Forum > Muziek

Muziek Collectie

(42 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
24-3-2006 12:40
Dat van dat afschrijven snap ik niet helemaal, maar verder geef ik je helemaal gelijk.
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
24-3-2006 12:58
Misschien is afschrijven niet het juiste woord, maar wat ik ermee bedoel zijn 3 CD's met krassen die ik heb besloten niet te vervangen (blijkt idd niet uit mijn post). Ze behoren dus niet meer tot mijn economische voorraad, ze zijn nier meer verkoopbaar vanwege de kras.

Maar natuurlijk zijn die andere 5 CD's die zijn vervangen ook "afgeschreven".

De kern van mijn verhaal staat, alleen dat van dat afschrijven is bij nader inzien een beetje gebrabbel. Ik moest gewoon na 1 jaar 8 CD's afschrijven en heb besloten er daarvan 5 één op één te vervangen en de andere 3 als verloren te beschouwen.

Met verloren bedoel ik dus: niet verkoopbaar, het betreffen dubbel CD's met een kras door 1 of meerdere nummers, ze zijn nog wel afspeelbaar op de plekken waar geen kras zit (maar een kras zit van nature altijd door je favoriete nummer op een CD is mijn ervaring).

Nog erger wordt het natuurlijk als onvervangbare CD's gekrast raken, dat zou helemaal frustrerend zijn.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
24-3-2006 13:08
Ik moet je zeggen dat ik in de 15 jaar dat ik nu draai nog nooit een cd aan beschadiging ben kwijtgeraakt. Niet eerlijk om hem in te koppen misschien, maar ligt dit niet aan hoe jij (en eventuele collega's) ermee omgaan?

Ik zit ook echt als een havik op mijn collectie, dat wel. Het is mij bijvoorbeeld slechts één keer gebeurd dat ik een koffer met cd's moest achterlaten voor een ander om mee te draaien, omdat ik doodziek naar huis moest. Daar lig ik dan meteen de hele nacht wakker van, 's ochtends direct erheen om alles op te halen, hele inhoud van de koffer nagelopen....

Belastingtechnisch schrijf je alle cd's toch meteen in het eerste jaar van aankoop af?
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
24-3-2006 13:33
1 x bewerkt. Laatst door DannyK78 op 24-3-2006 13:37
Ik ben de eerste om toe te geven dat ik niet bepaald handig ben soms!
Moet je me in de keuken zien staan soms. Dat het vlees bijna gaar is wil bij lang niet altijd zeggen dat we bijna gaan eten, ik kan immers net zo makkelijk nog de pan van het fornuis mikken en het vlees ligt (weer eens) op de grond.

Dus dat ik meer dan de gemiddelde mens CD's uit mijn jatten laat glippen bij het in of uit het hoesje halen lijkt mij evident.

Collega's? Je zal echt alleen maar mijn vingerafdrukken terugvinden op CD's en gear. De stommeling die er (zonder mijn toestemming) aan zit (gebeurt incidenteel tijdens draaien op mijn vaste stek, daar sta ik vrij "open" opgesteld en mensen blijven zo'n platter maar wat interessant vinden om eens aan te zitten) kan rekenen op "faders mengpaneel volledig dicht en faders stembanden DannyK volledig open en alle aandacht van de rest van de tent". Dat is simpelweg iets wat ik van niemand pik.

Nogmaals: afschrijven was verkeerd gekozen en niet bedoeld in de economische zin van het woord. Hoe je boekhoudkundig CD's afschrijft weet ik (stom he) niet eens.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
RobbieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-2-2003
Laatste: 17-8-2007
Berichten: 116
24-3-2006 13:35

Sylvia schreef:

Belastingtechnisch schrijf je alle cd's toch meteen in het eerste jaar van aankoop af?
Als je een officieel bedrijf hebt wel ja.. Maar volgens mij zijn er hier genoeg 'beginner-drive-ins' op het forum die echt niet bij de KVK staan ingeschreven. Deze kunnen dat dus niet. (Tip dus voor die beginners: inschrijven bij de KVK :P)..
En ik hoorde dat het goed klonk..
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
24-3-2006 13:37
Je kan ook (zoals Sylvia bijvoorbeeld) een BTW nummer krijgen zonder inschrijving KVK.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
24-3-2006 13:38
Klopt. Als de Belastingdienst tenminste oordeelt dat je ondernemer bent.

