Forum > Zelfbouw Speakers

geld verdienen met speakers bouwen?

(99 reacties. Pagina 5 van 10)
Moderator(s): Dré
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
4-4-2003 17:21
jawel, maar als je zoietsecht serieus zou gaan willen doen zou ik toch met je vader regelen dat hij alles aan de telefoon regelt en de rest, niet persoonlijk maar als ik een volwassen vent was whehehe wink ;) , dan zou ik niet even zomaar voor 700 euro 2 kasten laten maken bij een jongen van 13? 14? je moet echt naam gaan krijgen en ik zou zeker gaan proberen bij de plaatselijke discoboer hem een goede luister test geven dan ff ook in vergelijk vaak met skytec speakertjes die ze daar hebben staan, want daar blijft denk ik weinig van over, als hij eenmaal weet (en zijn klanten)dat jij de boxen gewoon echt netjes afwerkt, en technish van binnen alles perfect soldeert aansluit enz. zal hij vast wel een goede deal met je maken
MichielStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-1-2002
Laatste: 6-10-2005
Berichten: 222
4-4-2003 17:46
Waar is je gereedschap?? Kost ook wat. Wil je serieus grote hoeveelheden kasten maken is een boven frees en zaagtafel al bijna een must. Dat schud je niet zomaar uit je zak. Dan nog de afschrijving van het gereedschap... word nog eens lastig met de boekhouding.

En wat doe je als er een concunrent is die jou ff ssngeeft omdat je zwart bezig bent.... Even inschrijven bij de kamer van koop handel is ook wel handig (dat kan ook op die leeftijd).
Alleen een ikplakkasteninelkaar-service zou het niet al te best doen denk ik....

Ik zit er zelf ook aan te denken om als voor me zelf te beginnen. Puur om de hobby te financieren. Ik ben uiteindelijk bijna dag in dag uit bezig met speakers ontwerpen en van alles wat er om heen hangt.
Ik denk dat je weinig kans op overleven hebt als je zo gericht begint. Pak het breeder aan, dan heb je meer kans. Voor die tijd, eerst ff verstand van zaken kijgen! Je merk vanzelf wanneer het gode zit ,als je zonder reclame door mensen benadert word.
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
4-4-2003 18:30
en wat bedoel je dan met "pak het breder aan" ik snap dat je bedoeld dat ik meer dingen moet gaan doen maar welke dingen bedoel je dan?

ik ben 14.

kan ik me dan al inschrijven bij de kvk.

en over dat gereedschap, een zaagtafel heeft me opa welen die heeft ook allerlij houtbewerkingsspullen(hij bouwt zelf tafels en stoelen in zijn vrije tijd die hij nogal veel heeft)

en hoeveel geld zou je nodig hebben om te beginnen(heb dikke 1200 euro op de bank staan, is dat genoeg lijkt mij wel toch?

alvast bedankt,

ingmar
schnappi???
MichielStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-1-2002
Laatste: 6-10-2005
Berichten: 222
4-4-2003 18:53
Dat maakt de situatie een stuk interessanter.

Met breeder bedoel ik verhuur van geluid en ontwerpen van systemen erbij doen. Maar dat kost je wle enkele jaren om dat onder de knie te krijgen. Wees blij dat je zo jong bent. Rond die leeftijd ben ik ook begonnen (voor de hobby) en nu heb ik ook serieuse plannen...

Je kan je gewoon inschrijven bij de kvk, alleen zijn je ouders verantwordelijk voor jouw bedrijf. Zoek de site van de kvk maar eens op. dan zie je vanzelf wat er allemaal nodig is.

Wat ik nodig zou hebben om te beginnen is zo'n 200 euro om de inschrijving en alles rond te krijgen. 200 is dan ruim voldoende.
Verder een paar klanten.
Om met de verhuur te beginnen moet je toch wel een dik bedrag hebben om alle nodige apparatuur voor een complete set aan te schaffen/maken. Met 1200 red je dat niet. Maar verhuur kan altijd opgebouwd worden.

Mijn tip voor jou is om dit nog even te laten wachten, en eerst zorgen dat je een behoorlijk portie verstand van zaken hebt. Eventueel kun je af en toe een kastje bouwen voor iemand, dat is het moeilijke niet. Het gaat meer om het ontwerpen, en adviseren. Je moet je ook duidelijk onderscheiden van het zwaar commerciele gedoe in de audio wereld. Zo kan ik wel zeggen dat ik me thuis voel in de exotische kasten waar vooral in de audiofiele hifi wereld vraag naar is.
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
4-4-2003 19:16
dat is het juist.
de verhuur van spullen boeit me dus niet.
ik wil gewoon alleen voor de hobby speakers bouwen.
en het is ook niet de bedoeling dat ik er kapitalen mee ga verdienen ik wil er gewoon een beetje winst mee maken, laten we zeggen 50 euro per box.

en dan wil ik nog zoals ik in mijn vorige posts als heb gezegd speakers op maat gaan maken dan bedoel ik dan in de zin van dingen die op de box kunnen worden gezet bijvoorbeeld. tapijt ipv verfen en zon ding om een paaltje in te zetten exta dik hout, etc.

nogmaals het is niet de bedoeling om er rijk mee te worden.
schnappi???
Dj romaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2003
Laatste: 2-7-2010
Berichten: 206
4-4-2003 19:17
een beetje das 110 gulden !!! dat vind ik geen beetje dat zou 100 € per setje zijn das 220 gulden
D'n huisschilder
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
4-4-2003 19:18
maar als ik bv. speakers aan de lokale discoboer wil gaan verkopen.
moet ik dan per se ingeschreven staan bij de kvk?en zo ja,wat kost dat dan voor de aanmelding en per jaar

en nog aan vraagje aan andre: is het een probleem met zou zelfbouwsetjes?en kunnen we eventueel later een contract maken als ik meer ga produceren?

alvast bedankt,

ingmar
schnappi???
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
4-4-2003 19:19
nou mischien is 25 euro dan reeeler?
schnappi???
Dj romaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2003
Laatste: 2-7-2010
Berichten: 206
4-4-2003 19:20
dat lijkt me wel een mooi prijsje en als je er vort echt goed in bent 30-35 euro dan is het ook leuk om ze bij jouw te kopen zal allicht goedkoper zijn als in de winkel
D'n huisschilder
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
4-4-2003 19:20
en hifi luidsprekers bouwen ljikt me overigens ook wel leuk..
schnappi???

Terug naar forum Reageer (zonder quote)