Forum > Geluid

Opvolger Denon DN-S1000: de DN-S1200!

(83 reacties. Pagina 5 van 9)
Moderator(s): Dré
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
23-4-2008 15:52

mark_dabomb schreef:

Ik hoop echter wel dat je via de link optie ook een HD uit kan leze van je andere speler, dat zou wel erg handig zijn.
Dat werkt helaas alleen op de HD5500 sad :(
Music is what feelings sound like...
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
23-4-2008 22:07

mark_dabomb schreef:

Al meer mensen die het apparaat in huis hebben?
Wel een stuk of veertien. Nou goed, twee minuten bij mijn huis vandaan laugh :D .

Het wachten is alleen op een klant die het geen probleem vind dat we het apparaat eerst even wat grondiger dan normaal testen alvorens het te versturen.
Ook ik ben erg benieuwd naar dit machientje.
DjjaimyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2007
Laatste: 8-5-2008
Berichten: 4
28-4-2008 14:55
Groot voordeel bij de DN-S1200 is dat je een HD Aankan sluiten en een toetse bord

als je bij een pioneer cdj400 een HD van 120 gig aan hangt loopt ie totaal vast.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
28-4-2008 14:57

djjaimy schreef:

als je bij een pioneer cdj400 een HD van 120 gig aan hangt loopt ie totaal vast.
Ik denk dat hij dan zo lang aan het indexeren is dat je denkt dat hij vastloopt. Maar... De CDJ-400 heeft weer als voordeel dat hij mp3 CD's af kan spelen (iets dat je bij de DN-S1200 wel kunt vergeten).

Dat gezegd hebbende: Ik vind de DN-S1200 (op een paar "Denon quirks" na) een verdomd leuke speler voor het geld. En nu ook nog met "Pioneer cue mode" (nagenoeg tenminste).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TenkaterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2004
Laatste: 21-12-2019
Berichten: 399
28-4-2008 15:29
Heb zaterdag 2 s1200´s opgehaald. Hiervoor 2 Axis 8 spelers gehad.

Ik heb de Denon´s niet gekocht voor het usb verhaal - vind het toch niet erg prettig werken met 2 usb schijven. Snel een usb inprikken is dan wel weer handig, maar zal ik toch sporadisch gebruiken. Aankoop was voornamelijk gebaseerd op het midi verhaal. Deze is volgens mij behoorlijk uitgebreid en ik zal de komende weken mij hier meer in verdiepen.

Eerste indruk van de spelers: erg leuke bakkies (het lijken net broodtrommels). Veel functies die allemaal bruikbaar zijn. Nadeel is de lange laadtijd van een cd/usb nummer/folder, maar binnen nu en 10 dagen komt een update er aan om dat te verhelpen. Daarnaast het probleem ondervonden dat soms als de pitch bend knoppen gebruikt worden, de pitch blijft hangen op -10% (of plus 10%).

Als bovenstaande bugs verholpen zijn, zijn het ideale spelers die klaar zijn voor de toekomst door het midi verhaal. Maar toch mis ik het pielen zoals dat op de axis spelers kon ;-)
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
29-4-2008 12:03

Dré schreef:

De CDJ-400 heeft weer als voordeel dat hij mp3 CD's af kan spelen (iets dat je bij de DN-S1200 wel kunt vergeten).
MP3 op cd is natuurlijk al lang niet meer interessant wanneer je een harddrive aan het spelertje kan hangen in mijn ogen. Waarom zou je tenslotte nog een mogelijke probleem factor willen gebruiken. MP3 vanaf een USB stick heeft tenslotte alleen maar voordelen ten opzichte van mp3 op cd, je zit niet met het probleem van het niet kunnen lezen van het medium, het is herschrijfbaar en heeft geen slijtage, en mits voorzien van een goede indexering is het ook nog eens een peut sneller.

