Forum > Geluid

Ervaringen met Roland Groovebox MC 909

(39 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
31-5-2004 22:50

blazer schreef:

Behringer komt "binnenkort" (altijd spannend bij Behringer) ook met een dj-effecten bak: The Tweakalizer dfx69, adviesprijs 154,- euro. Voor meer info check: www.behringer.com
Hij lijkt me een beetje kaal. Qua effecten. Delay, Flanger en Filter, zijn er niet bijster veel. De features zijn ook al niet dik bezaaid. De toonregeling lijkt mij overbodig, pitch is misschien wel een leuke toevoeging. Dry-wet is zeker een pluspunt. Voor wat meer geld heb je wel een alesis air-fx en die heeft meer effecten en laat je actiever met je muziek bezig zijn.
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
1-6-2004 18:16
Behringer zou ik zowieso nooit in huis halen. Ik zou er zelfs niet dood naast gevonden willen worden [originele quote van Reind]. happy :)

www.behringer.com//DFX69/DFX69_big.jpg

Wederom aartslelijk, vind ik wel van meer producten van het Duitse merk (maar ja da's persoonlijk natuurlijk). Hoog kitchgehalte... Beetje speelgoed-look, overladen met lichtjes enzovoorts (niet dat dat slecht is natuurlijk).

Lijkt me gewoon iets dat gauw stuk gaat. Ik kan natuurlijk verkeerd zijn, maar op het eerste zicht lijkt het me niks.

Zeg Dré heb je mijn email al ontvangen? Ik heb geen reply gekregen dus ik vraag me af of dat bericht wel bij jou is toegekomen.
BlazerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 5-1-2011
Berichten: 81
1-6-2004 23:12
Het lijkt je iets wat gauw stuk gaat?? Ga je er mee voetballen dan? Je moet bij Behringer kijken naar de prijs/kwaliteit en prijs/functionaliteit, ik denk dat je voor die 154 euro een leuk effectenbakje hebt om thuis mee te pielen.
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
1-6-2004 23:43

blazer schreef:

Het lijkt je iets wat gauw stuk gaat?? Ga je er mee voetballen dan? Je moet bij Behringer kijken naar de prijs/kwaliteit en prijs/functionaliteit, ik denk dat je voor die 154 euro een leuk effectenbakje hebt om thuis mee te pielen.
Ja, idd maar voor een 30 euro meer heb je een AirFX, en die lijkt mij echt wel een stukje beter met zijn Hold-functie en tien keer (jaja tien keer) meer effecten. Trouwens die 5 effecten die er op zitten zijn al zo uitgeleurd, je vind ze overal. Delay, Flanger en Filter (3 verschillende, low, mid, high). Flanger vind ik een leuk effect, maar er zijn er leukere. Het enige (noemenswaardige) punt dat dat Behringer ding heeft, wat niet op de AirFX zit dat is dat he BPM gestuurd is, maar als je gevoel voor ritme hebt moet dit geen probleem zijn. Zal ook geen probleem mogen zijn als Dj happy :)
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
BlazerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 5-1-2011
Berichten: 81
1-6-2004 23:51
Idd een air fx is dan intressanter. Maar waar ik vooral benieuwd naar ben is de "scratch" functie op die Behringer.
Dj_Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-6-2004
Laatste: 11-4-2005
Berichten: 12
24-6-2004 16:20

blazer schreef:

Ik denk dat de electribe serie van korg wel intressant is, ook voor je shop dre!
Er zijn een aantal verschillende tribes: synth, sampler, beatmaker/drumcomputer enz. meer info op: www.korg.com
k heb wel een met de korg electribe mx (de dure blauwe) gespeeld in de winkel, ding kost 900 euro en is volgens mij absoluut het geld wel waard, t werkt allemaal erg mooi en het zit solide in elkaar, ook de klankkleur is erg goed
vinyl junk first klass
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
24-6-2004 16:26
Ik heb deze week de SX (met sampler) eens getest, ik moet zeggen dat ik zeer verrast was. Maar van die buizen daar hoorde ik nauwelijks iets van, enkel wat ruis als je de gain van die buizen opendraaide... Misschien heb ik wat over het hoofd gezien want in een filmpje kan je toch duidelijk horen hoe de buizen een distortion teweeg brengen. Of misschien is dat de delay.

Ik heb trouwens de ER-MKII (metaal) mee naar huis genomen, hier ben ik zeer tevreden mee.
Dj_Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-6-2004
Laatste: 11-4-2005
Berichten: 12
24-6-2004 16:34
ik zou idd niet voor de behringer gaan, wij hebben op school wat van dat spul staan, en ik heb thuis een djx 400 van behringer (DE GROOTSTE VERGISSING OOIT GEMAAKT!!!!) en ik zou absoluut niet voor behringer gaan, want dan haal je spul in huis wat gewoon geen goede kwaliteit heeft...

greetzz jan
vinyl junk first klass
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
24-6-2004 17:38
Mag je mij toch eens vertellen waarom grote producers behringer in hun rack hebben hangen razz :p.

Edit: dit: trio.harmony-central.com/ramgen/Musikmesse03/Korg-ElectribeMX.rm

filmpje [afspelen met realplayer] bedoelt Snake, neem ik aan.
MayodaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-12-2003
Laatste: 30-9-2004
Berichten: 75
25-6-2004 09:14
Omdat tussen de behringer ``19`` fx range soms wel redelijk bruikbare effecten zitten.
Als je bijvoorbeeld distortion wil hebben hoeft dat niet perse altijd uit een topapparaat te komen, je kan er ook voor kiezen om bijvoorbeeld een heel ranzige distortion te gebruiken die in jou productie wel vet klinkt.
Als een producer in een grote studio al maar een zo`n effect bruikbaar vindt zal hij overgaan tot aanschaf, vaak wordt zo`n effect dan een of twee keer gebruikt in een productie en dan ....tsja dan hangt hij daar , waarom zou j hem er dan nog uitschroeven!!
nee zonder dollen ,....sommige(lees enkele) behringer produkten klinken WEL voor sommige doelen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)