Forum > Muziek

Productie : DJ Jows - Overload [First Try]

(97 reacties. Pagina 5 van 10)
Moderator(s): Dré
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
22-12-2004 09:05

Rademakers schreef:

De tempo-versnelling komt er inderdaad iets te abrupt in. Het loopt meestal al soepeler, als je er een begeleidend geluid bijvoegd, dat wordt geassocieerd met "overloading"(/chrashen, etc.). Ook de pitch snel (maar geleidelijk) laten oplopen maakt een dergelijke overgang vloeiender.
Persoonlijk zou ik de stem iets verder laten doorlopen, tot iets over de overgang en eventueel meenemen in de geleidelijke pitchverhoging.

Na de overgang komt het nummer meer over als hardcore, dus je zult er niet iedereen blij mee maken, maar sommiggen juíst wink ;).

De kick/beat klinkt inderdaad vrij droog, maar dat vind ik nou juist typerend voor hardstyle. Overigens zal een gemiddeld discotheeksystem daar nog wel wat iets aan toevoegen.

Mvg Johan
Die snelheidsverhoging ga ik idd nog ff vloeiend maken. Dat had ik eerst ook zo, maar mijn logic liep daarna continu vast en dat bleek dus uiteindelijk door mijn Maxtor HDD te komen. Vandaar dat ik het eruit had gelaten dus. Ik ga wel weer ff knutselen :D FF de nieuwe VST's uitproberen, kijken wat voor geintjes ik daarmee uit kan halen...

De kick is idd droog, meer een beetje classic hardstyle. Stop It! (me vorige productie) had een wat minder droge kick (wet dus) maar dat beukt gewoon echt stukken minder en tjah.... Het blijft hardstyle ;)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
22-12-2004 18:09
Even terugkomend op mijn vorige post.

IKzelf hou helemaal niet van hardstyle/core. Dus mijn mening is een beetje gekleurd.

Wat ik wel hoor in jouw plaat is dat het klinkt als een professionele productie in spé wink ;)
De geluiden klinken in elk geval absoluut niet direct amateuristisch. (hoogstens het begin. Extended versie?)

Die tempoversnelling vind ik wel ABSOLUUT orgineel. Op deze manier heb je eigenlijk 2 of 3 platen in 1. (vanwege de diverse bas lijnen).

Dus, keep it up!
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
22-12-2004 20:45
DJ Chiren :

Reactie van dj chiren

Yo Jows!

Het ging lekker op Innercity hoor. De zaal ging lekker los. Het is gewoon altijd leuk als je voor zoveel mensen mag optreden.

Ik heb je nieuwe productie geluisterd. Ik vind het vet wat je met die stemmen hebt gedaan. Let wel even op de verhoudingen van de compressors. Volgens mij is de kick dit keer iets te veel gecompressed. Daardoor lijkt het alsof die teveel overheerst. Maar ik heb het slechts op mijn pc speakertjes geluisterd. Dus Check het zelf nog even op goede speakers. Dan hoor je vast wel of het inderdaad zo is.

Succes met de track!!

Grtz Vil
Zit dus zelfs nog TEVEEL compressie op de kick ;)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Infected SoundsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2004
Laatste: 18-3-2008
Berichten: 295
23-12-2004 11:09
Vindt hij sneaky :V
Thanx Dré !
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
23-12-2004 12:31

Infected Sounds schreef:

Vindt hij sneaky :V
inderdaad ja ;) Maar omdat zoveel 'zeuren':P over de kick/bass, vond ik het dus wel grappig :D Ach hij moet gewoon nog ff goed gemastered worden. The Abyss vond de climax oke, moest de track nog wel iets spannender maken.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Infected SoundsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2004
Laatste: 18-3-2008
Berichten: 295
23-12-2004 14:44
Veel suc6 dan maar happy :)
Thanx Dré !
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
28-12-2004 09:35
Bij deze nog een update. Ik heb de kick/bass iets aangepast, omdat ze toch meer bass nodig hadden. Ik heb het even geluisterd op me Syrincs.

https://home.quicknet.nl/qn/prive/pc.morsch/DJJOWS_Overload_Test3.mp3

Tevens heb ik in het begin de melodielijn veranderd en heb ik een paar geluiden genormaliseerd. N-Joy...
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
28-12-2004 10:44
Heey, echt goed nu!!!!! Ik heb echt genoten! En ik ben van nature uit niet zo'n hardstyle fan,.. maar nu heb ik met plezier geluisterd!

Good work! happy :)

GRTS TOM.V
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
28-12-2004 11:05
@ Jows-Chiren op Innercity??
Naar mijn weten niet aanwezig??Wellicht als gast??

Chiren die dit jaar regelmatig bij Q-Beach stond toch??

Wat betreft je producties,gaat er heeeeeeeel aardig uit zien wink ;)
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
28-12-2004 11:08

fredje schreef:

@ Jows-Chiren op Innercity??
Naar mijn weten niet aanwezig??Wellicht als gast??

Chiren die dit jaar regelmatig bij Q-Beach stond toch??

Wat betreft je producties,gaat er heeeeeeeel aardig uit zien wink ;)
groet
Chiren op Innercity ja! ;) Live DHHD op Q-Dance stage (Luna, Trilok & Chiren)
Zie : https://innercity.id-t.com/innercity2004/html/lineup.html
Zie pic : https://home.quicknet.nl/qn/prive/pc.morsch/Luna_Chiren.JPG

En thnx v.w.b. me productie. Moet nog wel veel aan gebeuren, maar wordt iedere x stukje beter. Als ik de loterij win (jaja... :P) dan ga ik hardware kopen en een echte studio inrichten, want alles met de PC doen is niet alles :( Ben gewoon erg beperkt.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)