Midi vond ik overigens nog een veel leukere toevoeging dan USB... ik heb mezelf wel kostelijk vermaakt met de S1200 in combinatie met Traktor.
Dat gezegd hebbende: Ik vind de DN-S1200 (op een paar "Denon quirks" na) een verdomd leuke speler voor het geld.
\

Eigenlijk de leukste speler voor het geld onder de 500 euro... maar dat was ook al wel een beetje verwacht door sommigen ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
29-4-2008 12:35

Reind schreef:

Dré schreef:

De CDJ-400 heeft weer als voordeel dat hij mp3 CD's af kan spelen (iets dat je bij de DN-S1200 wel kunt vergeten).
MP3 op cd is natuurlijk al lang niet meer interessant wanneer je een harddrive aan het spelertje kan hangen in mijn ogen.
Als we een eventuele bestaande situatie even volledig vergeten dan heb je helemaal gelijk. Maar in de praktijk geldt er vrijwel altijd WEL een bestaande situatie. En dan kan het toch wel een domper zijn om te horen dat je je mp3 CD's niet meer kunt gebruiken. Uiteraard een middagje rippen naar de USB stick en je probleem is opgelost (maar het moet wel even gebeuren).
MP3 vanaf een USB stick heeft tenslotte alleen maar voordelen ten opzichte van mp3 op cd
Behalve dan het nadeel dat een mp3 CD niet in een USB stick gestopt kan worden... Zie ook recent topic over wat voor CD's je soms getrakteerd krijgt van je klanten... Een mp3 CD is een beetje gemeengoed geworden (en ineens wordt dat teruggedraaid). Ik snap die keuze niet helemaal.
Eigenlijk de leukste speler voor het geld onder de 500 euro... maar dat was ook al wel een beetje verwacht door sommigen ;-)
Minpunten:

- De rare "ik bepaal voor jou dat je een nieuw cue point krijgt zodra je door een liedje zoekt" Denon bug (ik noem het een bug aangezien de handleiding er met geen woord over rept) moet eens uit de Denon apparaten gehaald worden (het is zo SUPER onlogisch!!!).
- Speler zou moeten leren dat bij auto cue het niet vreemd is om aan het einde van het nummer op pauze te gaan staan wachten bij de VOLGENDE track (zeker als je de speler instelt op "the other" cue methode (zijnde die van Pioneer ;-) aangezien ook dat een onderdeel is van het cue gedrag).
- De beatcounter zit er wel eens naast (zelfs met muziek waarbij een dove de beat nog op kan pikken). De DN-S1200 heeft een tap button MAAR zodra je die gebruikt zegt de speler "dan zoek je het verder zelf ook maar uit" (en ook dat is erg onlogisch).
- Sommige knopjes en handelingen hebben nog te veel last van "Denon logica" (logica die niet helemaal strookt met de intuitie van, met name, ervaren gebruikers). Denon zou eens een ervaren ergonoom moeten aantrekken (zou hun producten waanzinnig vooruit helpen volgens mij). Uiteraard zijn de Denon gebruikers het niet met me eens (maar dat is niet vreemd, die zijn al geconditioneerd volgens de Denon logica ;-)
- Geef me de macht over de eject button terug (zeker als er gekozen wordt voor "the other" cue methode).
- Speler is (vooralsnog) vrij traag in het laden van HTK CD's (wellicht heeft iemand zin dat te meten en de resultaten in het bekende "laadtijd" topic te zetten?).

Pluspunten:

- Absurd veel features voor het geld.
- Goede jog.
- Absurd veel features voor het geld.

En, als laatste, absurd veel features voor het geld. Maar ergonomisch zou ik, met een middag tijd en een kladblok, zo een kantje vol kunnen pennen!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
29-4-2008 13:41
De inleestijd wordt in de komende update verbeterd.

Het feit dat de speler inderdaad een nieuw cue-punt instelt na zoeken begrijp ik ook niet erg, hoewel het me in de praktijk niet stoort. Neemt niet weg dat het anders zou moeten (en ook makkelijk anders kan). Of een speler in de auto-cue stand na afloop van een track teruggaat naar het begin of naar de volgende track is gewoon een keuze. Bij de Denon broadcast-modellen (zoals mijn DN-M1050R minidisc-deck) kan je instellen wat hij moet doen, bij de dj-spelers is het vanaf het allereerste model al terug naar het huidige nummer. Stoort me totaal niet. Evenmin als de eject-lock. Integendeel, een superhandige voorziening die (als je hem niet nodig hebt omdat je uit je doppen kijkt) niet of nauwelijks in de weg zit. Of je moet het onoverkomelijk vinden op CUE te drukken voordat je eject. In ieder geval is dit een stuk zinvoller dan de Pioneer "vondst" waarbij na verkeerd ejecten en weer inlezen van dezelfde cd de oude positie weer wordt opgezocht.

