Forum > Newbie Forum

Beatmixen

(571 reacties. Pagina 42 van 58)
Moderator(s): Dré
DjberjoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2004
Laatste: 26-10-2009
Berichten: 301
23-9-2005 18:26
Hoe kan je het beste beatmixen met een cd speler?
Hoe werkt dat met de pitch bend? en hoe doe je inmixen?

Mvg,

Bjorn Berkvens
gear: Ecler nuo5, 2*Denon dn-s1000, 2*reloop 4000 m3d , techics Rp-DH1200, redsound soundbite XL, Macbook , Ableton, KRK-rp6
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
23-9-2005 18:28

Jeromeskie schreef:

Ik wil binnenkort de Numark Cdn-35 aanschaffen, maar ik weet nog geen mixertje voor erbij (budget 200 euro). Nu heb ik een klein vraagje:
Stel je bent in een grote zaal aan het draaien en je wilt een plaat inmixen. Dan luister je dus met je ene oor naar de zaal (de spelende plaat) en met je andere oor luister je naar je koptelefoon waardoor plaat 2 te horen is. Stel dat de platen voor je gevoel gelijk lopen, is dat dan wel zo? Het lijkt mij dat je het nummer in de zaal een fractie te laat hoort. Door bijvoorbeeld de echo ofzo. Hierdoor kan het misschien zijn dat de platen NET niet helemaal gelijk lopen, ook al hoor je dat niet voordat je de fader van plaat 2 openzet. Begrijpt iemand wat ik bedoel?
Klopt dit? Zo ja; is het dan zo dat je de koptelefoon helemaal op moet zetten (zodat je het geluid van de zaal niet meer hoort) en er een knopje op het mengpaneel zit waarmee plaat 1 en plaat 2 alleen in je koptelefoon kunt faden?

mvg,

Jerome
Daarvoor heb je nou een monitor speaker sneaky :V .
Waar zit de cut op dit apparaat?
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
23-9-2005 18:34

Victor Junior schreef:

Jeromeskie schreef:

Ik wil binnenkort de Numark Cdn-35 aanschaffen, maar ik weet nog geen mixertje voor erbij (budget 200 euro). Nu heb ik een klein vraagje:
Stel je bent in een grote zaal aan het draaien en je wilt een plaat inmixen. Dan luister je dus met je ene oor naar de zaal (de spelende plaat) en met je andere oor luister je naar je koptelefoon waardoor plaat 2 te horen is. Stel dat de platen voor je gevoel gelijk lopen, is dat dan wel zo? Het lijkt mij dat je het nummer in de zaal een fractie te laat hoort. Door bijvoorbeeld de echo ofzo. Hierdoor kan het misschien zijn dat de platen NET niet helemaal gelijk lopen, ook al hoor je dat niet voordat je de fader van plaat 2 openzet. Begrijpt iemand wat ik bedoel?
Klopt dit? Zo ja; is het dan zo dat je de koptelefoon helemaal op moet zetten (zodat je het geluid van de zaal niet meer hoort) en er een knopje op het mengpaneel zit waarmee plaat 1 en plaat 2 alleen in je koptelefoon kunt faden?

mvg,

Jerome
Daarvoor heb je nou een monitor speaker sneaky :V .
of de master ook via je koptelefoon gooien.. en dan eventueel zelfs met split cue... wink ;)
Music is what feelings sound like...
JeromeskieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-8-2005
Laatste: 21-1-2008
Berichten: 46
23-9-2005 18:54
of de master ook via je koptelefoon gooien.. en dan eventueel zelfs met split cue... wink ;)Ok, maar dat zit niet op de eenvoudige mixers denk ik? Heb er nog geen verstand van dus..
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
23-9-2005 20:37

djberjo schreef:

Hoe kan je het beste beatmixen met een cd speler?
Hoe werkt dat met de pitch bend? en hoe doe je inmixen?
Neem nou eens de moeite om het hele topic te lezen en probeer het uit.

Nu lijkt het wel alsof je via het foum rijles wilt, terwijl je nog geen auto hebt.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
23-9-2005 20:39

Jeromeskie schreef:

Ok, maar dat zit niet op de eenvoudige mixers denk ik? Heb er nog geen verstand van dus..
Master/PFL-pot of split zit op een hele hoop mixers. En zit het er niet op, dan zet je gewoon van beide kanalen de PFL aan, hoor je ze ook allebei. Als je ze vervolgens live gaat inmixen, zet je beide PFLs uit en hoor je de master.

Maar ik dacht mij echt te herinneren dat ook die techniek gewoon in dit topic wordt vermeld.
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
24-9-2005 12:01
1 x bewerkt. Laatst door Voltcontrol op 24-9-2005 13:21

Jeromeskie schreef:

Ik wil binnenkort de Numark Cdn-35 aanschaffen, maar ik weet nog geen mixertje voor erbij (budget 200 euro).
Jerome
Gemnini UMX SE = de beste optie voor €200, moet het mixen in een zaal met k#tgeluid en geen monitoren (zolang je maar een goede koptelefoon hebt wink ;) ) prima lukken. thuis al helemaal.

Mbt tot het draaien in een zaal met k#tgeluid (veel echo's e.d. in de booth bedoel ik dan) nog een toevoeging op wat al gezegd is: je moet er simpelweg ervaring mee opdoen om hiermee leren om te gaan. De enige manier...
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
24-9-2005 12:15
Edit Mod: Sylvia: zullen we ons in dit topic beperken tot de techniek van het mixen? Vragen over apparatuuur kunnen gesteld worden in 1 van de vele reeds lopende topics hierover.
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
24-9-2005 13:22
Heeft er iemand ervaring, tips of linkjes mbt tot hiphop(vooral vocals) in drum'n'bass sets draaien?
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
RapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2005
Laatste: 5-12-2005
Berichten: 20
29-9-2005 23:00
Ik heb even een vraag betreft het beatmixen.
Ik ben en beginneling en het zal misschien wel stom klinken maar daarom plaats ik het ook in dit topic ;)

Als je je mix begint met rustige platen, bijvoorbeeld 134 BPM, hoe kun je dan ooit een plaat van bijvoorbeeld 140 BPM op zijn originele snelheid laten draaien als je iedere keer de snelheid moet aanpassen aan de vorige plaat?

Is het bijvoorbeeld een oplossing om in een gedeelte van het nummer waarin het niet zo opvalt, de pitch wat omhoog te schroeven, of bijvoorbeeld gedurende het nummer de pitch langzaam en gelijkmatig omhoog te schuiven naar 0% ?

Hoop op wat duidelijkheid :)

Dank.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)