Forum > Newbie Forum

welke enkele cd speler? Axis 9/AMA CDI 500/enz...

(44 reacties. Pagina 5 van 5)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
6-12-2004 01:44

Reind schreef:

Als je gewoon de jog iets verschuift in pause stand bopt ie gewoon ;)
Ik snap trouwens het nut nog steeds niet van die hele bop toets maar dat zal wel aan mij liggen ;)
BOP is instant restart from Cue (while playing). Numark heeft ook BOP doordat ze een aparte pauze toets hebben (zodat elke keer als je op play drukt het nummer seamless teruggaat en herstart vanaf het ingestelde cue point). Bij spelers die een gecombineerde play/pauze toets hebben kan dit niet natuurlijk (dan zou je namelijk JOUW duh-duh-duh geluidje krijgen ;-) Vandaar dat een aantal spelers een BOP toets heeft.

ERG handig ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
6-12-2004 02:00
Ik gebruik het niet (bop toets) en heb me inderdaad ook nooit af gevraagd waarom of waarvoor het zou zijn omdat het echt de meest onzinnige feature in mijn ogen is die ik zou kunnen bedenken. Ik vind het niet klinken namelijk en daarnaast draai ik nou niet echt de muziek waarvan je zegt..... goh die doen we nog ff een keer. wink ;)

Owke en speciaal voor de mensen die niet weten wat je met een bop toets kan...... -> www.aboutdj.nl/diversen/bop.mp3 (laatste stukje is overigens gewoon een loopje wink ;) )

Maar oké ff dat uit de loop scratchen.

Ik heb een loopje gemaakt van 4 frames (minimale wat ik kon halen) en de speler in de scratch stand gezet. Daarna ff een paar slingers aan de jog gegeven en voor zover ik het hoor blijft ie zelfs dan gewoon netjes in de loop. -> www.aboutdj.nl/diversen/frame_scratch.mp3
Zet je hem daarna in de pauze stand en geef je er dan een slinger aan dan gebeurd er dit -> www.aboutdj.nl/diversen/frame_pause_scratch.mp3

Boeiend? Nou nee niet echt want ten eerste maak ik geen loopjes die zo kort zijn. En ten tweede is dat geen scratchen maar moet je gewoon ergens in een loop een backspin geven die langer is dan de loop zelf.
Je kunt hem er dus uit de loop scratchen zoals aangegeven maar alleen in pause stand en je platter beweging moet voorbij gaan aan het begin of eind punt van de loop.

Oplossing om in de loop te blijven..... -> Gewoon ff op reloop stutter drukken na de scratch en hij gaat weer verder met afspelen van de loop. wink ;)

D'r zijn trouwens nog een hele hoop dingen mogelijk die eigenlijk nergens vermeld staan. Zet de pitch fader is uit. Zet de plaat stil met de jog en geef hem een kleine zwiepert voorwaarts en ziedaar een langzaam opstartende SL simulatie.

Overigens zijn dit wel allemaal van die dingen die je bij toeval ontdekt als je met de speler loopt te klooien. Als je er gewoon alleen simpel mee mixt kom je zulke dingen nooit tegen wink ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
6-12-2004 19:41
Heeft er iemand de axis 9 en de duurste variant van de oem spelers onder handen gehad en kan iemand me zeggen welke er als betere uit komt.
-En het sample volume kan je dat ook aanpassen op de stanton versie. Aangezien dré zei dat de reloop-vertegenoordiger zei dat dit niet kon op de 900.

Groetjes
bjorn swennen
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
7-12-2004 09:57

dj beat schreef:

Heeft er iemand de axis 9 en de duurste variant van de oem spelers onder handen gehad en kan iemand me zeggen welke er als betere uit komt.
-En het sample volume kan je dat ook aanpassen op de stanton versie. Aangezien dré zei dat de reloop-vertegenoordiger zei dat dit niet kon op de 900.
Blijf je wel een beetje up-to-date???

Het bleek dat de Reloop rep. niet wist waar hij het over had. De RCD-900s heeft wel degelijk een optie om EN het volume EN de snelheid van een sample te veranderen; onafhankelijk van het lopende nummer. Daar zijn die 2 parameterknoppen op de speler voor namelijk.

Axis-9 is leuker vanwege smartloop.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
7-12-2004 19:25
Mijn verontschuldigingen andré. Ik had het verkeerd begrepen.

Groetjes

Terug naar forum Reageer (zonder quote)