Forum > Muziek

[Interview] Rank 1 (Benno de Goeij)

(63 reacties. Pagina 5 van 7)
Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
7-6-2005 16:38
@ Jows, Aha, dat was je punt, vind je het erg dat ik het nog steeds niet met je eens ben? Als we flight 643 bijvoorbeeld pakken (effectief nummer maar echt knap gemaakt?) wat is daar dan voor nodig? Men neme een leuke pakkende basloop met wat bijgeluiden, pleuren dat op de sequencer, we pakken een virtuele synth (bijvoorbeeld de Malstohm in Reason) maken het te-te-te-te-tee mee en sampelen het een beetje alvorens het in de sequencer te pleuren een paar filtertjes, afmixen en klaar is klara (of Tiesto, weet niet eens zeker of hij het wel zelf gemaakt heeft, maar ik ga daar maar van uit)

Iedere boerenlul die een tijdje naar trance heeft geluisterd snapt toch wel dat het niet een kwalitatief hoogstandje is? En dat is op zich niet erg, vind overkill van Mark Norman ook een wereldplaat, maar is ook niet een ontzettend knap staaltje produceer werk. Ik snap best wel dat iets zelf verzinnen en uiteindelijk uitdokteren moeilijk is, maar kom bij mij niet aan met dat ik iets wel of niet zou mogen beoordelen, ik heb ondertussen zoveel goed en slecht dance werk gehoord dat ik mezelf daar toch wel enigszinds ervaren in mag noemen.

Kunnen we over dat produceren nog wel even doorgaan Jows, maar ik heb mijn mening en jij hebt de jouwe, jij bent ook nog maar net begonnen met produceren en vind jij dat jij het wel mag beoordelen? Anyway, ZULLEN WE MAAR WEER ONTOPIC GAAN? MISSCHIEN KOMT ER NOG WAT LEUKS UIT DIT TOPIC ZONDER DIE ELLENLANGE DISCUSSIES, ZOU TOCH ZONDE ZIJN ALS DIT TOPIC OP SLOT GAAT OMDAT WE HIER MET ZN ALLEN ZONODIG MOETEN GAAN ZITTEN BEKVECHTEN OVER DE PRODUCTIES VAN TIESTO, GING TENSLOTTE OVER RANK 1 EN NIET OVER TIESTO.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
7-6-2005 17:26
We discussieren. Daar is een forum voor. Bovendien heb ik eerder al gezegd dat het vaak moeilijker is om simpel te blijven (Flight 643, Defqon 1 2005 Theme).

Voorbeeld van een voetballer (jij haalde het eerder al aan). Veel voetballers doen te veel in het veld. Eenvoudig spelen is vaak het sleutelwoord. Die spelers zijn vaak het beste.

Tuurlijk mag jij een mening hebben over een track dat je hem niet mooi vindt, maar dat wil nogmaals zeggen dat het niet goed geproduceerd is. Dat ik zelf produceer heeft er verder weinig mee te maken, maar wel weet ik hoe die nummers opgebouwd worden. Zo simpel is het niet. Vind de juiste synth er maar eens bij. Gaan gigantish veel uren in zitten.

Magoed, back on topic idd.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
7-6-2005 18:36
back on topic: op zich mee eens, maar ben nog steeds wel ERG benieuwd naar de reactie van Fredje, vooral w.b. het "underground-werk" van Dhr. Verwest... sneaky :V Zou ik graag nog wat over horen!
Beauty hides in the deep
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
7-6-2005 22:55
zorgen dat je bij de juiste feestjes en party's bent.
En de Horeca is me daar toch een biechtstoel,daar hoor je alles.
En in een bepaalde kring verkeren wil ook nog wel s zorgen dat je veel weet of hoort.

Maar zorg er wel voor dat je die info ook lekker onder elkaar houd-bij deze laugh :D
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
8-6-2005 00:10
Hou het dan dusdanig underground underground en begin er lekker niet over als je toch niets kan/wil zeggen. Zo maak je ook maar iemand blij met een dooie mus. Maar das mijn mening. Overigens geen persoonlijke aanval op je hoor Fred, ben het vaak zat wel met je eens, maar dat vage gedoe waar je nu mee bezig bent absoluut niet.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
8-6-2005 07:12
ach ,

