Forum > Licht

Aanschaf blinder(s)

(44 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
20-10-2005 10:43
Zelfbouw ben ik niet zo voor, koop liever iets kant & klaars.
Dat is het probleem nou. De enige blinder die ik mooi vind, en wil hebben, is half zelfbouw. Nu ben ik zelf best handig, en dat zou zeker ook wel lukken, maar 2 van deze blinders, van 4x650 watt, is nogsteeds 5200 watt. En omdat wij (nog) niet met krachtstroom werken (dat hebben ze op de meeste plaatsen waar wij draaien niet), hebben we voor de blinders alleen al 2 groepen in de meterkast nodig. En dan de rest van de apparatuur is ook al gouw 3 groepen. Dan zit je op 5 groepen. Zonder krachtstroom is dat niet te doen...

Er moet dus een andere oplossing zijn (geen vuurwerk ofzorazz :p) die hetzelfde effect met minder watt kan bereiken. Maar hoe?
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
SandervandermaatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2004
Laatste: 23-4-2007
Berichten: 520
20-10-2005 10:50
sunstrips vind ik wel mooi...
liever een ster in me voorruit dan een ster in me gril
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
20-10-2005 12:12

DJ Delay schreef:

Dat is het probleem nou. De enige blinder die ik mooi vind, en wil hebben, is half zelfbouw. Nu ben ik zelf best handig, en dat zou zeker ook wel lukken, maar 2 van deze blinders, van 4x650 watt, is nogsteeds 5200 watt. En omdat wij (nog) niet met krachtstroom werken (dat hebben ze op de meeste plaatsen waar wij draaien niet), hebben we voor de blinders alleen al 2 groepen in de meterkast nodig. En dan de rest van de apparatuur is ook al gouw 3 groepen. Dan zit je op 5 groepen. Zonder krachtstroom is dat niet te doen...
Tja, ga eens voor jezelf na of je op de locaties waar je nu draait zonder krachtstroom wel iets met blinders kunt, of dat het eigenlijk heavy overdone is?
Light Image
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
20-10-2005 16:02
Of gebruik ze met ACL lampjes. Dus alle lampjes in serie. Maar dan moet je wel werken met een kabel die deze 2 blinders met elkaar verbind. Net hetzelfde systeem eigenlijk als met 2 ACL 4-barren.
exit night into LIGHT
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
20-10-2005 23:29
Tja, ga eens voor jezelf na of je op de locaties waar je nu draait zonder krachtstroom wel iets met blinders kunt, of dat het eigenlijk heavy overdone is?
Klopt ja, helemaal gelijk in. Maar wij hebben best een grote garage, waar nog wel eens een flink feest gehouden wordt. Een beetje overkill op een goede manier vind ik dan juist heel mooi. Nou scheelt het wel weer dat wij thuis krachtstroom hebben, maar toch, het klopt wel...
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)