Forum > Geluid

Pioneer DJM 400 en DJM 800

(189 reacties. Pagina 5 van 19)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
20-1-2006 13:09
Mail hem je inderdaad vandaag nog wel even. Als jij hem maandag middag door faxt scan ik hem dinsdag in en staat ie s'middags of s'avonds online.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
WoeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2005
Laatste: 15-7-2013
Berichten: 29
20-1-2006 13:23
Over de kwaliteit kan ik niet meepraten maar 1 ding weet ik wel. Ik vind het net als de rest van de Pioneer lijn weer ontzettend gave machines om te zien!! Heerlijk gewoon.
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
20-1-2006 14:31
Tip over het pitchen op de CDX om de key gelijk te krijgen, daarna key locken en tempo instellen is een verdraaid goeie tip. Ik vond de key steps van Numark altijd wat te grof (volgens mij 10 stappen elke kant op) maar de genoemde methode haalt die beperking VOLLEDIG weg!
nu kun je ook platen mixen die qua tonen helemaal niet zouden moeten kunnen.
Vergeten dat je met Numark TTX ook een key-lock in kan stellen, en dus eigenlijk al langer met platen harmonisch kunt mixen? Nu moet ik toegeven... de TTX heeft als je de key-lock verlaagt een enorm slecht geluid, en werkt dus niet 100%, maar... de mogelijk is er wel!
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
20-1-2006 14:32
De Gemini PDT-6000 had hiervoor zelfs 2 faders (1 voor tempo, 1 voor key). Functie werd echter niet vaak gebruikt aangezien velen niet eens weten wat harmonic mixing is (laat staan dat ze het beoefenen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
20-1-2006 15:59

Dré schreef:

De Gemini PDT-6000 had hiervoor zelfs 2 faders (1 voor tempo, 1 voor key). Functie werd echter niet vaak gebruikt aangezien velen niet eens weten wat harmonic mixing is (laat staan dat ze het beoefenen).
Volgens mij had de PDT ook in sommige gevallen een beetje last van dubbele beats bij het gebruik er van. Durf het alleen niet meer met zekerheid te zeggen of dat nou was bij het gebruik van master tempo of bij het gebruik van de key correction.

Ik heb het in ieder geval nooit gebruikt. Ik kan niet eens noten lezen dus laat staan harmonisch mixen.... als het maar goed klinkt vind ik het allang best ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
20-1-2006 21:33
Wellicht is deze optie op de CDX iets om aan je review toe te voegen Reind? Je zal de speler niet meer hebben denk ik, maar de optie vermelden alleen kan ook.
Faxnummer nog niet ontvangen trouwens.
Gr.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
20-1-2006 22:24
Reind, faxen hoeft niet meer, heb al een staat gevonden op internet. In deze tabel is duidelijk te vinden welke grondtoon met wekle grondtoon mixt. De rest van die site ook interessant.

Hier is de link.

https://www.harmonic-mixing.com/charts/keychart.mv
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
20-1-2006 22:30
Ja, dit tabelletje maakt het helemaal duidelijk. happy :) (en ik blijk het inderdaad mis te hebben wink ;) )

Nu alleen nog leren beatmixen.... laugh :D
Maarja, ik zal hier verder mijn mond maar houden want het ging tenslotte over de mixer.
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
20-1-2006 22:41
https://www.harmonic-mixing.com/overview/easymix.mv

En hier nog het cirkeldiagram waar ik eerder over sprak.
[EDIT]Wat hier eerder stond klopte niet.[/EDIT]

Voor een volledige uitleg is het echter beter deze hele site eens te lezen.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
27-1-2006 12:00

DannyK78 schreef:

Ik weet niet of het plaatje alles zegt maar als je de curves van de crossfader ziet, dan zie je geen snelle cut scratch mogelijkheid, wel een onbenullige stand met beide richtingen volledig lineair met een dikke dip in het midden, maar ik weet niet of het plaatje alles zegt in dit geval.
Ben hier inmiddels al achter: zie onderstaande tekst gekopieerd van het "Pioneer forum"

--------------------------------------------------------------------------------

does anyone know if the crossfader on the new djm800 is the same as on the djm600?

as i have never used a pioneer mixer before what are they like for scratching?
im not a turntablist or anything,but i just like to scratch over funky house and the mixer i have at the minute is not sharp enough to do any quality scratching.


--------------------------------------------------------------------------------

It's a little different than the 600. Since we wanted to appeal to scratch DJs also the sharpest of the 3 settings is set to the same lag and curve as the sharpest of the 909. Hope that helps.

-----------------------

Kan dus wel mee gescratched worden, qua curve settings dan.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag

Terug naar forum Reageer (zonder quote)