Forum > PC related Forum

mix opnemen van menpaneel naar computer

(32 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
PharanoxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2007
Laatste: 22-3-2007
Berichten: 2
15-3-2007 23:15
Hey iedereen, ik ben hier ook gekomen via een zoekmachine en heb een aansluitende vraag.

Ik ben een klein beetje bekend met de werking van Line-In enzo, maar het wil al een tijdje niet lukken. happy :)

Ik probeer geluid dat ik gewoon via mijn computer afspeel (winamp bijvoorbeeld) op te nemen. Hiervoor gebruik ik CoolEdit, en vroeger ging dit altijd perfect. Alleen nu (volgens mij sinds het nieuwe moederbord, zovaak doe ik het niet razz :p ) wil het niet lukken, als ik nu als opname apparaat van windows Line-In (zoals eerst) aanvink, neemt hij niks op, alleen bij stereo-mix geeft hij geluid, alleen dan heel erg slechte kwaliteit.

Hebben jullie enig idee wat het probleem is? Ik heb alle drivers geinstalleerd (geluidskaart zit in het moederbord) en zelfs geprobeerd mijn line-uit direct met de line-in te verbinden (dmv. een kabeltje).

Alvast bedankt! happy :)

(p.s. als mixerapparaat ofzo, geeft hij aan dat hij een Realtek AC97 Audio is)
(p.p.s. bij mijn vaders computer kan je gewoon "wat je hoort" aanvinken, maar die heb ik niet)
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
15-3-2007 23:31
Op about DJ staat een handige tutorial voor het opnemen van je mix. Daar al naar gekeken?
It's time to play the music, It's time to light the lights..
PharanoxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2007
Laatste: 22-3-2007
Berichten: 2
17-3-2007 13:58
Dat is inderdaad wel een handige tutorial, niet echt wat ik nodig had, maar opzich wel behulpzaam.

Maar ik geloof dat ik het redelijk gelukt is nu. Als ik het opnamevolume heel laag zet is de kwaliteit wel acceptabel. Niet ideaal, maar ok.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)