Forum > Geluid

T.amp Proline

(89 reacties. Pagina 5 van 9)
Moderator(s): Dré
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
19-12-2004 07:31

powersound schreef:

Pdf : https://www.agaudiopro.com/support/pdf/AG.Audio.Pro.HCA.brochure.pdf

Sorry, PDF in het frans. Engelse versie komt zo snel mogelijk.
Ach ja, Frans lezen lukt me nog wel, schrijven een beetje, maar de spreektaal ben ik helemaal kwijt.

Opvallend vind ik wel de 3 tot 4 keer zo hoge capaciteitswaarde van de voedingselko's dan gebruikelijk. Leuk voor een betere lage tonen weergave, maar in hoeverre dit voor PA gebruik opgaat heb ik mijn twijfels omdat de meeste PA luidspreker systemen het vaak bij 45 Hz voor gezien houden. Uitzonderingen daargelaten bij 32 Hz zoals Synco etc.

Ook leuk de lage ESR waarde die je overhoudt.

Hoewel er bij de Chinezen nog steeds vaak gekopieerd word, valt me de laatste tijd wel op dat er meer eigen ontwikkeling gaande is, al dan niet onder invloed van Europa/Amerika. Ook beter bekende merknamen (QSC etc.) rollen vaker van een Chinese band.

TCMC
PowersoundStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 3-3-2010
Berichten: 255
19-12-2004 20:04

TCMC schreef:

powersound schreef:

Maak ik hieruit op dat je geregeld OEM fabrikanten in China bezoekt? happy :)

Als ok is ga ik met de ontwerper van AG, eind februari naar china mee. sneaky :V

TCMC
Shake your ass around, cause here we come with PowerSound!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
19-12-2004 20:20

TCMC] schreef:

Hoewel er bij de Chinezen nog steeds vaak gekopieerd word, valt me de laatste tijd wel op dat er meer eigen ontwikkeling gaande is, al dan niet onder invloed van Europa/Amerika. Ook beter bekende merknamen (QSC etc.) rollen vaker van een Chinese band.

TCMC
Of we van die made in china nu vrolijker van moeten worden...
Als je een beetje de economie volgt weet je dat de chinezen aan het "werk hoppen" zijn, vandaag zijn ze bij bedrijf x en morgen bij Y omdat met daar 50ct meer betaald. Dit komt absoluut niet ten goede van de levertijd. En zal naar mijn idee ook ten koste gaan van de kwaliteit.

"low budget" lijn van diverse merken zoals jij zei, QSC en o.a. JBL komen al enkele jaren uit china. Hiermee pakken zij natuurlijk de mensen die wel een merknaam willen hebben maar niet veel willen betalen.
Deze china apparatuur is dan ook niet te vergelijken met hun "orginele" product lijn.

Martin.
kvm entertainment
PowersoundStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 3-3-2010
Berichten: 255
19-12-2004 20:51

kvm schreef:

TCMC]Hoewel er bij de Chinezen nog steeds vaak gekopieerd word, valt me de laatste tijd wel op dat er meer eigen ontwikkeling gaande is, al dan niet onder invloed van Europa/Amerika. Ook beter bekende merknamen (QSC etc.) rollen vaker van een Chinese band.

TCMC

Of we van die made in china nu vrolijker van moeten worden...
Als je een beetje de economie volgt weet je dat de chinezen aan het "werk hoppen" zijn, vandaag zijn ze bij bedrijf x en morgen bij Y omdat met daar 50ct meer betaald. Dit komt absoluut niet ten goede van de levertijd. En zal naar mijn idee ook ten koste gaan van de kwaliteit.

"low budget" lijn van diverse merken zoals jij zei, QSC en o.a. JBL komen al enkele jaren uit china. Hiermee pakken zij natuurlijk de mensen die wel een merknaam willen hebben maar niet veel willen betalen.
Deze china apparatuur is dan ook niet te vergelijken met hun "orginele" product lijn.

Martin.
Maar dat mag toch niet zeggen dat Chinezen geen kwaliteits produkten kunnne leveren, die grotere merken evenaren of zelf overschreiden !
Shake your ass around, cause here we come with PowerSound!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
19-12-2004 21:26

powersound schreef:

Maar dat mag toch niet zeggen dat Chinezen geen kwaliteits produkten kunnne leveren, die grotere merken evenaren of zelf overschreiden !
Dat heb ik niet gezegt.
Je kan wel een kwaliteits product leveren maar als je personeel regelmatig wisseld zal dat niet bevorderlijk voor het product zijn. Het product heeft een lange levertijd, wordt minder van kwaliteit, of duurder of de fabrikage gaat naar een ander land.

