. Dus vrije sluitingstijden heeft zeker zin om overlast te beperken maar geen effect op drankmisbruik. | |
Bassie RassieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 26-4-2006 Laatste: 21-3-2016 Berichten: 189 | 22-1-2008 21:46 |
Ik merk de hele tijd in deze discussie dat er over 14, 15 jarigen wordt gesproken in het algemeen. Terwijl er toch maar een kleine groep is die echt overlast voor oorzaken door drank/drugs gebruik. Ik ben zelf 15 en ik drink hooguit 1 of 2 biertjes in de maand. Dan ook mooi om half 1 op bed liggen en de volgende ochtend weer vrolijk op. Op school hoor je wel verhalen van: ja, heb zoveel gedronken en gisteren nog even een joinko gerookt, maar moeten we die verhalen echt sirieus geloven De meeste mensen die ik ken (zijn 14,15) drinken alleen thuis. Omdat ze hier in leeuwarden of omgeving heel moeilijk aan alcohol komen. (of je moet een broer/vriend/persoon hebben die het voor je haalt.) | |
Freelancer in de noordelijke provincies | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 22-1-2008 22:07 |
Dré schreef: HUH... 10-15 jaar geleden was het hier in Harlingen (maar ook in Leeuwarden en vele andere steden) heel normaal dat de deuren om 2:00 dicht gingen en de muziek om 3:00 uit moest zijn. Iedereen lekker vóór 4:00 in bed. Grote voordeel was dat je gewoon om 22:00 kon gaan stappen (na de vrijdagavondfilm/zaterdagavondfilm) en niet hoefde te wachten tot een tijdstip waarop je op normale dagen al LANG onder de wol ligt (best wel absurd eigenlijk als je het héél nuchter bekijkt).Ik hou van de nacht en ik heb een hekel aan ochtenden, behalve wanneer ik ze meemaak als verlengstukje van een nacht doorhalen. Dat is nooit anders geweest. Ik zie niet in waarom mij dat plezier moet worden afgepakt, enkel en alleen omdat ouders hun kinderen en in dat verlengde kinderen zichzelf niet in de hand weten te houden. Ter illustratie: achttien jaar geleden, vóór mijn zeventiende mócht ik niet eens uit. Daarna werd dit beperkt tot één uitgaansgelegenheid, eens per maand en om 0:00 thuis. Maar ik ben dan ook een meisje *s. Dré schreef: Je krijgt tegenwoordig, vanwege de lange openingstijden, enorme fragmentatie (met als gevolg dat sommige tenten zo leeg blijven dat ze gewoonweg op de fles gaan dankzij die ruime openingstijden).Tot begin jaren '2000 druppelden er tussen 22:00 en 23:30 aarig wat mensen binnen. Tegenwoordig begint het pas tegen 1:00u. Wat nou als dit komt door de verhoging van de drankprijzen (mede door horeca-prijzenbeleid na de invoering van de euro) in combinatie met steeds jonger publiek, met minder geld, dat zich dus elders indrinkt? | |
RenevanhEx Lid Uit: Nederland Sinds: 20-9-2006 Laatste: 16-6-2008 Berichten: 528 | 22-1-2008 22:19 |
Sylvia schreef: Ter illustratie: achttien jaar geleden, vóór mijn zeventiende mócht ik niet eens uit. Daarna werd dit beperkt tot één uitgaansgelegenheid, eens per maand en om 0:00 thuis.Maar ik ben dan ook een meisje *s. Het is tegenwoordig normaal dat je 3x in de maand vrijdag EN zaterdag tot diep in de nacht in de kroeg rondhangt, en dat vierde weekend ga je dan alleen maar ( uche...) op vrijdag. Zo is mijn zusje al bijna een jaar bezig, en ze is nu net een paar maanden 17. Ik vind het niet normaal... | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 22-1-2008 22:20 |
Bassie Rassie schreef: Ik merk de hele tijd in deze discussie dat er over 14, 15 jarigen wordt gesproken in het algemeen. Terwijl er toch maar een kleine groep is die echt overlast voor oorzaken door drank/drugs gebruik.Bassie Rassie schreef: Op school hoor je wel verhalen van: ja, heb zoveel gedronken en gisteren nog even een joinko gerookt, maar moeten we die verhalen echt sirieus gelovenBassie Rassie schreef: De meeste mensen die ik ken (zijn 14,15) drinken alleen thuis. | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 22-1-2008 22:22 |
renevanh schreef: Of je nou een meisje bent of niet... jouw ouders waren wel veel verantwoordelijker bezig dan de ouders van de jeugd tegenwoordig (en daar horen mijn ouders ook bij als ik zo naar het uitgaansleven van m'n zusje kijk...). | |
VoltcontrolStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-6-2005 Laatste: 29-11-2011 Berichten: 465 | 23-1-2008 07:55 |
Sylvia schreef: renevanh schreef: Of je nou een meisje bent of niet... jouw ouders waren wel veel verantwoordelijker bezig dan de ouders van de jeugd tegenwoordig (en daar horen mijn ouders ook bij als ik zo naar het uitgaansleven van m'n zusje kijk...). | |
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek. | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 19-11-2024 Berichten: 5308 | 23-1-2008 08:31 |
Dré schreef: Straks gaan ze nog bepalen dat ik niet meer mag roken in m'n eigen kantoor (chips, dat hebben ze al bepaald), dat ik maar 120 mag met mijn veilig snelrijdende auto (chips, hebben ze al bepaald) etc. etc. etc.En die bepalingen zijn er om overlast voor anderen (zoals het rijden met 200km per uur of het roken op de werkplek) te voorkomen. En ja, stappen tot 's morgensvroeg zorgt voor overlast voor anderen (stappen zorgt sowieso voor overlast) en dus is het geheel niet zo vreemd dat het onderhevig is aan regels. Chips... Alles is onderhevig aan regels (dus begin daar maar jong mee...). Als we alles wat in de ogen van de overheid overlast of gevaar oplevert gaan verbieden dan kunnen alle niet-hybride auto's, alle motoren, zeker alle drive-in shows maar ook vet eten, alcohol, snoep, vliegreizen (zonder door de regering goedgekeurde noodzaak), vuurwerk, wintersport en plasma-tv's direct worden geband. Dan leven we in een zeer veilige maatschappij waar niemand last heeft van een ander. De overheid heeft zich -vind ik- niet in algemene zin te bemoeien met de staptijden en dus met de openingstijden van de horeca. Om lokaal overlast te bestrijden zijn er al meer dan genoeg wettelijke mogelijkheden. Dat die vaak niet worden benut is iets anders (heeft vaak meer te maken met het niet functioneren van de Nederlandse politie) maar is geen reden om maar weer een nieuw verbod in te voeren. | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! |