Forum > Geluid

Beat Counter

(157 reacties. Pagina 4 van 16)
Moderator(s): Dré
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
18-9-2003 08:55

jasper schreef:

PFL out --> ik bedoel dus je koptelefoon uitgang.

Ik heb het berichtje voor het posten zitten hertypen... Wat ik dus duidelijk wilde maken is dat ik het erg handig vond om de sampler via je pfl te laten lopen.

.....................
Ik snap het, de DJM-600 heeft vast geen pre-fader send, maar wél een post-fader send. Goed gezien van je.

Trouwens die sampler van Red Sound is wel leuk, maar als je eenmaal de smaak van het samplen te pakken hebt zul je waarschijnlijk iets met meer mogelijkheden willen. Met de Cycloops kun je eigenlijk alleen opnemen en afspelen (ook timestretchen), maar is wel enorm handig in het gebruik (het toestel doet het moeilijkere werk voor je).

Al bij al een leuke toevoeging, met een leuke prijs naar verluidt. Wat betaalde je ervoor?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
18-9-2003 09:20

dj negative schreef:

tja ik weet niet of je gelijk hebt maar ik ken ook geen mixer met een pfl out!
De Behringer DJX-700 heeft een PFL out en noemt dat gelijk maar een PFL effect out. Tja... Op die manier heet een achteruit op de auto ook eigenlijk een "scenery change mode"...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-2-2003
Laatste: 13-6-2005
Berichten: 33
18-9-2003 12:24
Met de Cycloops kun je eigenlijk alleen opnemen en afspelen (ook timestretchen), maar is wel enorm handig in het gebruik (het toestel doet het moeilijkere werk voor je).
Dat is nou prcies de bedoeling. Het samplertje wat in de djm-600 is ingebouwd is goed genoeg voor mij, enigste problemen die ik ermee heb zijn:
- ik kan het uitgang signaal niet bewerken
- als ik een sample afspeel kan ik geen effecten toepassen
- ik kan maar één sample tegelijk opnemen

Even voor de goede orde: Ik vind het heel leuk om te spelen met allerlei gadgets, maar om je set een beetje strak te houden probeer ik effecten een beetje gedoseerd toe te passen.
Wat dat betreft kan je met drum 'n bass en techno iets meer kloten dan met de meeste andere muziek.
mix and blend to comprehend...
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
18-9-2003 19:56
Toch even melden dat je nog een andere mogelijkheid hebt indien je meerder effectapparaten hebt; het hoeft niet altijd op de manier die Jasper zo mooi uitlegt.

Wat ik wil zeggen is dat je meerdere effectapparaten gewoon kan linken / aan elkaar hangen / ze in lijn schakelen / effect-send in ingang 1e apparaat, uitgang 1e apparaat in ingang 2e apparaat, ...

Stel dat je een sampler hebt en een (analoge) filter, dan kun je aan het signaal wat uit de sampler komt een effect toevoegen. (Of omgekeerd -> het signaal-met-effecten kun je samplen.) Ook kun je indien je dit wenst de effect-return ingang niet gebruiken maar de uitgang van het laatste effectapparaat gewoon aan een kanaal hangen(wel opletten dat je dan geen "loop" creërt!). Zo kun je ook nog es de equilizer gebruiken.

Maar als je een sampler gebruikt heb je dus nog steeds hetzelfde probleem, namelijk je kunt niet real-time samplen omdat de effect-send bus post-fade is. Wel even zeggen dat dit bij de meeste samplers bijna niet gedaan wordt, al het sample-werk (editen, tunen, ...) wordt vóór de performance gedaan. Misschien daarom dat er weinig (dj-) mixers zijn met pre-fader send.
Even voor de goede orde: Ik vind het heel leuk om te spelen met allerlei gadgets, maar om je set een beetje strak te houden probeer ik effecten een beetje gedoseerd toe te passen.
Daar heb je gelijk in, dergelijke speeltje zijn heel leuk, maar als je niet oppast verzieken ze je "optreden", en dit terwijl je het zelf ongeloofelijk cool vindt. Ik vind dat er ook met effecten geoefend moet worden (net zoals met het draaien zelf); een effect gebruiken gaat niet op om het even welk moment. Hoe meer je oefent hoe beter je timing gaat worden.
RtzStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-8-2003
Laatste: 16-3-2009
Berichten: 37
3-10-2003 20:34
Heb een vraag, als ik mn mengpaneel voor 3/4 openzet op sommige kanalen vervormt het geluid of kraken mn boxen, als ik dat verminder en mn versterker luider zet hoor je er niks van. Ligt het aan mn mengpaneel of wat kan ik daar aan doen ??????
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
3-10-2003 21:06
Ten eerste wil ik kwijt dat je in het verkeerde topic zet beste man.

Ten tweede en als laatste moet ik melden dat het probleem aan je mengpaneel ligt (had je dit niet zelf kunnen uitdokteren -> wees creatief en gebruik je gezond verstand (dit heeft toch iedereen hoop ik); als je zegt dat als je je versterker luider zet en het mengpaneel stiller het probleem verholpen is zal dat kraken wel aan je mixer liggen zeker?! Dit heb ik nu gezegd in de wetenschap dat ik geen fluit weet van versterkers (alleen hoe ze aan te sluiten en aan te zetten). Sterker nog, ik heb er zelfs geen!

Jongen toch gebruik je twee hersenhelften die God de vader je destijds gegeven heeft.)

Waarschijnlijk zijn de faders versleten of vuil.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
5-10-2003 13:03

rtz schreef:

Heb een vraag, als ik mn mengpaneel voor 3/4 openzet op sommige kanalen vervormt het geluid of kraken mn boxen, als ik dat verminder en mn versterker luider zet hoor je er niks van. Ligt het aan mn mengpaneel of wat kan ik daar aan doen ??????
Grote kans is dat de GEBRUIKER een defect vertoont. Het defect in kwestie is waarschijnlijk het onvermogen van genoemde gebruiker om de gebruikershandleiding door te lezen. Had gebruiker in kwestie die wel doorgelezen dan had gebruiker wellicht ontdekt dat hij EN de kanalen EN de master op 0dB af moet stellen.

Ik zou de gebruiker wegbrengen en aanbieden ter reparatie bij een RTFM onderwijzer...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
5-10-2003 13:41
Sommige defecten zijn beyond repair! wink ;)
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
RtzStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-8-2003
Laatste: 16-3-2009
Berichten: 37
7-10-2003 21:47
Ik lees altijd verschillende malen de handleiding maar aangezien die beperkt was tot enkele tekeningen en wat gezever staat daar ook niks over in. Anders had ik hier geen vraag geplaatst. Toch bedankt voor de "hulp".
GijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 31-8-2008
Berichten: 205
7-10-2003 21:50
ging dit topic niet over beatcounters?
*Doorstrepen wat niet van toepassing is.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)