Forum > Geluid

Reacties op het "welke draaitafel voor welk budget" topic.

(603 reacties. Pagina 41 van 61)
Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
24-8-2003 22:39
Daar heb je idd een belangrijk punt in gescoord, en dat is nog steeds de reden dat ik vinyl draai en nog geen overstap zal maken op cd.

Maar geloof me, ik weet bijna zeker dat dit over niet al te lange tijd wel eens heel anders kan zijn, en dan kan je beter zeggen; "ik bijt nog ff door, want zo straks is het aanbod op cd groter en zitten al die vinyl knakkers met hun platen", maar je kan ook zeggen; "Ik investeer graag in dingen die geen toekomst hebben."

Kijk, als je eenmaal 2 dure draaitafels hebt en minstens enkele honderden platen, is het ook makkelijker om platen te blijven kopen zolang het aanbod er nog is, op het moment dat je geen platen hebt zou ik er ook (niet meer) aan beginnen.

Bovendien moet je je realiseren dat er mensen zijn op dit forum die hun geld verdienen met draaien van bijv. trance, techno etc. Die mensen moeten de nieuwste releases hebben omdat het publiek nieuwe dingen wil horen, daarnaast krijgen ze ook wel promo's maar niettemin kost het al met al bergen geld.

Als je alleen cd's koopt en het aanbod van trance etc. is nog kleiner, mag je tegelijkertijd ook weer blij zijn omdat je niet containers met geld eraan uitgeeft.

Maar er is wel underground op cd te vinden, maar je moet wat beter zoeken dan met platen, check eens voor de gein www.dancegrooves.com

Bovendien moet je jezelf eens afvragen wat voor muziek je wil draaien, want wieweet zijn er wel genoeg dingen op cd voor je, bij club zie je ook erg veel dingen op cd verschijnen, vooral op blue records.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Joost_sStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2003
Laatste: 2-7-2016
Berichten: 70
25-8-2003 17:07

DJ Tim schreef:

Daar heb je idd een belangrijk punt in gescoord, en dat is nog steeds de reden dat ik vinyl draai en nog geen overstap zal maken op cd.

Maar geloof me, ik weet bijna zeker dat dit over niet al te lange tijd wel eens heel anders kan zijn, en dan kan je beter zeggen; "ik bijt nog ff door, want zo straks is het aanbod op cd groter en zitten al die vinyl knakkers met hun platen", maar je kan ook zeggen; "Ik investeer graag in dingen die geen toekomst hebben."

Kijk, als je eenmaal 2 dure draaitafels hebt en minstens enkele honderden platen, is het ook makkelijker om platen te blijven kopen zolang het aanbod er nog is, op het moment dat je geen platen hebt zou ik er ook (niet meer) aan beginnen.

Bovendien moet je je realiseren dat er mensen zijn op dit forum die hun geld verdienen met draaien van bijv. trance, techno etc. Die mensen moeten de nieuwste releases hebben omdat het publiek nieuwe dingen wil horen, daarnaast krijgen ze ook wel promo's maar niettemin kost het al met al bergen geld.

Als je alleen cd's koopt en het aanbod van trance etc. is nog kleiner, mag je tegelijkertijd ook weer blij zijn omdat je niet containers met geld eraan uitgeeft.

Maar er is wel underground op cd te vinden, maar je moet wat beter zoeken dan met platen, check eens voor de gein www.dancegrooves.com

Bovendien moet je jezelf eens afvragen wat voor muziek je wil draaien, want wieweet zijn er wel genoeg dingen op cd voor je, bij club zie je ook erg veel dingen op cd verschijnen, vooral op blue records.
ja ik ben het op veel punten wel met je eens, ik wil graag house/club/trance gaan draaien, en dan neit alleen de bekende nummers maar ook eigelijk de net nieuwe, en
omdat ik best wel kieskeurig ben denk ik meer vinyl te kunne vinden met mijn smaak...

dat is een beetje het hele punt.. het zou zo mooi zijn als alles ook gewoon op cd uitkwam...

ik ben ent ff bij dancegrooves geweest opzich wel veel aanbod qua cd's (lang niet zoveel als platen natuurlijk maar er zat wel wat bij)

ik denk er nu toch sterker over om bv 2 PSX-en te nemen.. kan je met de muziek die je WEL hebt toch nog wat grappige dingen uithalen om het meer naar je eigen smaak te krijgen... wink ;)

vinyl is idd toch iets te duur denk ik ook mij wil ik een beetje met de nieuwste muziek meekomen en een behoorlijk gevarieerd aanbod wil draaien...
Lekker bouncen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
25-8-2003 18:41
Ik voel totaal geen scrupules als ik Vinyl KOOP en dat dan zelf op CD-R zet. Het mag niet MAAR ik nodig ze bij deze uit mij voor de rechter te dagen. De originelen liggen netjes op zolder (ik ben namelijk niet zo gek dat ik die steeds mee zou gaan slepen om zo ter plekke aan te kunnen tonen dat ik de originelen heb).

Ik adviseer sowieso iedereen om na aankoop z'n nieuwe vinyl DIRECT te digitaliseren.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
25-8-2003 18:41

Joost_s schreef:

vinyl is idd toch iets te duur denk ik ook mij wil ik een beetje met de nieuwste muziek meekomen en een behoorlijk gevarieerd aanbod wil draaien...
Vinyl is idd behoorlijk duur, en omdat je (ik weet niet hoe oud je bent en wat je inkomsten zijn) waarschijnlijk nog niet echt expliciet weet wat je wil draaien (das ook een hele kunst) en nog niet weet wat voor platen je moet kopen (das ook een kunst nl) en waarschijnlijk ook niet het geld hebt om iedere week in de platenshop te kopen, zul je toch niet iedere week de vetste nieuwe releases draaien.

