Forum > PC related Forum

Wat ik nou weer tegen kwam?!?

(75 reacties. Pagina 4 van 8)
Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
21-5-2004 10:50

fracktone schreef:

Ik denk ook niet dat illegaal gebruik van muziek ze iets intereseerd, ik doelde meer op het voortbestaan van digitale muziek in deze vorm (MP3) misschien is er volgend jaar wel een veel beter systeem.
Persoonlijk denk ik dat dat ze er niet van weerhoudt om de markt uit te melken met mp3 en een nieuw tool..
Een bestaande CD speler aanpassen zodat hij ook MP3 CD's kan afspelen kost heel wat minder dan een volledig hardware matig MP3 systeem ontwikkelen. Het is meer dat ze zich niet aan deze kosten willen wagen/branden.
Dat zou zeker goed kunnen, niettemin vind ik numark met de HD-CD-1 een stap in een erg positieve richting dus weet niet of iets nieuws zo lastig te realiseren is. Een beetje gluren bij de buren en bestaande systemen in de computer en dj branche bij elkaar gooien en je hebt weer iets nieuws. Maar wat jij bij het bovenstaande zegt is ook heel goed mogelijk, misschien is het een combinatie van beiden?
En dat bedoelde ik met zich er niet aan willen branden. Daarbij komt nog dat een dergelijk systeem nog niet zo heel eenvoudig te realiseren is. De grote bekende merken kunnen het zich dan ook niet veroorloven om met, op dit gebied, een slecht product aan te komen zetten. Dat zou hun veel teveel geld gaan kosten.
En misschien iets van hun goede reputatie?
Op de NAMM show in februari (Annaheim CA) heeft Numark al een hardware mp3 speler geïntroduceerd met veel poeha. Hij is echter nog steeds niet op de markt. Waarschijnlijk werkt het nog niet goed genoeg en durven ze hiermee niet op hun bek te gaan.
Ik denk dat het ding allang verkoopklaar bij hun in het magazijn ligt, maar dat ze nu als eerste prioriteit hebben om de CD-X1 erdoorheen te drukken.
Tevens komt hierbij dat de ontwikkelingen in de mogelijkheden zich de laatste tijd snel uitbreiden (er wordt steeds meer mogelijk). Het ontwikkelen van een hardware apparaat duurt over het algemeen wel een paar jaar en zou dus binnen de kortste keren hopeloos achter lopen. Het updaten van software kost meestal maar een paar tientjes terwijl het kopen van een nieuwe speler (om dat er toch nog een paar knopjes voor de nieuwe functies ontbreken) veel meer kost. Ik denk dat het pas wat wordt voor dit soort systemen als alle mogelijkheden volledig ontwikkeld zijn en zich op de computers bewezen hebben. Zodra hier weinig meer te ontdekken/ontwikkelen is en er een redelijk stabiele situatie ontstaat zullen de grote merken zich hier zeker wel op gaan storten. En misschien is dat al binnen een jaar zo ver. Reken maar dat deze bedrijven allang hun voorbereidingen hebben getroffen en dat, zodra ze zien dat ze er goed aan kunnen verdienen, ze ineens allemaal met iets dergelijks aan komen zetten.
Daar moet ik je zeker gelijk in geven, niettemin is het ook weer zo dat de huidige generatie high end cd-spelers en futuristische mixers ook gebruik maken van software die je kan updaten. Dus aan de andere kant zie ik ook weer niet hele grote problemen en tegenvallende verkoopcijfers bij introductie van een nieuw stukje hardware, als je maar een beetje bijblijft als merk zijnde met je software...
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
21-5-2004 10:59

fracktone schreef:

Een samenwerking zou de oplossing zijn maar helaas gaat dat ook niet altijd goed (hebben we meegemaakt met de Visiosonic/Numark samenwerking).
Wat is er niet goedgegaan dan? Ik vind mijn DMC prachtig werken!
Maar dat is MIJN mening...
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
22-5-2004 00:13
hey fracktone

en www.pbsound.nl dan ?

ook mp3 aanbieder wordt in veel discotheken gebruikt?
is niet heel erg up2date maja.... er is ook geen concurentie voor ze dus het zal ze een zorg zijn.
Ik denk dat de mp3 systemen beter gaan lopen als hierbij passende en zeer up 2 date e mp3 abonnementen bij zitten.