Martin.
kvm entertainment
PowersoundStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 3-3-2010
Berichten: 255
19-12-2004 21:41
Daar zijn we het dus mee over eens !
Shake your ass around, cause here we come with PowerSound!
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
20-12-2004 19:38

powersound schreef:

TCMC schreef:

powersound schreef:

Maak ik hieruit op dat je geregeld OEM fabrikanten in China bezoekt? happy :)

Als ok is ga ik met de ontwerper van AG, eind februari naar china mee. sneaky :V

TCMC
Lucky you happy :) Dan kun je tenminste van de zomerzon en temperatuur genieten, euh, winterzon aldaar dus happy :)

Toch vraag ik me af of er met versterkers nog iets leuks te ontwikkelen valt. Verbeteren valt er zeker mee, maar dat kan ook impact hebben op de verkoopprijs waardoor vele klanten de versterkers weer laten liggen en voor een goedkoper (slechter) product gaan.

Persoonlijk ga ik eerder voor klasse T (klasse D variant) versterkers, zoals die door B&O, Denon, Blaupunkt, maar ook Labgruppen gebruikt worden. De voordelen spreken voor zich, zoals de variable sampling rate en analoge feedback, maar bovenal de geluidskwaliteit waar analoge versterkers (klasse B etc) het moeilijk mee krijgen.

Ik denk dat het bij de Chinezen de betere versterkers niet lang zullen uitblijven.

TCMC
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
20-12-2004 19:41
@TCMC: Quoten is niet je sterkste punt hé? wink ;) hehe

Ik vind de versterkers heel erg netjes in elkaar zitten! happy :) De slechte tot nu toe gezien vond ik de Behringer..
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
20-12-2004 19:49

kvm schreef:

TCMC]Hoewel er bij de Chinezen nog steeds vaak gekopieerd word, valt me de laatste tijd wel op dat er meer eigen ontwikkeling gaande is, al dan niet onder invloed van Europa/Amerika. Ook beter bekende merknamen (QSC etc.) rollen vaker van een Chinese band.

TCMC

Of we van die made in china nu vrolijker van moeten worden...
Als je een beetje de economie volgt weet je dat de chinezen aan het "werk hoppen" zijn, vandaag zijn ze bij bedrijf x en morgen bij Y omdat met daar 50ct meer betaald. Dit komt absoluut niet ten goede van de levertijd. En zal naar mijn idee ook ten koste gaan van de kwaliteit.

"low budget" lijn van diverse merken zoals jij zei, QSC en o.a. JBL komen al enkele jaren uit china. Hiermee pakken zij natuurlijk de mensen die wel een merknaam willen hebben maar niet veel willen betalen.
Deze china apparatuur is dan ook niet te vergelijken met hun "orginele" product lijn.

Martin.
Tja, het China van nu vergelijk ik met Japan 35 jaar geleden. Kwam er uit Japan veel troep van Sony en andere merken vandaan, nu heeft Japan de beste elektronica fabrieken daar staan.

Hetzelfde is momenteel met China gaande. Veel computeronderdelen, ook merkonderdelen worden in China vervaardigd, en de kwaliteit is nog niet eens zo slecht. Wat elektronica betreft geldt in principe hetzelfde, maar je moet wel selectief te werk gaan.

Het meest gekke vind ik dat mijn beide DAP Palladiums 1600 nog steeds goed werken en zelfs geen moeite hebben met 2 Ohm belastingen, en dat voor bijna weggeefprijzen. Ook de uitgangsvermogens vallen hoger uit dan wat de fabrikant opgeeft.

Ik zie eerder dat over een aantal jaren de producten uit China een stuk duurder worden, maar dat ook de kwaliteit omhoog gaat. Het budgetdeel zal in de armere gebieden geproduceerd blijven worden, maar dat houdt eens op.

Wat het werkhoppen betreft: dat is hooguit bij de productiemedewerkers, omdat die vaak van het platteland komen. Hopelijk blijft de staf en de QC wel constant.

TCMC
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
20-12-2004 19:52

Mr. Edie schreef:

@TCMC: Quoten is niet je sterkste punt hé? wink ;) hehe

Ik vind de versterkers heel erg netjes in elkaar zitten! happy :) De slechte tot nu toe gezien vond ik de Behringer..
Ik denk dat voor Behringer hetzelfde geldt als voor andere Chinese OEM fabrikanten. Je moet erg selectief te werk gaan en zeker niet op de goedkoopste spullen afgaan, maar meer in de middenmoot gaan zoeken.

TCMC

Terug naar forum Reageer (zonder quote)