Forum > Algemeen Forum

Promoten van je drive-in

(76 reacties. Pagina 5 van 8)
Moderator(s): Dré
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
6-3-2005 23:57
Het gaat er dan ook vooral om dat je de 'klik' maakt met eventuele mensen die je boeken en dan het liefst met zaaleigenaren of bedrijfsleiders. Want veel werk in bruiloften of bedrijfsfeestjes wordt gegenereerd via de zaal waar ze gehouden worden.
Ik ben zelf ook boeker en ik kan als ik 5 minuten met iemand gesproken heb in 9 van de 10 keer wel zien of hij serieus is, kan draaien en weet waar hij over praat.
Dus je hoeft niet voor te doen hoe je een hele avond draait. Vaak doet het begrip 'een greep uit het repertoire' al wonderen. Het laten zien van je setup in licht en geluid. Aangeven dat je kunt presenteren (of niet natuurlijk...), etc.
En waarom zou je trouwens niet in 25 minuten kunnen laten zien wat je in huis hebt?
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
6-3-2005 23:59
De klik, precies. Helemaal mee eens. En dat is ook precies waar ik naar op zoek ga bij mensen die mij bellen zonder dat ze me kennen. Niet vaag bazelen over wildmoons en wattages en stroomgroepen, gewoon open communiceren en jezelf verkopen, de rest komt daarna wel.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
7-3-2005 00:22
En waarom zou je trouwens niet in 25 minuten kunnen laten zien wat je in huis hebt?
Voor de allround mensen zou dit een probleem op kunnen leveren. Mensen die je eerst wilen zien moet je gewoon uitnodigen bij een geschikt optreden. Er loopt wel veel via zaal eigenaren/bedrijfsleiders, maar bruidsparen of bedrijven willen toch vaak eerst zien wat ze in huis halen. In het oosten van het land gaat vrij veel via een boekingskantoor.

De presentatie voor een bruiloft is wel wat anders als voor een "jeugd" party, niet alleen kwa muziek maar ook kwa kleding.

Martin.
kvm entertainment
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
7-3-2005 01:18
Klopt, heb je gelijk in. Hoewel het toch te doen moet zijn. Bijvoorbeeld een 'fragmenten' presentatie. Of een powerpoint erbij ofzo.
Ach, het is maar een idee. Wel eentje waar ik in het verleden toen ik nog met mijn bandje speelde veel voordeel aan heb gehad.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
7-3-2005 10:03

kvm schreef:

Voor de allround mensen zou dit een probleem op kunnen leveren. Mensen die je eerst wilen zien moet je gewoon uitnodigen bij een geschikt optreden. Er loopt wel veel via zaal eigenaren/bedrijfsleiders, maar bruidsparen of bedrijven willen toch vaak eerst zien wat ze in huis halen.
Maar het één hoeft het ander toch niet uit te sluiten? Als een zaaleigenaar of boekingskantoor een tip heeft voor het bruidspaar en het stel met de dj/drive-in in contact brengt, dan wordt er toch wel onderling een afspraak gemaakt indien gewenst. Iets waar ik overigens bij sommige notoire zeikerds niet echt flexibel die een verjaardag vieren in ben, maar zodra er getrouwd gaat worden, kom ik di-rect opdraven.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
7-3-2005 17:28

Sylvia schreef:

Iets waar ik overigens bij sommige notoire zeikerds niet echt flexibel die een verjaardag vieren in ben, maar zodra er getrouwd gaat worden, kom ik di-rect opdraven.
Sorry, t zal wel aan mij liggen, maar ik snap geen **** van deze zin shocked 8O
It's time to play the music, It's time to light the lights..
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
7-3-2005 17:34

big bang schreef:

Sylvia schreef:

Iets waar ik overigens bij sommige notoire zeikerds niet echt flexibel die een verjaardag vieren in ben, maar zodra er getrouwd gaat worden, kom ik di-rect opdraven.
Sorry, t zal wel aan mij liggen, maar ik snap geen **** van deze zin shocked 8O
Dat ze in theorie niet bereid is....om bij zeikerds en vaak zijn dat de bijgocheme twintigers/dertigers die het wel weten en dat dj'tje wel ff vertellen hoe het moet.
Dat gaat meestal gepaard met dronkemans geleuter en een hoop irritatie.
Bij een bruiloft vind ze het weer helemaal leuk en komt graag opdraven.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
7-3-2005 20:54
Ah,, dank :)
It's time to play the music, It's time to light the lights..
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
8-3-2005 10:20

big bang schreef:

Sylvia schreef:

Iets waar ik overigens bij sommige notoire zeikerds niet echt flexibel die een verjaardag vieren in ben, maar zodra er getrouwd gaat worden, kom ik di-rect opdraven.
Sorry, t zal wel aan mij liggen, maar ik snap geen **** van deze zin shocked 8O
Ik ook niet, als ik 'm zo terug lees. Excuus.

Wat ik bedoel, is dat er regelmatig mensen bellen omdat ze een dj voor een verjaardags- of promotiefeest zoeken, mensen aan wie ik vaak telefonisch veel tijd en aandacht besteed: ik beantwoord alle vragen, stuur ze naar mijn website, mail ze eventueel nog mijn playlist zodat ze rustig kunnen zien wat er mogelijk enz enz. Soms ineens na drie keer telefoneren zeggen ze dan dat ze wel graag van tevoren even met mij willen afspreken "om de muziek door te spreken". In de meeste gevallen doe ik dit niet, muziek doorspreken kan ook aan de telefoon en tijd = geld.

Voor bruiloften maak ik hierop graag een uitzondering, dan spreek ik rustig alles met die mensen en/of de ceremoniemeester door en wanneer er behoefte aan is om mij eerst te ontmoeten, dan doe ik dat meestal wel.
Danny25Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 5-4-2006
Berichten: 205
8-3-2005 12:06
@KvM

Ja ik ben het met je eens dat er veel via boekingskantoren gaat. Echter zie ik dat zelf niet zo zitten.Een mannetje die tegen de klant verteld ow gewelidige drive-in enz. En wat ik veel hoor is dat er teveel gezegt wordt over je drive-inn dan de bedoeling is. Ook een boel gebakken lucht verha;en de ronte in gaan .Ik ken een drive-inn die daar last van heeft gehad.En naar 4 jaar jaar maar gestopt is vanwege gebakken lucht verhalen. Ik ga niet met een boekings kantoor in zee. Zodat ik zeker weet dat ik alles zelf in de hand heb en fouten zelf op kan lossen.
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt

Terug naar forum Reageer (zonder quote)