DannyK78 schreef:

Dus dat ik meer dan de gemiddelde mens CD's uit mijn jatten laat glippen bij het in of uit het hoesje halen lijkt mij evident.
In dat geval (en in geval van diefstal, mee te zeulen gewicht en slijtage in de loop der jaren) is draaien met verzamel-CDR's absoluut de oplossing.

Ik doe het hier zo'n beetje half met origineel, half met kopieën waarvan ik de originelen thuis heb liggen, maar het is zo idioot veel werk om alles op CDR te zetten. Daar moet ik gewoon eens een keer een volle week voor uit trekken.

Enne, ik kom niet bij jou eten, denk ik razz :p .
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
24-3-2006 14:04
Je bedoelt verzamel CDRs die je zelf samenstelt uit je collectie?

Ik ben nogal lui en dat is me echt te veel werk. Nu kopieer ik een CD 1 op 1 en doe het kopie in het hoesje van de origineel. Misschien meer meezeulen (ik neem er bij een optreden ongeveer 80-120 mee) maar minder werk om allemaal nieuwe hoesjes te maken met de inhoud van je CDRs.

Over dat eten: mijn vriendin kan het (wel) goed en lekker. Dus kom nou maar gewoon een keer langs, kan je meteen de DJM-909 eens uitproberen en hopelijk daarna ook met mij draaien op locatie. Want als ik het idee heb dat ik van 1 persoon op dit forum veel kan leren over draaien en platenkeuze maken in the heat of the moment, dan ben jij het wel. Nou genoeg geslijmd, wie weet komt het er een keer van.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
24-3-2006 14:12

DannyK78 schreef:

Je bedoelt verzamel CDRs die je zelf samenstelt uit je collectie?

Ik ben nogal lui en dat is me echt te veel werk. Nu kopieer ik een CD 1 op 1 en doe het kopie in het hoesje van de origineel. Misschien meer meezeulen (ik neem er bij een optreden ongeveer 80-120 mee) maar minder werk om allemaal nieuwe hoesjes te maken met de inhoud van je CDRs.
Ik sleep gemiddeld zo iets van 300 a 500 cd's mee naar een optreden, afhankelijk van of ik het red met 1 koffer, of dat er toch nog een tweede aan te pas moet komen die ik dan net zo goed ook vol kan stouwen. Als ik die 500 cd's x2 mee zou moeten nemen, dan geef ik de dj-pijp met alle liefde aan Maarten.

En daarom ben ik dus begonnen met het samenstellen van verzamelcd's, hoef ik minder mee te nemen. Aan de andere kant merk ik nu al dat mijn originaliteit hier behoorlijk onder te leiden kan hebben, want ik heb van heel veel artiesten het volledige album, en wil juist niet altijd dat ene singeltje draaien, maar gewoon eens wat anders. Omdat ik dat leuk vind, of omdat er iemand op het feest is die erom vraagt. En dan scoor je als dj wel, wanneer je niet hoeft te zeggen dat je alleen het singeltje hebt. Maar nou moet ik steeds beslissen welke nrs ik op CDR zet, en welke niet.

DannyK78 schreef:

Over dat eten: mijn vriendin kan het (wel) goed en lekker. Dus kom nou maar gewoon een keer langs, kan je meteen de DJM-909 eens uitproberen en hopelijk daarna ook met mij draaien op locatie. Want als ik het idee heb dat ik van 1 persoon op dit forum veel kan leren over draaien en platenkeuze maken in the heat of the moment, dan ben jij het wel.
Haha. Ik ben altijd wel in voor ontmoetingen en samen wat draaien, dus mail me maar eens als je ergens gaat draaien en je hebt zin in gezelschap. (En voor je vriendin: ik kan goed hakken & snijden.)
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
24-3-2006 14:17
Ik heb je al eens eerder tussen de regels door uitgenodigd, maar je vond Den Helder te ver weg. In elk geval: goede vrijdag draai ik weer. Elke 2de vrijdag (dus ook goede vrijdag) van de maand heb ik een vaste stek waar ik zonder poespas een introducee DJ mee zou kunnen nemen.

Vriendin houdt altijd van (goede) hulp in de keuken en een logeerbed (geen slaapbank) is aanwezig.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag

Terug naar forum Reageer (zonder quote)