Forum > Geluid

Numark 5000-FX

(129 reacties. Pagina 5 van 13)
Moderator(s): Dré
SucksirStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2005
Laatste: 31-5-2012
Berichten: 108
17-5-2005 20:58
Ja klopt wel, maar importeurs hebben heus wel even tijd om een forum te checken binnen vijf dagen. Bovendien zijn de enige posts van DJ Fixet al1 op dit topic van toepassing geweeest. Dus het was blijkbaar wel interessant, vandaar dat ik mijn twijfels had, waarom hij niet meer reageerde, maar meneer de importeur heeft gewoon netjes het testexemplaar opgestuurd. Respect voor DJ Fixet, want sommige importeurs zijn gewoon helemaal malloten, tenminste dat heb ik weleens gelezen in andere topics

Maar goed, hopen dat Reind hem eens kan bekijken. Ik ben eenmaal echt benieuwd omat ik nog zit te denken over een nieuwe mixer, de Denon X1500, Nuo5 of deze
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
17-5-2005 21:42
Ik had laatst even snel de handleiding doorgelopen, en was weer even in een winkel waar ie stond. En kon nu de effectenbak heel makkelijk begrijpen. Je moet er gewoon even achter komen dat het activeringsknopje voor de effecten boven de eq zit. En natuurlijk dat het dry/wet fadertje op wet staat. Dope mixertje.
Waar zit de cut op dit apparaat?
DJ FixitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-5-2005
Laatste: 1-10-2005
Berichten: 15
17-5-2005 22:43
Het is Fixit,
van fixen..
je weet wel repareren..
Ik DJ met de soldeerbout....van binnen uit zeg maar..
SucksirStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2005
Laatste: 31-5-2012
Berichten: 108
17-5-2005 23:26
Excuses, voor je onjuiste naamspelling.

Maar je DJ-ed dus echt met de soldeerboutwink ;)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
18-5-2005 23:08

sucksir schreef:

Hey dre, ik hoorde dat je waarschijnlijk een exemplaar zou kunnen krijgen om hem te testen. Naar mijn weten was dat van de importeur van Numark die dat in dit topic zei. Ook zou Reind de mixer kunnen testen.

Is daar al enig nieuws van of zijn het alleen maar praatjes?
Mixer is binnen gekomen. Door alle feestdagen hebben we echter vrijwel overal een fikse achterstand opgelopen zodat we nog niet aan het "ontleden" zijn toegekomen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ FixitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-5-2005
Laatste: 1-10-2005
Berichten: 15
19-5-2005 18:29
Ja ik heb natuurlijk ook zo mijn achterstanden..
en kijk ook niet iedere dag op het forum.
Als ik als Numark importeur loze beloftes zou doen
zou ik het natuurlijk geen 10 jaar vol houden.

Verder blijven de reacties op de 5000 positief.
Miss monica heeft er gisteren ook eentje gekocht.
Ze kwam eigenlijk voor een P.. mixer, maar ging weg met de 5000...
SucksirStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2005
Laatste: 31-5-2012
Berichten: 108
6-7-2005 11:35
En nog iemand al enigszins ervaringen met dit schatje.

Heb egenlijk mijn nieuwe mixer al besteld, maar het is toch wel fijn om te horen of ik wel de juiste keuze heb gemaakt met de Denon X1500. Daarmee bedoel ik op de slechte faders van de Numark, daar hoorde ik op diverse fora iets over. Maar het kan ook napraterij zijn, zoals zo vaak op fora
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
6-7-2005 12:08

sucksir schreef:

maar het is toch wel fijn om te horen of ik wel de juiste keuze heb gemaakt met de Denon X1500.
Dat ligt er maar net aan aan wie je het vraagt wink ;)
Daarmee bedoel ik op de slechte faders van de Numark, daar hoorde ik op diverse fora iets over. Maar het kan ook napraterij zijn, zoals zo vaak op fora
Als ik hoor wat er tot nu toe verkocht is aan 5000FX'en (zo goed als niks) dan lijkt het me stug dat er toch al veel klachten over zijn.
En wat betreft klachten over fader..... tsja dan wil ik altijd eerst graag de fader zien voor ik daar een oordeel over geef, je weet tenslotte nooit wat voor een sukkel er achter die mixer heeft gestaan.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SucksirStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2005
Laatste: 31-5-2012
Berichten: 108
6-7-2005 12:21
Hhaha, ja sorry Reind, De Ecler is gewoon de betere, dat is gewoon zo. Op alle punten behalve features scoort de Ecler het hoogst, maar de Denon is zo mooi met die display en het past mooi bij mijn S5000's. Verder is het X-effect leuk, dat aan elkaar linken van je DJ-app zodat je memory en fader-start enzo kan delen en krijgen.

Verder is dat firmware zooi ook heel handig, zo zijn er steeds meer effecten bijgekomen, ook kun je een nieuwe soort EQ-afstelling downloaden, wat de EQ zeer te goede komt. Zoals jullie weten is de EQ behoorlijk ruk vanaf de fabriek, maar door die mod is ie flink verbeterd hoorde ik op het Denon forum.

Mja, back on topic. Iemand al ervaringen met dit ding, de numark 5000FX dan?
En Dre, heb je er al mee lopen pielen?
DimitriStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-8-2003
Laatste: 12-1-2015
Berichten: 25
6-7-2005 16:07
Een vriend van me heeft em gekocht (zat er al maanden op te wachten). Moet zeggen dat ik de potfaders en effecten wel wat fijner vind werken dan mn Synq SMX (mag ook wel, de 5000FX is ook wat duurder). Toonregeling vond ik klonk iets muzikaler. Faders zijn afgeschermd tegen stof, levensduur ervan durf ik geen uitspraken over te doen. Wat me wel opviel is dat laatste stukje (vanaf het dikke streepje) het geluid opeens harder wordt dan bijvoorbeeld mijn SMX. Effecten zijn wat uitgebreider dan SMX en de jogweel werkt goed, alleen vind ik de presets van de Synq weer iets fijner werken, zal wel kwestie van gewenning zijn. Beatkeaper werkte goed (het was iets makkelijker in een keer een goede loop te maken dan bij de synq, omdat de BPM makkelijker bijgestuurd kan worden als ie er naast zit). Minpuntje is de voeding die wel erg warm werd , zo warm dat ik mn vingers er niet langer dan 2 sec er tegen kon houden (het was wel een warme dag toen). Maar al met al was eerste ervaring wel positief.
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal

Terug naar forum Reageer (zonder quote)