Forum > Algemeen Forum

Multikabel ....

(49 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
MC PartyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2003
Laatste: 27-9-2009
11-10-2005 18:01

JeroenVDV schreef:

De gitaren sluit je aan op de versterkers zodat ze hun eigen sound kunnen regelen
Das een groot nadeel bij beginnende bandjes. Lopen hele tijd te k*tte aan de versterker omdat ze denken dat ze harder moeten gaan dan de hele band bij elkaar. shut up :X

De gitaar zelf gewoon versterken met mic ipv rechtsreeks met DI.
Nu ook schuimparty's ! ;-)
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
11-10-2005 23:58

Roytje schreef:

Mijn post was ook een aanvulling van die van Barbara.
Ook Barbara was niet geheel volledig wink ;)

JeroenVDV schreef:

De gitaren sluit je aan op de versterkers zodat ze hun eigen sound kunnen regelen EN alvast een makkelijke monitor hebben. Die sluit je vervolgens, de meesten hebben een line-output of "PREAMP"-output, via de DI aan op de mengtafel.
En weg is de eigen sound, ik had het reeds eerder gemeld,
maar blijkbaar wordt er domweg overheen gelezen.
Stel dat de gitarist een lekkere Marshall 50 watter buizenbak met 2X 12" heeft.
Gebruik dan GEEN DI!

Gitaren gaan altijd via een microfoon.
Mits de gitaarversterker dermate low budget is, dat een rechtstreekse verbinding via DI een betere oplossing is.

Martin.
kvm entertainment
Danny25Standaard Lid
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 5-4-2006
12-10-2005 08:53
Nou een mooie marssall 50watter hebben ze echt niet.
Ik heb al meteen gezgt draai niet aan die knopen van de versterler gitaar . Dan blijf ik aan het regelen. Ik heb gezegt ik doe het geluid jullie de muziek.

Ik plof ze denk ik allemaal wel aan een DI lijkt me het beste.Anders heb ik evnt. nog wel 4 van db 4 effect prosecors liggen. om de sound mocht het nodig zijn een beetje mooier temaken.
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
12-10-2005 09:30

KVM schreef:

En weg is de eigen sound, ik had het reeds eerder gemeld,
maar blijkbaar wordt er domweg overheen gelezen.
Stel dat de gitarist een lekkere Marshall 50 watter buizenbak met 2X 12" heeft.
Gebruik dan GEEN DI!

Gitaren gaan altijd via een microfoon.
Mits de gitaarversterker dermate low budget is, dat een rechtstreekse verbinding via DI een betere oplossing is.

Martin.
Natuurlijk gebruik je geen DI bij bijvoorbeeld een heerlijke Marshall 50 watter buizenbak, maar ik probeer me een beetje in de situatie te verplaatsen. Het uitversterken van een gitaarversterker met een (goede) microfoon vergt nog meer kennis en denkwerk op dat gebied, dit is de meest simpele en in hun geval waarschijnlijk voldoenende oplossing.

Vooral als we het hebben over een beginnenden geluidstechnicus, is het gewoon een feit dat elke microfoon meer, een grotere kans op feedback via monitors of soms zelfs zaal vormt.
Light Image
KVMVIP Lid (†)
12-10-2005 10:10
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 12-10-2005 10:12

JeroenVDV schreef:

Vooral als we het hebben over een beginnenden geluidstechnicus, is het gewoon een feit dat elke microfoon meer, een grotere kans op feedback via monitors of soms zelfs zaal vormt.
Dat valt wel mee, een beginnende geluidstechnicus zal het zichzelf niet moeilijk maken door ook sidefills te plaatsen.
M.a.w. de electrische gitaar zit niet op de monitor en zal dus niet snel rondzingen.

De volledige info van de band is helaas te miniem om een duidelijk antwoord te geven.
De Marshall was slechts een voorbeeld, er zijn nog vele andere merken.

Martin.
kvm entertainment
Danny25Standaard Lid
12-10-2005 10:11
Kvm de voledige instumenten lijst inc merk en type komt binnenkort.
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt
Danny25Standaard Lid
12-10-2005 22:11
Hier bij de lijst van instrumenten ik denk dat we nu een eind verder komen.

Hierbij de inventarisatie van de versterkers:

Gerrie(Zang, Mondharmonica, Sologitaar) Versterker Line6 AX2/212

Wim(zang, slaggitaar) Versterker Fender Stage100
Akoestisch Crate accoustic CA60D

Jos(Zang, Keyboard, trekzak) Mic voor trekzak: DAP Audio/Wireless MIC
Receiver COM21

Keyboard Roland EXR5

Henk(Slaggitaar) Line6/Spider II

Eddy(Bas) Behringer/Ultrabas BX600
KVMVIP Lid (†)
12-10-2005 23:13

Danny25 schreef:

Hier bij de lijst van instrumenten ik denk dat we nu een eind verder komen.

Hierbij de inventarisatie van de versterkers:

Gerrie(Zang, Mondharmonica, Sologitaar) Versterker Line6 AX2/212
Zie je, daar ga je al. Een line 6 is absoluut geen kinderspeelgoed, dus deze versterk je met een microfoon.
De mondharmonica doe je met een "koplamp" (green bullet) of anders een sm57 /58. Met beide kan je ze laten scheuren sneaky :V
Wim(zang, slaggitaar) Versterker Fender Stage100
Akoestisch Crate accoustic CA60D
Ook Microfoon. Tevens moet je kijken of op de Crate een DI of line output zit, zit deze er niet op dan moet ook de Crate met microfoon versterkt worden aangezien deze ingebouwde effecten heeft.
Jos(Zang, Keyboard, trekzak) Mic voor trekzak: DAP Audio/Wireless MIC
Receiver COM21 Keyboard Roland EXR5
Het door de zaal heen lopen met de trekzak is erg leuk, maar je moet absoluut een geschikte microfoon nemen.
Dus eventueel als het niet anders kan een microfoon op het toneel aan een draadje. Keyboard gaat met DI.(hetzij mono of stereo.)
Henk(Slaggitaar)Line6/Spider II
Ook met microfoon, Spider II heeft ampsimulation, die kan dus o.a. een Marshall imiteren. Amp heeft tevens ingebouwde effecten. O.a. te vinden bij de 212.
Eddy(Bas)Behringer/Ultrabas BX600
Kan eventueel via de line out, maar persoonlijk zou ik deze met een DI box doen.

Maken deze jongens Zydeco Rock?

Globaal aan de lijst is toch wel te zien dat de band het goed voor elkaar heeft.

Martin.
kvm entertainment
Danny25Standaard Lid
13-10-2005 11:22
Deze jongens Gan terug naar de jaren 60/70 Nummer van chuck barry. statusquo enz.

Wat voor mics zou je aangebeveelen. Niet te duur wel redelijke kwaliteit.

Voor de trekzak kan ik zijn zang mic gebruiken bij dat nummer zingt hij niet.
LarzzzieStandaard Lid
Sinds: 18-7-2003
Laatste: 30-10-2012
13-10-2005 21:41
Persoonlijk zou ik voor de zang SM58's van Shure pakken of je kan kiezen voor bijvoorbeeld de E845 van Sennheiser, klinkt voor dat werk ook prima en is niet te duur.Voor de gitaren SM57 van shure lijkt mij een prima optie.

Voor de trekzak noemde KVM al de SM57.

Keyboard en Bas een DI naar keuze. In princiepe werken die DAPjes ook prima...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)