Forum > Licht

Beginner

(74 reacties. Pagina 4 van 8)
Moderator(s): Dré
SteijntjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 3-6-2008
Berichten: 141
2-1-2003 15:57
Kabels heb je ook nodig!! Anders weet ik zeker dat er niks werkt laugh :D
MVG, Steijn Pelle
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
2-1-2003 16:28
hehehe.. dat snap ik! laugh :D maar die kan ik mooi zelf maken...
ff op een rijtje zetten voor mezelf:
DMX: dmx controller - 1x XLR - Dimmerpack - 4x230 - Pars

normaal: controller - 4x 230 - Pars

toch? razz :p
Music is what feelings sound like...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
2-1-2003 17:28
Yep. Alleen in het geval van de DMX oplossing zou het zo maar kunnen dat de dimmerpack VLAK BIJ de parren komt te zitten (dus geen gezeur meer met multi's). Nog leuker (voor drive-in werk): T-4 balkjes (balk met ingebouwd dimmerpack).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
2-1-2003 17:59

RonnieB schreef:

hehehe.. dat snap ik! laugh :D maar die kan ik mooi zelf maken...
ff op een rijtje zetten voor mezelf:
DMX: dmx controller - 1x XLR - Dimmerpack - 4x230 - Pars

normaal: controller - 4x 230 - Pars

toch? razz :p
Zoals jij het nu zegt lijkt het of dmx het alleen maar ingewikkelder maakt. Maar jij gaat ervan uit dat je analoge controller al ingebouwde dimmers heeft. En dat is bij een beetje knappe controller nooit zo, omdat je dan maar een paar kanaaltjes van zeg 1kW kan aansluiten. En da's al gauw te weinig.

Bij een 4-kanaals analoge controller zonder ingebouwde dimmers zou je dus krijgen:

analoge controller - multi-stuurkabel - analoge dimmer - 4x230V multikabel - lampen
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
2-1-2003 19:23

Dré schreef:

Yep. Alleen in het geval van de DMX oplossing zou het zo maar kunnen dat de dimmerpack VLAK BIJ de parren komt te zitten (dus geen gezeur meer met multi's). Nog leuker (voor drive-in werk): T-4 balkjes (balk met ingebouwd dimmerpack).
ja, dat was wel de bedoeling, een T-bar met ingebouwd dimmerpack, of een dimmerpack aan de balk zelf hangen...

qua prijs lijkt het me dus niet veel verschil in zitten, DMX of analoog... (alleen dmx dan het voordeel van 1 XLR kabeltje naar par-bar)
Music is what feelings sound like...
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
2-1-2003 19:41

victor schreef:

RonnieB schreef:

hehehe.. dat snap ik! laugh :D maar die kan ik mooi zelf maken...
ff op een rijtje zetten voor mezelf:
DMX: dmx controller - 1x XLR - Dimmerpack - 4x230 - Pars

normaal: controller - 4x 230 - Pars

toch? razz :p
Zoals jij het nu zegt lijkt het of dmx het alleen maar ingewikkelder maakt. Maar jij gaat ervan uit dat je analoge controller al ingebouwde dimmers heeft. En dat is bij een beetje knappe controller nooit zo, omdat je dan maar een paar kanaaltjes van zeg 1kW kan aansluiten. En da's al gauw te weinig.

Bij een 4-kanaals analoge controller zonder ingebouwde dimmers zou je dus krijgen:

analoge controller - multi-stuurkabel - analoge dimmer - 4x230V multikabel - lampen
hmmm, ik dacht juist dat het bij de controller (bv de Botex DC-4P) al gedimt werdt...
omdat er bij die controller ook al schuko aansluitingen zitten, zodat daar direct je lampen op kunnen...
daar heb je namelijk 5A per kanaal beschikbaar, dat moet me genoeg lijken voor 1 par spotje... wink ;)
Music is what feelings sound like...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
2-1-2003 21:09
Bij die Botex klopt jouw verhaal dus wel.

Alleen moeten er dan vanaf dat ding multikabels naar je statieven of truss waar je parren op staan/in hangen. Natuurlijk doe je dat dan meteen goed met Harting connectors: 2 multikabels van zeg ieder 10 meter met in totaal 4 Hartings erop, Harting op je sturing, Harting op beide barren.

Wordt al gauw duurder dan twee dimmerbarretjes, een dmx-sturinkje, 2 xlr-kabeltjes en twee standaard verlengsnoertjes. Plus dat je later -als je weer eens wat geld hebt wink ;) - gemakkelijk dimbarretjes kan toevoegen.

Groeten,
Victor Noordland
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
2-1-2003 21:11
PS, zo doen wij het dus wel: dmx sturing, xlr-kabel naar aparte dimmerpack en multikabel (met Harting) naar de truss...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
2-1-2003 22:56

victor schreef:

PS, zo doen wij het dus wel: dmx sturing, xlr-kabel naar aparte dimmerpack en multikabel (met Harting) naar de truss...
tja, als ik dan gelijk een DMX T-bar dimmerpack koop, hoef ik ook geen dure multikabel met harting te maken.. happy :)
scheelt me weer een hoop centjes, dus ik denk dat het dmx wordt, met eventueel nog een switchpack voor mn huidige (non-dmx) mushroom en strobotje...

(btw, als ik DMX effecten koop, heb ik dus geen switchpack nodig... right?)
Music is what feelings sound like...
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
3-1-2003 17:08

RonnieB schreef:

(btw, als ik DMX effecten koop, heb ik dus geen switchpack nodig... right?)
Helemaal correct happy :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)