MP3 disks zijn een beetje gemeengoed geworden (met nadruk op een beetje, het is nooit zo'n succes geworden als cd-audio) omdat er geen alternatief was. Dat is er nu wel, dus ik snap dat men van de mp3 cd af wil, gezien de nadelen die Reind al noemde.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
29-4-2008 14:07

Victor schreef:

bij de dj-spelers is het vanaf het allereerste model al terug naar het huidige nummer. Stoort me totaal niet.
Denon heeft nu expliciet gekozen voor een "other" optie zodat je Denon speler in dat geval cue'ed zoals een Pioneer (alleen mogen ze de merknaam wellicht niet expliciet noemen en dus noemen ze het "other"). Als je dan de Pioneer fans wilt behagen (want waarom zou je de optie anders bieden EN reken maar dat je de Pioneer gebruikers ermee behaagt), werk dat dan wel wat vollediger uit (dus inclusief auto cue next). Een ontwerper dient zich bij een feature (of gedraging) altijd af te vragen wat de toegevoegde waarde is. Ik zou niet weten wat het nut is om aan het einde van het nummer klaar te gaan staan bij precies hetzelfde nummer (mocht je die feature al _een keer_ willen gebruiken dan kun je daarvoor de "play lock" gebruiken op de 1200).
Evenmin als de eject-lock. Integendeel, een superhandige voorziening die (als je hem niet nodig hebt omdat je uit je doppen kijkt) niet of nauwelijks in de weg zit.
Ik heb jaren met Denon spelers gewerkt. Als je een beetje gewend bent aan het feit dat je eerst moet cue'en voordat de eject knop weer werkt (...) dan leer je dus de "cue-eject" methode aan; een handeling die je in een fractie van een seconde uitvoert, nog voordat je oren geregistreerd hebben dat je de verkeerde CD eruit gegooid hebt. Weg voordeel. Alleen als je twijfelt kan het handig zijn (maar als je twijfelt kun je ook even naar je mixer kijken). De keren dat je de verkeerde speler open doet twijfel je echter voor geen meter maar "bam-bam" je je een weg naar stilte, ook op een Denon!
Of je moet het onoverkomelijk vinden op CUE te drukken voordat je eject.
Hoe minder handelingen, hoe prettiger lijkt me...
In ieder geval is dit een stuk zinvoller dan de Pioneer "vondst" waarbij na verkeerd ejecten en weer inlezen van dezelfde cd de oude positie weer wordt opgezocht.
Ik zie nogal een verschil. Bij de Pioneer optie die je aanhaalt heb je het over een (ook in mijn ogen totaal) nutteloze feature die je echter, bij normaal gebruik, op geen enkele manier in de weg zit. Bij de Denon optie die aangehaald wordt hebben we het over iets dat bij elke eject een extra (eigenlijk onnodige) handeling met zich meebrengt.

Ik vind het geweldig dat Denon overstag gaat door nu the "other" optie te bieden MAAR zou het fijn vinden als die optie een volledige implementatie van de Pioneer gedragingen zou zijn. En aangezien we het over software hebben hoeft het niets extra te kosten.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 5308
29-4-2008 16:19
Inderdaad wordt de handeling cue-eject een soort automatische Pavlov-reactie. Echter, als je op cue drukt met de bedoeling direct daarna op eject te drukken, maar het wordt stil na de druk op cue, dan heeft dat zo'n impact dat de druk op eject NIET doorgaat. En dus heb je binnen 0,2 seconde weer muziek omdat je geen cd hoeft in te voeren maar alleen op PLAY hoeft te drukken.

Natuurlijk gebeurt dat niet vaak, maar al is het één keer in de 5 jaar (en vroeg of laat gebeurt het volgens Murphy's law). Al was deze functie uitschakelbaar dan nog zou ik dat nooit doen. Zelfs niet ondanks dat ik altijd een derde speler standby heb staan die ieder moment gestart kan worden. Sterker nog, ik heb de Denons ook nog op play-lock staan die dezelfde beveiliging biedt tegen het onbedoeld gebruiken van de track-search knop. Ideaal.

Maar goed, de een vindt het hinderlijk, de ander vindt het handig. Juist als het een automatisme wordt om achter elkaar op cue (of pauze) en eject te drukken lijkt het me niet al teveel extra werk op te leveren. Maar dat moet iedereen maar voor zichzelf bepalen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)