Forum > Geluid

Nieuwe DAP luidsprekers

(33 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
JeroenzelleStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 11-9-2016
Berichten: 62
20-4-2006 23:40
Ik heb de nieuwe serie speakers laatst bij Highlite zelf gehoord in de showroom en ze bevallen mij zeer goed. Had niet verwacht dat de bas, mid en high zo goed in balans waren.

Ik denk dat je even moet mailen naar Highlite om te vragen welk bedrijf ze heeft staan al en dan dat bedrijf vragen of je mag komen luisteren. Gebeurd wel vaker.
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
21-4-2006 17:38

jeroenzelle schreef:

Ik heb de nieuwe serie speakers laatst bij Highlite zelf gehoord in de showroom en ze bevallen mij zeer goed. Had niet verwacht dat de bas, mid en high zo goed in balans waren.
Zijn het echt de nieuwe X-series en PF-series die je beluisterd hebt? Ik ben benieuwd. De X-series en de nieuwe Soundmate series zijn nog niet leverbaar.
De Concert series ken ik wel en die doen het heel goed.

TCMC
JeroenzelleStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 11-9-2016
Berichten: 62
22-4-2006 19:28
Zijn ze 100% wink ;)
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
4-5-2006 19:04

jeroenzelle schreef:

Zijn ze 100% wink ;)
Vandaag ben ik even Highlite binnengewandeld. Op dat moment stonden de X-15HL en de X-15 te spelen. Versterkers waren de P-1600 en P-2000. De crossover was de DCX-36, een Oxygen mengpaneel en een TL-850 CD speler. Eerst hoorde ik een stukje stevige rock van de Dire Straits wat me erg goed bevallen was, maar even later werd er snoeiharde Trance gedraaid. Ik zag op de versterkers clip LED's branden, maar bleken achteraf clip limiters te zijn (proto versie). Het geluid kraakte niet, vervormde niet, enorme basdruk (veel rammelende bijgeluiden in de showroom), krachtig mid en transparant hoog. Even later liep het antischock geheugen van de TL-850 leeg laugh :D , maar dat heeft te maken dat dat de discobar erg meetrilt. Ook zag ik golven in mijn koffiebekertje :) Opvallend is het erg hoge rendement van de X-15. Deze houdt met gemak 2 18 inch subwoofers of 2 hoorngeladen 15 inch subwoofers bij. Ik zag ook nog in de gauwigheid blaadjes liggen met Sia Smaart Live 5 plots en Thiele Small Parameters. Deze zagen prima uit. De throw switch stond in het midden. Op de impedantieplot is ook te zien dat de high driver rond de 16 Ohm blijft hangen.

Later heb ik even naar de K-115 geluisterd, maar deze valt duidelijk in het niet bij de X-15. Rendement van de K-115 is minder, minder belastbaar vermogen, slechter mid-gebied en niet zo transparant. Overigens ben ik nog steeds van mening dat de K-115 niet slecht is voor het geld (omdat ik nog 4 stuks in bezit heb :)), maar de prijs/prestatie verhouding van de X-15 en X-15HL is beduidend beter. Oosterburen zouden zeggen: daß ist der absolute Hammer! Zelf ben ik wat terughoudender, maar HK krijgt het wat moeilijker.

TCMC

Terug naar forum Reageer (zonder quote)