Forum > Algemeen Forum

html-tips voor het maken van je site

(853 reacties. Pagina 44 van 86)
Moderator(s): Dré
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
1-4-2005 13:54
je moet hem nog op een server plaatsen. Een hele aardige gratis server is: https://www.sitesled.com/ Plaats daar je site, en link het .tk adres door naar het sitesled.com/jouwnaam/ adres(de tk server is dus geen server waar je je site eer kan plempen, alleen waar je een adres haalt wink ;) ). schnappi?
Edit: dus niet helemaal zoals Sylvia zei razz :p
It's time to play the music, It's time to light the lights..
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
2-4-2005 13:05
Neem dan gewoon een .nl domeinnaam met een hosting contractje van een scheet en 2 knikkers.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ ChrisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 21-12-2007
Berichten: 290
2-4-2005 14:25
Tja jullie zeggen wel, download ff een gratis ftp proramma, maar ik weet zelf dat het uploaden heel erg moeilijk is in het begin.
Als ik jou was zou ik ''Smart FTP'' gebruiken, zit een heel goed hulpprogramma bij, en er is makkelijk mee te werken.

Groetjes Chris
alsof iemand erop let
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
2-4-2005 15:27
Ik had voordat ik mijn eigen site in Kladblok bouwde nog nooit een site geupload. Ik heb Leech FTP, en zou niet weten wat daar nou zo ongewikkeld aan is: URL, username, password invullen. Venster met wat op mijn pc staat, venster met wat er op de server staat. Bestanden rechts aanklikken, uploaden, klaar.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
3-4-2005 00:47

Sylvia schreef:

Ik had voordat ik mijn eigen site in Kladblok bouwde nog nooit een site geupload.
Bikkel wink ;) (site in kladblok bouwen bedoel ik dan razz :p )

Maar oké, site uploaden is wel het makkelijkste van het hele verhaal. In veel programma's zit overigens als een upload functie zodat je rechtstreeks vanuit het edit programma kunt uppen en in een ander venster op F5 kut rammen om het resultaat te zien. (gaat natuurlijk niet op voor mensen die n kladblok bouwen maar voor de simpele zielen zoals ik die liever lui en makkelijk willen en in dreamweaver aan kloten wink ;) )
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
ShabbyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-8-2004
Laatste: 9-9-2012
Berichten: 96
3-4-2005 11:07
voor de mensen die het toch nog met notepad doen probeer dit eens: notepad++ je kunt er in allerlei talen mee schrijven en werkt echt super fijn
oja en je site uploaden is nog altijd het simpelst om gewoon het ftp adres bij internet-explorer in te typen dan krijg je een schermpje en vul je gebruikersnaam en wachtwoord en je kunt de bestanden gewoon naar dat venster slepen.

Mvg.
Marco
LORD help me te keep my big mouth shut till I know what I'm talking about.
LaurenttwintStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2003
Laatste: 23-9-2019
Berichten: 13
6-4-2005 12:04
Beste mensen,

Ik zit met een probleem, ik zoek een code waarbij je een pagin akan inladen in een cel van een tabel, dit dmv een i-frame of wat dan ook. Het mag echter niet in de head van de pagina bepaald worden, maar moet in de body worden aangegeven. Dit i.v.m. met een stukje php. Nu heb ik gevonnden dat als je gewoon een i-frame maakt dat het wel werkt, maar dat de grote van de lengte van de cel zich niet laat aanpassen door de inhoud van de te laden pagina. Dit is echter wel de bedoeling. weet iemand wat ik dan moet invullen voor de height van de tabel. of is er een adnere methode voor BVD

Laurent Twint
Dj_vincentStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2004
Laatste: 17-7-2005
Berichten: 29
6-4-2005 22:53
heeyheey mensen

bedankt alvast dat jullie mij geholpen hebben met de server.ik ben nu aangemeld op www.sitesled.com maar kheb nog een klein vraagje ik heb mijn hele site al geupload op www.sitesled.com alleen waar kan ik de url krijgen die mijn site opent??(ik heb me al aangemeld bij www.dot.tk)ik zou et graag willen weten alvast bedankt happy :)
dj_vincent
OmErtaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 23-12-2008
Berichten: 236
7-4-2005 09:13
Tip voor iedereen die zelf zijn site maakt:

gebruik css, maakt je site gemakkelijker om aan te passen duidelijker leesbaar voor slechtzienden (gebruiken soms eigen css of anders lezen ze de site met css af). Een goed voorbeeldje met wat mogelijk is met css: https://www.csszengarden.com probeer eens de verschillende style sheets je zult verstelt staan wat allemaal mogelijk is!

grtz
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
7-4-2005 14:14
https://www.handleidinghtml.nl

Verplicht leesvoer voor iedereen die denkt dat ie een site kan maken. Ook een goede: https://www.w3c.org

Echt... ik blijf er op hameren dat men kloppende hmtl moet gebruiken. Gebruik de tags waar ze voor bedoeld zijn!
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein

Terug naar forum Reageer (zonder quote)