Forum > Off-Zone

Probleem: Krulsnoeren

(49 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
Berichten: 240
5-10-2005 16:24
Laat me ff weten of het je lukt...

Alle snoeren in huis zijn goed gekruld... Dus kan zelf niet ff uitvoeren wat ik voorstel... happy :)
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
6-10-2005 14:58
Het werkt, technisch gezien, ik ben inmiddels al zo gewend het zonder stok te doen dat ik het met stok niet ineens sneller doe. Ik heb er ook eigenlijk geen last van dat het in de knoop raakt als ik de krul weer goed probeer te leggen.

Weet je, ik stop zelf met schrijven in dit toch wel erg vaag wordende topic, vind dat ik nu wel genoeg over krullen de verkeerde kant op heb geschreven. Alles wat er over te vertellen valt is nu wel gezegd geloof ik.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
21-10-2005 17:42
Ik heb in een dood uurtje met een oude telefoon en dit topic in mijn achterhoofd eens zitten prutsen, en wat denk je, ik kan nu binnen 2 seconden een fantastische omgekeerde krul in het midden van mijn snoer leggen!!! En hoe komt die erin? Simpel, door je koptelefoon een rondje te laten draaien als er aan het snoer getrokken wordt. Dit gebeurt vooral als je snoer klem zit, en de "knoop" komt er dan in bij het stukje waar het snoer een knik maakt. Het is heel simpel, voor een cursus snoertje uit de knoop halen ben je bij mij thuis welkomrazz :p (uiteraard tegen betaling he!laugh :D)

Probeer eens de telefoonhoorn onder het snoer door te halen, en vervolgens aan de hoorn te trekken. Dan vliegt hij er precies in het midden in!!!
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
21-10-2005 21:30
Je eerste alinea kan ik helemaal in mee, dit is ook wat er in het klein gebeurt aan het begin van het snoer (ben ik inmiddels achter) en vervolgens verlplaatst het knikpunt tussen rechtsom en linksom (oftewel de krul de verkeerde kant op) zich verder in het snoer.

Je tweede alinea volg ik echter niet. Misschien kan je die wat duidelijker uitleggen.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
21-10-2005 22:52
Wij hebben precies hetzelfde, het is me eigenlijk nooit opgevallen, omdat ze bij ons ook weer vanzelf verdwijnen, hier hoe ik ze er het snelst op een normale manier in krijg:

*Er van uitgaande dat het krulsnoer een soort van vouw in het midden heeft.*

Je neemt de hoorn van het toestel, vervolgens haal je deze iets naar achter, en dan rechts van het snoer, je houdt de hoorn horizontaal. Vervolgens haal je hem onder het snoer door, met een slag draaiend, dus om de as, die in de breedte over de bovenkant van de hoorn loopt (Het gedeelte waar je naar luisterd naar beneden, het gedeelte waar je in praat naarboven). Zo haal je hem onder het snoer door, terwijl je hem dus een rondje draait. Als je hem dan een beetje aantrekt, springt er in de meeste gevallen zo'n vage omdraai in het midden van de kabel.

Het kan ook sneller, op de manier hoe ik er achter gekomen ben:

Je neemt het snoer in je hand (het makkelijkst werkt het zonder telefoon). Dan moet je je even een as voorstellen, die over de breedte van de telefoonlijn loopt, horizontaal (90 graden hoek met de lijn), om die as draai je hem rond, je knikt hem dan eigenlijk net als je elleboog, maar dan 360 graden. Daarbij moet je het snoer ook een beetje over zijn lengteas draaien, en voila!! een perfecte omkeer in het snoer!

Maar hoe die er nou vanzelf inkomen? Ik snap er echt niks van???

Hopelijk heb ik het een beetje duidelijk uit gelegd, duidelijker gaat niet. Moet het eigenlijk eens filmen. Of fotootje zodat iedereen die draai/knoop/whatever begrijpt. Het is gewoon net of het snoer linksom draait, en vervolgens omkeert en rechtsom verder draait. Daar krijg je zo'n gekke knik van...

Vaag topic dit...
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
21-10-2005 22:55
D'r word hier een complete studie van gemaakt ;-)
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
21-10-2005 23:10
Ja, proffesioneel licht en geluids forum, en ik doe mijn best om daar mijn steentje aan bij te dragenlaugh :Dshut up :X

Het moet alleen niet veel erger worden, want dan denk ik dat er een aantal psychiators aan te pas moet komen... laugh :Dlaugh :Dlaugh :D
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
23-10-2005 11:00
Dit moet stoppen mensen, na het lezen van de post van DJ-Delay ben ik de hele nacht opgebleven en heeft mijn vriendin me bij het thuiskomen van het stappen met een snoeischaar moeten losknippen van het krulsnoer.

Tussen mijn rechter-boven- en onderbeen zit alleen nog een krul de verkeerde kant op zodat als mijn voet linksom draait de rest van lichaam rechtsom draait, iemand nog tips om dit op te lossen?

@DJ Delay, bedankt voor je poging het helderder uit te leggen dan eerst, het is alleen niet overgekomen, ik denk dat een filmpje de enige oplossing is, of we houden er gewoon over op, kan ook natuurlijk.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
23-10-2005 14:22
laugh :Dlaugh :Dlaugh :D

Laten we er maar gewoon over ophouden, en wachten totdat ik (of iemand anders) er een filmpje van kan maken, ik kan het zo niet duidelijker uitleggen! Misschien kan je er zelf een foto van maken, zodat de rest ook snapt om wat voor een soort "knoop" het gaat?

En we kunnen aan Dré een oorkonde aanvragen voor "meest-serieus-genomen-onzin-topic van de eeuw!!" laugh :D
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
23-10-2005 17:30

DJ Delay schreef:

En we kunnen aan Dré een oorkonde aanvragen voor "meest-serieus-genomen-onzin-topic van de eeuw!!" laugh :D
Amen
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag

Terug naar forum Reageer (zonder quote)