Forum > PC related Forum

Beste programma om mee te producen?

(50 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
15-6-2004 22:50
Respect richting jouw adres, behulzame medemens dat je bent. laugh :D

Ben je toevallig de barmhartige samaritaan? razz :p

Ff serieus: Ik denk dat al die apparaten me op dit moment boven de pet gaan. Ik krijg deze week dus de nieuwe djset. Ik denk dat daar voorlopig alle tijd in gaat zitten. MAar ik wil dus wel nog een kaospad en een midi controller kopen deze zomer. Ik denk dat ik je raad opvolg en voor die remote25 ga. Misschien dat ie nog wat zakt in prijs. Weet je toevallig een paar goede verkoopadressen (URL?)

Merci beaucoup pour le vottre moeite wink ;)
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
16-6-2004 20:52

Dacide schreef:

MAar ik wil dus wel nog een kaospad en een midi controller kopen deze zomer.
Als ik van jou was zou ik nog even wachten met die Kaosspad en éérst voor een MIDI controller gaan. Dat is echt heel essentieel als je muziek wilt gaan maken, zeker met de computer.

Als ik zoals jij met software zou werken dan zou ik enkel een Remote als optie nemen (maar dan niet een 25 toetsen versie, beetje groter toestenbord). Een gewogen toetsenbord is ook mogelijk, met dan een knopjesdoos/schuifdoos van Kenton erbij. Die Remote is echt een hele mooie veelzijdige controller.
Weet je toevallig een paar goede verkoopadressen (URL?)
Aangezien Dré dergelijke stuff toch niet verkoopt post ik hier wat links (indien problemen verwijder ze dan maar):

www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_artikel-159994.html

Verzendkosten zijn 8 euro. Heb ik persoonlijk goede ervaring mee.

Bij de mannen die Dré minder graag heeft (je zult wel weten waarover ik het heb) is de Remote 25 echter in de aanbieding (299), lager in prijs heb ik nog nergens anders gezien.
Merci beaucoup pour le vottre moeite wink ;)
Alstublieft :)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
16-6-2004 21:05
Ach, ik stuur wel vaker een klant naar Feedback als ik het zelf niet heb. wink ;)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
16-6-2004 21:06

Dré schreef:

Ach, ik stuur wel vaker een klant naar Feedback als ik het zelf niet heb. wink ;)
Heb je trouwens iets gehad aan mijn mailtje destijds? Heb je dit wel ontvangen?
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
16-6-2004 21:20
Miss is die link die ik hierboven postte ook iets voor jou Dré? Omdat je zei dat je zelf niks van produceren wist?

[Niet kwaad bedoelt ofzo hoor, maar gewoon tis een zeer informatieve link.. En ja het is veel, maar als je het doorgelezen hebt dan is het verbluffend wat je er gewoon kan vinden..]
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
16-6-2004 21:31

Snake schreef:

Dré schreef:

Ach, ik stuur wel vaker een klant naar Feedback als ik het zelf niet heb. wink ;)
Heb je trouwens iets gehad aan mijn mailtje destijds? Heb je dit wel ontvangen?
Staat in m'n "ben ermee bezig" map. Nog bedankt voor de tips.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
16-6-2004 22:00

Dré schreef:

Nog bedankt voor de tips.
Graag gedaan uiteraard.
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
19-7-2004 17:40
Ik ben aan het denken om ipv reason oid, Fruityloops aan te schaffen. Gewoon om te beginnen met het leren van produceren.

Doe ik hier verstandig aan?

Of is fruityloops te amateuristisch?
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
19-7-2004 18:03
Men zegt dat FL amateuristisch is, maar bedenk dat er zat professionals mee werken. Het is makkelijk te bedienen en maakt gebruik van VST. Eigenlijk is FL icm wat VST plugins prima werken. Ik heb op dit forum vernomen dat bijv. Milk Inc. met FL werkt en Laidback Luke is een ware FL jehova, ik wil nou niet echt zeggen dat dit pannekoeken zijn.

Het programma is vaak niet onprofessioneel (tenzij je MS Word met Indesign gaat vergelijken als zijnde een opmaakprogramma) maar meer de persoon zelf die er niet leuk mee kan werken.

Reason is ook leuk om mee te beginnen, het is best een kluif, maar je leert wel meteen om mooie geluiden te fabriceren en dan hoef je weer minder vst's te gebruiken, via rewire pomp je Reason dan in een Sequence programma (Cubase SX/Cakewalk Sonar) en dan ben je een heel eind.

Ik denk echter dat Fruityloops het makkelijkst is om mee te werken als je er nog helemaal geen ervaring mee hebt.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
19-7-2004 18:18
ik denk dat ik het dan op fruityloops 4 producer edition hou.

Voor dat geld kan het geen miskoop worden.
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson

Terug naar forum Reageer (zonder quote)