als het volk of de jeugd alles zou moeten weten dan is er ook geen lol meer aan wink ;)
En doe goed je best,investeer daar jaren in,oefen heel veel,en sta achter wat je doet dan kom je vanzelf in de juiste kringen.
En mbt Underground gebeuren is het idd vaag-daarom is het underground gebeuren.
En als je straks groot bent en volwassen dan kan je je mengen tussen de andere volwassenen en bijv. in Amsterdam naar de juiste clubs gaan/afterparty's dan zie en hoor je vanzelf wel wat er allemaal speelt.
Jammer dat ik je nieuwsgierigheid niet kan weghalenlaugh :D
En ook jammer dat je het in dit geval niet met me eens bent laugh :D
Mijn wereld hoeft jouw wereld niet te zijn en daar hoef je dan verder ook de inn's en out's niet van te weten sneaky :V
Gaat jan en alleman verder niks aan laugh :D
groet

ps-wie denk je dat er laatst op het terras zat??
en wat denk je wat we nu weer gehoord hebben??
ja,ik ben geen STORY of PRIVE laugh :D

en als ik het goed heb dan ben jij met je tentamens bezig en behoor jij nog niet tot de wereld der volwassenen die overal mag zijn en alles mag weten.
Jouw Tijd komt vanzelf wel.
En nou niet meer zo verdrietig zijn-dan ben je echt net een dode Mus laugh :D

en neem het allemaal niet zo zwaar op,zoals ik het meedeel zo is het ook echt.
Wat wel leuk kan zijn!!--
tzt zal ik een aantal vinylstukken van Tijs op site(s) zetten,allen gesigneerd en een aantal stukken die niet voor de consument zijn-oftewel voor de insiders.
Dit vinyl moet voor veel weg daar dit voor de Hartekamp is.
We gaan uitwijken naar een andere lokatie vanaf September en zijn afhankelijk van sponsoring.
Te veel eigen potjes/eigen beheer van vele afdelingen met eigen budgetten en het hele Dance gebeuren raakt ondergesneeuwd.
Doen we dit niet dan zullen we moeten stoppen.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
8-6-2005 09:42
1 x bewerkt. Laatst door DJ Tim op 8-6-2005 09:50
Ik geloof dat ik heel goed weet waar ik het over had daarstraks, daarnaast hoef je mij niet te kleineren Fred. Misschien ben je vergeten dat ik ook 10 jaar draai en ik volg een deeltijd studie (ja naast mijn werk ben 25) dus niet echt meer een puber of wel? Voordat je roept, verdiep je dan eerst even in de persoon die iets schrijft. Als underground zo vaag is, hou dat vage gezwets dan maar lekker voor je.

Overigens, ben zo'n beetje in iedere tent in Amsterdam en Zaandam en god mag weten waar allemaal geweest en heb toen ik er wat dieper inzat ook met allerlei bekende dj's contact gehad. Je hebt me echt beledigt! Ook in zat tenten gedraaid overigens, misschien heb ik niet de ervaring die jij hebt, maar ik denk dat ik de fase van gekleineerd worden wel een beetje gepaseerd ben. Bovendien, vind het jammer om een dusdanig kortzichtig bericht uit jou hoek te krijgen, ik probeer me een beeld te verkrijgen van sommige medeforummers die ook al een tijdje hier zitten en dergerlijke kortzichtigheid had ik niet uit jou hoek verwacht.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
8-6-2005 09:50
1 x bewerkt. Laatst door Sjapper op 8-6-2005 09:52
Sorry Fredje, maar je speelt het nu wel erg op de man! vind ik een zwaktebod. Dat iemand bezig is met tentamens, zegt niks over hoe die persoon in de wereld staat en wat hij/zij heeft meegemaakt. Je bent inderdaad behoorlijk beledigend bezig...

En ik ben het totaal met Tim eens, als je niets wil zeggen, moet je er ook niet over beginnen. Of je moet het lef hebben om ergens voor uit te komen, hou het anders voor jezelf!

edit: even voor de goede orde, ik ben HEEL blij dat jouw wereld niet mijn wereld is. Ieder zijn ding, zullen we maar zeggen! sneaky :V
Beauty hides in the deep
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
8-6-2005 09:51
Dank je Japer wink ;) Maar wees gerust, kan mezelf ook wel redden, maar denk dat het goed is dat meerdere mensen van zo'n bericht schrikken, zeker uit de hoek van Fred. Vind een excuus ook echt wel op zijn plaats.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
8-6-2005 09:53
Beste Tim, was niet eens om jou bedoeld, ook ik voel me hier persoonlijk door aangesproken. ik denk dat ik redelijk wat in me leven heb meegemaakt, ondanks dat ik "maar" 22 ben, studeer en niet in het "echte" wereldje schijn te zitten...
Beauty hides in the deep

Terug naar forum Reageer (zonder quote)