En waarom zou je ook? Je zal toch eerst moeten oefenen en goed moeten worden voordat je ergens optreedt en aangezien dat nog wel een knappe tijd kan duren (of misschien zelfs helemaal niet) kun je dus ook weer beter met cd's draaien.

Ik denk dat er genoeg van je gading tussen zal zitten en naarmate de tijd verstrijkt dat jij beter wordt en meer inkomsten krijgt, zal het aanbod op cd ook groter zijn.

Ik kan je trouwens beter aanraden om gewoon met iets simpels te beginnen, daar beatmixen al moeilijk genoeg is. Waarschijnlijk ben je dan goedkoper uit ook.

Of ga meteen voor kwaliteit als je dat belangrijk vind en koop 2x Pioneer cdj-100s.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
25-8-2003 18:44

Dré schreef:

Ik adviseer sowieso iedereen om na aankoop z'n nieuwe vinyl DIRECT te digitaliseren.
Ik ben nooit verder gekomen dan 20 platen, als je echt nogal veel koopt, en je moet nog eens veel van je bestaande collectie digitaliseren, dan moet je echt veel tijd hebben, of er veel tijd voor vrijmaken.

Ik zou er in de praktijk nooit echt veel van terechtbrengen denk ik, ik denk echt dat het voor Joost beter is als hij helemaal geen vinyl koopt, maar wat je zegt Dre is idd een prima optie als je echt niet zonder bepaalde muziek kan, maar je wil toch cd draaien.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Joost_sStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2003
Laatste: 2-7-2016
Berichten: 70
25-8-2003 21:10

DJ Tim schreef:

Vinyl is idd behoorlijk duur, en omdat je (ik weet niet hoe oud je bent en wat je inkomsten zijn) waarschijnlijk nog niet echt expliciet weet wat je wil draaien (das ook een hele kunst) en nog niet weet wat voor platen je moet kopen (das ook een kunst nl) en waarschijnlijk ook niet het geld hebt om iedere week in de platenshop te kopen, zul je toch niet iedere week de vetste nieuwe releases draaien.
ik ben 16 en heb niet ontzettend veel geld om handen (net genoeg om dit eerste setje te kopen) dus ik heb ook al wel gezien dat er niet veel geld over zou blijven als ik veel platen ging kopen... ik wil zelf ook nog wel eens fatsoenlijk uit kunnen gaan ;)
Ik kan je trouwens beter aanraden om gewoon met iets simpels te beginnen, daar beatmixen al moeilijk genoeg is. Waarschijnlijk ben je dan goedkoper uit ook.
ja.. ik heb nu ongeveer 2 jaar ervaring op het gebied van beatmixen.. dat wil zeggen ik kan best snel 2 beats precies gelijk krijgen zonder beatcounter ofzo maar gewoon op gehoor (zoals het hoort wink ;) ) en leuk met de EQ kan spelen en een soepele mix kan maken..
omdat ik op de computer erg veel heb geoefend met een programma...(een dj zonder geld moet toch iets doen om zich te vermaken wink ;) ) ik wil nu gewoon een stap verder gaan door het in het echt te doen.. ik ben dus zekers niet totaal nieuw hierin ik weet waar ik aan begin..
Of ga meteen voor kwaliteit als je dat belangrijk vind en koop 2x Pioneer cdj-100s.
ik zat zelf te denken aan 2x American Audio PSX (goedkoper + meer snufjes)
Lekker bouncen!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
25-8-2003 21:45
Ik vind sowieso dat je gewoon nu wel verstandig bezig bent, maar over die snufjes op die PSX, het kan best zijn dat je 2 plaatjes op de computer gelijk krijgt, maar in de praktijk is het toch vaak anders, en hoe meer snufjes als newbee, des te vaker ga je ze gebruiken en dan word het bloediritant.

Maar goed, moet je lekker zelf weten, op het moment dat je met je cd spelers gaat sjouwen (weet niet of je dit wil doen) dan zou ik niet gaan voor de PSX, maar als het voor thuis is en jij draait er alleen op, dan kun je het gerust doen.

Maar als je ze eenmaal hebt wink ;) waak dan voor het bovenstaande, eerst strak beatmixen en met je eq spelen, en dan gedoseerd een effectje gebruiken.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Joost_sStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2003
Laatste: 2-7-2016
Berichten: 70
25-8-2003 23:04
ben niet echt van plan veel met mijn dingen te gaan sjouwen misschien hooguit een keertje meenemen naar een feestje maar ik denk dat dat bijna nooit voor zal komen...
maar ik heb geen plannen om een drive inn show op te starten dus ik neem aan dat het bij thuis draaien zal blijven voorlopig...
Lekker bouncen!
Joost_sStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2003
Laatste: 2-7-2016
Berichten: 70
25-8-2003 23:05

DJ Tim schreef:

Maar als je ze eenmaal hebt wink ;) waak dan voor het bovenstaande, eerst strak beatmixen en met je eq spelen, en dan gedoseerd een effectje gebruiken.
Teveel effect is geen effect meer.. shocked 8O
Lekker bouncen!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
26-8-2003 20:55

Joost_s schreef:

Teveel effect is geen effect meer.. shocked 8O
Goed zo, als je dat maar weet wink ;) laugh :D
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest

Terug naar forum Reageer (zonder quote)