Forum > Licht

Boost Hyper Dragon MK II

(131 reacties. Pagina 5 van 14)
Moderator(s): Dré
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
20-1-2005 19:30
Ben erg benieuwd naar de vergelijking, heb zelf niet echt ervaring met lasers, ooit eens een 30mW laser gehuurd maar die zag je na 3 meter al niet meer, heb ook de Stealth gezien, opzich best aardig ding, maar vindt de prijs net wat aan de hoge kant.

Maar ben na het zien van het eerste filmpje toch best onder de indruk wat deze Boost kan, zeker gezien prijs! Dus dan maar even afwachten op Victor Jr.
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
21-1-2005 16:15
Hehe, hij is binnen hoor mensen happy :). Foto's en filmpjes en andere blabla komt straks wel.

Ik heb nu twee dingen om te zeggen:
-Geeezzz dat ding is groot.
-Geeezzz dat ding is goud en fout laugh :D.

Naja hier alvast maar een P.I.M.P. foto, ben er ook maar ff fout op gaan staan laugh :D.
Waar zit de cut op dit apparaat?
MielStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-10-2003
Laatste: 2-6-2008
Berichten: 127
21-1-2005 16:17
Pwoe..
Daar komt wel wat moois uit denk ik laugh :D
Hij is immers 60Mw wink ;)
Maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
21-1-2005 16:52
De behuizing eraf halen en mooi zwart maken, dat is het eerste wat ik zou doen. wink ;)
Darth Crossfader
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
21-1-2005 22:14
Hier wat pics+filmpje https://www.xs4all.nl/~joostdk/laser.htm
Waar zit de cut op dit apparaat?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
21-1-2005 22:27
Ziet er SERIEUS goed uit! Wat kun je nou eigenlijk via DMX besturen?? Kun je ook snelheid etc. van de Tunnels, beamshows, etc. aanpassen of is het alleen keuze van "preset-shows" via DMX?

Zitten er ook meer van die "losse stralen beamshows" in, zoals je bij de grotere lasers ziet dat er een heleboel losse stralen door de lucht gaan, die langzaam bewegen of golven? Niet complete vlakken dus, maar losse stralen met wat ruimte ertussen?

Hoe vind je zelf de lichtopbrengst en de kwaliteit van het effect?

[edit: Eerst even wat andere uitgaven gepland, maar dit zou wel eens een "blijvertje" kunnen worden laugh :D ]
Light Image
SwojStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-1-2005
Laatste: 21-11-2010
Berichten: 31
21-1-2005 22:35
Ik heb hem ook besteld en hoop hem maandag te ontvangen, maar nu ik dit filmpje zie vind ik hem percies wat te nerveus... Maar dat kan mss met DMX geregeld worden.
Voor de geintreseerden op de boost website vind je de handleiding.
Er staan er niet veel, maar van deze laser dus wel...

https://www.boostdj.net
mvg
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
21-1-2005 22:36
Met het eerste dmx kanaal kies je een van de figuren, tweede kanaal kun je de figuren mee aanpassen (bij een circeltje kan je m verkleinen, lijntje kan je heen en weer bewegen etc.) en het derde kanaal bepaal je de snelheid van de spiegeltjes, dus normaal zie je een een circel, maar als je die schuif openzet, dan zie je een stipje die een rondje draait.
Ik moet zeggen dat ik het er erg goed uit vind zien, kijkend naar wat je ervoor neerlegd. Lichtopbrengst kan ik weinig over zeggen, heb er niks naast hangen, maar opzich is hij goed zichtbaar. Aan het begin van het filmpje staat de garagedeur open, en schijnt er dus vol daglicht naar binnen, maar toch zie je door de rook de stralen.
Toch heb ik een probleempje, en die ligt bij Boost. Er zit namelijk in de hoekrand een deuk. De doos was helemaal in orde en de laser zat in plastic, dus het komt niet door de vervoerder van de betreffende winkel. Het is dus maar een uiterlijk foutje want voorderest werkt de laser perfect. In het filmpje staat de laser op de stand-alone modus.

[edit]Wat ook minder is, is dat je de straal niet kan shutten, dit kan alleen als je de stekker eruit trekt, je kunt wel 1 enkele straal naarboven richten dus dat valt dan niet zo op. Filmpje geeft niet een zeer realistisch beeld, omdat de camera niet zo snel is. Grootste deel van het filmpje(na dj jean) is gefilmd op 5meter afstand. Btw, Jeroen, heb je Lj savidge(frank) al gesproken over de 11e?
Waar zit de cut op dit apparaat?
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
21-1-2005 22:43

jeroenvdv schreef:

Zitten er ook meer van die "losse stralen beamshows" in, zoals je bij de grotere lasers ziet dat er een heleboel losse stralen door de lucht gaan, die langzaam bewegen of golven? Niet complete vlakken dus, maar losse stralen met wat ruimte ertussen?
Ik weet niet precies wat je daarmee bedoelt, maar als het zoiets is als dit of dit dan kan dat alleen als de laser beschikt over modulatie (of een PCAOM) én (voor sommige effecten) galvo's. En da's hier niet het geval.

Je mag niet al teveel verwachten voor de fooi die deze Boost kost. Het is al een wonder dat ze dit kunnen maken!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
21-1-2005 22:49
By the way: ik dacht dat Bart een laser-vernogensmeter heeft? Misschien kan deze laser eens worden doorgemeten?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)