Dus is het mischien toch niet een idee om met de platen uitgevers om de tafel te gaan.
Kijk bedoel aks je met digidance om de tafel gaat heb je al een hoop dance nummers,
en met id&t de vinyltjes.

Mensen stappen niet over op mp3 systemen als je niet aan goed mp3 kunt komen.
voorbeeldje:

dac2 400 euro
pcdj red 199 euro (geloof ik uit mn hoofd)

samen een 600 euro.

Hiervoor koop je een dubbele c speler met alle functies (loop etc)
en dan moet je cd 's kopen (of twee pio 800 s)

pcdj koop je voor de zelfde 600 euro dat systeem. dan moet er nog een (goede) computer bij dus 1600 euro
en dan koop je nog de cd's (geen vooruit gang dus) die je moet omzetten naar mp3 (tijd) en daar een mooie ID3 tag bij.

snap je het is nu nog te omslagtig.
Als je alles iligaal download dan is het programma natuurlijk super de nieuws hits meteen draaien. Alles in het archief.

Ik denk dat het mp3 (helaas) nog in de kinder schoenen staat hier in nederland. Zelf de wet weet niet precies hoe het nu precies zit met mp3 's. Ik denk dat ze dat eerst eens uit moeten vinden. En dan komt de mp3 markt wel vrij.
want ze kunne zegge wat ze willen maar......

Mp3 is de toekoms happy :)
Where words fail, music speaks :D
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
22-5-2004 00:14
corectie bij die 600 van de pioneer bedoel ik 1600 srry razz :p
Where words fail, music speaks :D
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
22-5-2004 09:35

Roytje schreef:

Wat is er niet goedgegaan dan? Ik vind mijn DMC prachtig werken!
Niks mis met de DMC, maar met de samenwerking wel. Vandaar nu de DAC-2, een oem product onder eigen beheer. Nu kunnen o.a. de verantwoordelijkheden niet meer worden afgeschoven.

DJDarkness schreef:

hey fracktone

en www.pbsound.nl dan ?

ook mp3 aanbieder wordt in veel discotheken gebruikt?
is niet heel erg up2date maja.... er is ook geen concurentie voor ze dus het zal ze een zorg zijn.
Ik denk dat de mp3 systemen beter gaan lopen als hierbij passende en zeer up 2 date e mp3 abonnementen bij zitten.
Sylvester-Multimedia bied een redelijk up 2 date en goed abonnement aan. Maar ook hier heb je te maken met dat er maximaal 5000 nummers verhuurd mogen worden. Daarbij komt nog dat dit soort abonnementen officieel alleen voor achtergrond muziek gebruikt mogen worden. Dus niet in een Discotheek.
Dus is het mischien toch niet een idee om met de platen uitgevers om de tafel te gaan.
Kijk bedoel aks je met digidance om de tafel gaat heb je al een hoop dance nummers,
en met id&t de vinyltjes.
PCDJ heeft de recordpool, www.therecordpool.com/, hier kun je voor ongeveer 10 euri in de maand ongeveer 200 nummers downloaden. Ook ID&T is hierbij aangesloten en de meeste andere grote platenmaatschappijen. Je vind hier een hoop goede (pre-release) muziek, maar ook hier geld weer dat er alleen de platen op staan die door de platen maatschappijen worden aangeboden. De nummers waarvan ze zeker weten dat het een hit word houden ze voor zich zelf.
Mensen stappen niet over op mp3 systemen als je niet aan goed mp3 kunt komen.
snap je het is nu nog te omslagtig.
Voor 1600 tot 2000 Euro heb je een heel mooi MP3 systeem staan. Altijd nog goedkoper dan twee CDJ 800/1000 spelers.
Voordeel, alles in de database, elk nummer kun je binnen 8 seconden start klaar hebben staan. geen slijtage meer aan je CD's.
Altijd nog minder omslachtig dan de gegevens en cue punten voor iedere CD in te moeten geven (kan in enkele seconden via CDDB) en voor de veiligheid en (compilatie) CD's te branden. Zelfs als je zelf de CD's nog moet kopen.
Ik denk dat het mp3 (helaas) nog in de kinder schoenen staat hier in nederland. Zelf de wet weet niet precies hoe het nu precies zit met mp3 's. Ik denk dat ze dat eerst eens uit moeten vinden. En dan komt de mp3 markt wel vrij.
want ze kunne zegge wat ze willen maar......

