Forum > Geluid

crest versterkers ?

(30 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
Arjan schuurmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-1-2004
Laatste: 10-4-2024
Berichten: 106
30-7-2005 17:29
heb zelf heel ruime ervaring met zowel de crest pro serie als de crest ca serie bijna alle modellen al eens mee gewerkt.geheel van bijde series gewoon goed te noemen, en kan goed mee met andere top merken als crown, qsc, carver, labgruppen,enz.De ca series zijn beter geschikt voor het instalatie werk en de pro serie voor on the road.komt met name door de sterkere opbouw van de eindtrap.Ik heb zelf nog nooit geen uitgevallen crest gehad (van een collega bedrijf dat hier in de beurt zit weet ik dat hij in 10 jaar dat hij crest heeft gebruikt 1 keer aan 1 kant een uitgfikte crest ca 6 heeft gehad, maar dit kwam eingelijk ook nog omdat hij hem niet schoon had gehouden en daardoor veel stof in het kanaal had zitten).

klanktecniech is het
Aanteraden is om de crest ca12-ca18 op het laag te gebruiken, met name ca12 is leuk op het laag, vond de ca 18 minder vet klinken natuurlijk wel meer vermogen.

voor de gene die minder vermogen nodig hebben is een ca 9 voor op het laag ook zeer goed bruikbaar, gebruikte hem zelf altijd in het mid en dit klonk gewoon goed (toch een klein puntje van critiek is dat die niet heel erg open klonk maar drukte op het mid goed door, weet van een kennis dat die ze nu gebruikt op het hoog van actieve monitors, dit is overgens wel wat onbenullig, en hij geeft ook iets een randje aan je geluid maar volgens hem was dat ook lekker.al met al is de ca 9 de breetst inzetbare eintrap van de ca serie.

ca 4 leuk voor kleine fulrange kastjes of voor op een hoog driver maar voor op een hoog driver had ik dan eerder voor een ca 6 gegaan.Deze klingt wat sprankelijker en wat opener.Ook voor fulrange kastjes en voor topkastjes is de ca 6 zeker een leuke versterker

zelf gebruikte wij altijd de volgende setjes ca versterker

ca 6 en 12 2 weg setje
ca9 en 12 2weg setje voor bandjes
ca 6 en 9 en 12 drie weg setje

dit dubbel voor een groter drie weg stek

pro serie

ken alleen de pro 7001, 8001, 9001 maar dit zijn ook de meest interresante versterkers uit deze serie, zou ooit nog graag een pro 10001 te pakken willen krijgen maar toen ik hem wou bestellen was die helaas net uit de collectie(ben overgens nu overgegaan naar lichtgewicht labgruppens fp6400)

crest pro 7001 echt een aanrader op het hoog klinkt gewoon fantaschtich, klingt opener dan men nieuwe fp3400

crest pro 8001, de koning van het laag, beter dan dit heb ik op het laag nog nooit gehoord, zo vet en toch zo strak helaas is zijn vermogen/gewicht verhouding iets te weinig om tegenwoordig nog met de grote jongens mee te doen.neem ook met zeer veel pijn in het hardt afschijt van deze eindtrap.la s je een goede 2and eindtrap wilt hebben voor op het laag is dit de beste keus de je kunt maken.deze eintrap is overgens ook zeer goed voor het mid te gebruiken, dit gebeurt overgens niet vaak maar klingt toch zeer aangenaam, ben er eingelijk per toeval een keer achtergekomen.

crest pro 9001
gewoon goed zelfde idee als de 8001 alleen maar gebruikt op het laag dus kan er verder niet zo heel veel over zeggen, is overgens nu 2 hand moeilijk verkrijgbaar en warschijnlijk voor de meesten van dit forum te zwaar, zowel kwa gewicht als kwa vermogen.

wil je meer weten mail me dan maar

vriendelijke groeten arjan schuurman

Terug naar forum Reageer (zonder quote)