Forum > Geluid

CD-spelers: CD-R en CD-RW lezen?

(41 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
4-12-2004 22:08
Psychologisch verschil horen. Het is er niet, maar je maakt het jezelf wijs.

Ga eens met ogen dicht luisteren, en laat iemand anders de cd's omwisselen. Geef aan welke cd je denkt dat opstaat; het origineel of de gebrande.
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
4-12-2004 22:49
Wat nog kan:

Instellingen in Itunes niet correct: heb je optimalisatie van geluid aanstaan ? brand je op te hoge snelheid ? Dit is te vinden onder voorkeuren (tenminste op mijn mac) Heb je een verkeerde instelling bij het importeren ? Staat standaard op 128 kb/s. Verkeerde codering ? Is som even de mogelijkheden op, je moet zelf even uitvogelen, wat bij jou de oorzaak zou kunnen hebben. Ik brand nooit cd's voor high-end luistersessies laugh :D. `Meestal voor in de auto, dan hoor ik toch meer motor....

John
I am a TimeDriver!
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
4-12-2004 22:53
Thanx...

Ik wil gewoon perfecte klank.. omdat ik weldra vinyl ga digitaliseren.
Met oog op een paar grote technofuiven volgend jaar wil ik dat de cd'tjes perfect lopen.

Kijk, het is niet psychologisch... ben ik zeker van.
Het gaat om het nummer Calabria.. trompetgeluiden en zo.. originele cd = perfect helder, gewoonweg ideale klank.
zelf gebrande cd is ook perfect helder, maar met af en toe (heeeeel zachtjes) klein geritsel. Nu ja.. mijn muziek staat ook wel zeer hard, maar op fuiven is zoiets ook het geval. (niet dat ik nu calabria ga draaien op een fuif, maar ik denk zo.. als het bij dit nummer gebeurt, gebeurt het bij andere nummers ook)

Thanx
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
4-12-2004 23:04

teknoknights schreef:

Kijk, het is niet psychologisch... ben ik zeker van.
Het gaat om het nummer Calabria.. trompetgeluiden en zo.. originele cd = perfect helder, gewoonweg ideale klank.
zelf gebrande cd is ook perfect helder, maar met af en toe (heeeeel zachtjes) klein geritsel. Nu ja.. mijn muziek staat ook wel zeer hard, maar op fuiven is zoiets ook het geval. (niet dat ik nu calabria ga draaien op een fuif, maar ik denk zo.. als het bij dit nummer gebeurt, gebeurt het bij andere nummers ook)
Dit zou me sterk verwonderen (bij gewone kopies van cd's is dit theoretisch volledig uit te sluiten, omdat je gewoon letterelijk een kopie maakt van de 1ne cd naar de andere cd, een 1 blijft nu eenmaal een 1 en niet een 0 ...).
Door externe factoren zoals schrijfsnelheid, vuil, krassen, kwaliteit cd's, etc. kan je opname natuurlijk wel beïnvloedt worden.
Vroeger zei men ook eens dat een kopie van een kopie nemen slecht is, maar dat is wederom pure bullsh*t (idem hierboven).
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
4-12-2004 23:15
Maar ik breng ze wel eerst over op mijn computer, en dan pas branden.
M'n speler en brander zitten in 1 lader gebouwd.

Greetz
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
4-12-2004 23:21
en hoe breng jij ze dan over naar de computer, want als je er eerst mp3o.i.d. van maakt dan heb je kwaliteitsverlies...
schnappi???
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
4-12-2004 23:23
Nogmaals:

Pinnacle MyMP3 Pro 5.0
Cd als .wav rippen, en dan met een brandprogramma als muziekcd branden op max 8 speed.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
5-12-2004 00:04

dj mikkie schreef:

en hoe breng jij ze dan over naar de computer, want als je er eerst mp3o.i.d. van maakt dan heb je kwaliteitsverlies...
Als je ze gewoon als .wav file laat staan heb je geen compressie en past er gewoon net zoveel op een audio CD als wanneer je hem converteerd naar MP3 wink ;)

Hoe doe ik het zelf,
- Opnemen in WAV
- WAV files branden op cd
- Zodra er genoeg bij elkaar is voor een volle DVD de WAV files ongecomprimeerd op DVD branden (dingen kosten me 0,75€ pst) en weg leggen in een case.

Daarna de files die gebrand zijn op DVD met een batch file (hoef je niet alles apart te doen) opzetten naar 320kb/s MP3 en weg zetten op de HD.

Dan heb je en een goede CD met ongecomprimeerde bron bestanden, je hebt ongecomprimeerde backup bestanden en je hebt een backup op je HD.
Lijkt een beetje overdreven maar aangezien ik het afgelopen jaar tot 2* toe met een verrotte HD heb gezeten wil ik het risico niet meer lopen wink ;)

Nog even wat over CDRW en het afspelen in spelers......... de 1 doet het wel en de ander verrekt het weer. Tis net mazzel hebben maar er vanuit gaan kun je nooit.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
5-12-2004 13:22
snap eigenlijk niet veel van dat omzetten naar .wav bestanden.
Kijk, ik doe gewoon de cd in de lader.. Itunes opent zich vanzelf.. Ik selecteer de tracks die ik wil importeren.; en hup.. daar gaat ie. Ik moet eigenlijk niet kiezen of zo tussen iets. Het gaat vanzelf.

Greetz
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
5-12-2004 13:30
Dat word een zoektocht naar de importeerinstellingen dus. En die zet je dan op .wav.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)