Mp3 is de toekoms happy :)
Ben ik met je eens, het enige probleem zijn de platenmaatschappijen. Die willen gewoon CD's blijven verkopen omdat ze daar meer aan kunnen verdienen.
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
22-5-2004 15:00
Hey fracktone thnx voor je snelle reactie.

hehe ik heb nu niets meer te vragen geloof ik laugh :D
oo ja nog een vraagje heb jij al positieve reacties gehoord op dat aparaatje van eks?
of ken jij mensen die het al gebruikjen hier in nederland?
Where words fail, music speaks :D
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
22-5-2004 16:17
De EKS XP-10 is al twee jaar oud (ongeveer, ik weet het niet meer precies, is al lang geleden dus). Ik heb het toen eens uit geprobeerd op een beurs (demo), musicmesse in Hanover geloof ik.
Was toen niet interesant genoeg om distributeur voor te worden.

En Scratchen, dat doe je met vinyl, je kunt alleen goed scratchen met een draaiende plaat. Een Jog-Wheel staat stil, hiermee kun je dus nooit zo precies de snelheid regelen als met een draaiende schijf. En zo zijn er nog wat meer dingen die je alleen met een plaat kunt doen (needle-drop bijvoorbeeld) vandaar dat de enige interessante scratch software programma's gebruik maken van een time code plaat.

Helaas is het kennelijk erg moeilijk om dit goed te kunnen doen.
Final Scratch heeft nog veel problemen. PCDJ Scratch is nog in beta stadium, werkt wel goed maar er moeten nog wat veranderingen aangebracht worden. Dit laatste geld ook voor Mrs. Pinky, deze is bijna gelijk aan PCDJ maar dan voor de MAC.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
22-5-2004 16:39

fracktone schreef:

En Scratchen, dat doe je met vinyl, je kunt alleen goed scratchen met een draaiende plaat. Een Jog-Wheel staat stil, hiermee kun je dus nooit zo precies de snelheid regelen als met een draaiende schijf.
Moet ik je toch weer eigenwijs tegenspreken wink ;) Op een Pioneer cdj-800 of 1000 kan ik net zo lekker scratchen als met een draaitafel, zelfs nog lekkerder omdat je geen last meer hebt van een naald die evt uit de groef kan springen.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
23-5-2004 01:20

fracktone schreef:

Op zich een goed plan en een nobel idee, maar wie maakt dan die software en kan die software fabrikant dan nog wel wat verdienen.
Een auto is nu eenmaal niet zo eenvoudig te dupliceren/kraken als een software programma.

Ik denk dat dit de reden is dat iedere software leverancier zijn eigen controller (hardware) verkoopt, die alleen met zijn software werkt. Op zo'n manier kan hij tenminste nog wat aan de software verdienen.
Als iedereen zo dacht dan hadden we een speciale computer (of interface) nodig voor onze tekstverwerker, spreadsheet, tekenprogramma e.d. Zou een mooie rij rotzooi op je bureau worden ;-)

Je kunt software ook via een Dongle beveiligen (bijvoorbeeld).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
23-5-2004 01:24

fracktone schreef:

Een bestaande CD speler aanpassen zodat hij ook MP3 CD's kan afspelen kost heel wat minder dan een volledig hardware matig MP3 systeem ontwikkelen.
Die mag je toch eens uitleggen aan de ontwerpers van CD-spelers die NIET overweg kunnen met CD's tenzij ze van het type CDDA zijn. Een mp3 CD is per definitie een Data CD en het gros van de huidige loopwerkjes kan daar eenvoudig weg NIET EN NOOIT mee overweg. Alleen nieuwere chipsets (ook gebruikt in CD-Rom spelers) kunnen na software-aanpassing overweg met mp3 CD's. Maar het zal je NIET lukken een CDJ-800 mp3's af te laten spelen tenzij je hem van de grond af aan opnieuw opbouwt.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)