Forum > Muziek

nieuwe knaller van dj tiësto?

(539 reacties. Pagina 4 van 54)
Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
6-9-2003 23:57

Morpheus schreef:

Je bescheidenheid siert je... laugh :D
Ok, een beetje minder mag ook wel ja wink ;) Maar het was meer om een voorbeeld te illustreren ipv mezelf nou de hemel in te prijzen. En wees nou eens eerlijk, om tot beste dj ter wereld uitgeroepen te worden (wat ik sowieso al een zeer onterechte titel vind, want iedereen heeft zijn eigen stijl) heb je toch een voorbeeld te geven en een zware kar te trekken, om deze titel te verdienen vind ik dat je een soort halfgod moet zijn waarvan mensen tijdens het draaien zeggen, wow, wat hij kan, kan ik nooit van mijn leven.

Bij Tiesto heb ik hier sterk mijn twijfels over.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
ZeopStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-7-2003
Laatste: 3-9-2004
Berichten: 11
7-9-2003 01:17

DJ Tim schreef:

om deze titel te verdienen vind ik dat je een soort halfgod moet zijn waarvan mensen tijdens het draaien zeggen, wow, wat hij kan, kan ik nooit van mijn leven.

Bij Tiesto heb ik hier sterk mijn twijfels over.
Ik moet zeggen dat ik dit eigenlijk bij veel DJ's heb, Maar ik ben benieuwd bij welke dj heb je (jullie) dan wel het idee van 'wow dit kunnen mijn brains niet verzinnen en mijn handjes niet uitvoeren' ??
Dj devvyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 5-8-2005
Berichten: 15
7-9-2003 12:35
HEEFT HIJ DIE OOK OP DANCEVALLEY GEDRAAID!!!!!!!!!! angry
Dat dacht ik tenminste.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
7-9-2003 14:11

zeop schreef:

Ik moet zeggen dat ik dit eigenlijk bij veel DJ's heb, Maar ik ben benieuwd bij welke dj heb je (jullie) dan wel het idee van 'wow dit kunnen mijn brains niet verzinnen en mijn handjes niet uitvoeren' ??
Ik denk dat het bij mixen moeilijk word, maar bij mixen goed gecombineerd met scratchen en effecten word het al een stuk makkelijker. Dat doe ik namelijk niet, dj's die ik erg goed vind zijn:

Carl Cox, Dave Clark, Jeff Mills, Paul van Dyk en dj Jean, waarom nou ook dj Jean? Die kerel heeft een verleden als hip-hop dj, hij kan bijzonder goed scratchen en combineerd dit ook met club en trance platen, ik heb hem gezien op club avonden en trance avonden, hard-house noem het maar op. Hij is als het om dance gaat in iedere vorm een echte allrounder. Eigenlijk is dit 1 van de beste dj's. Het is alleen jammer dat hij het vaak verprutst doordat hij een zuiplap is en dan kan hij nog wel eens een avond vreselijk slecht draaien. Als je hem meemaakt op een goede avond, dan kan hij dingen die niemand kan.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
7-9-2003 14:12

Dj devvy schreef:

HEEFT HIJ DIE OOK OP DANCEVALLEY GEDRAAID!!!!!!!!!! angry
Je bedoeld traffic? Die heeft Tiesto op dance-valley gedraaid. Ze draaien hem nu echt overal.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SevereStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-5-2003
Laatste: 20-8-2011
Berichten: 47
8-9-2003 01:55
Ik vind ook dat Tiesto een beetje overgewaardeerd wordt..
Ik las laatst een stukje van iemand die Tiesto en Dana de Fransie Bauer en Marianne Weber van de house vond. Oei Oei, die kreeg me daar toch een kritiek over zich heen wink ;) Die mag gelijk in het "witness protection program" van de FBI :P

Maar ja, hoe je het ook wendt of keert, hij heeft het toch maar mooi voor elkaar :)

Mensen die ik best goed vindt qua draaien:

Michel "Mac" de Heij
Dimitri (waanzinnige stijl)(nee, niet from Paris)
Dave Clark, Laurent Garnier, Jerome, Carl Cox

Qua producers:
Eric Nouhan al dan niet in combinatie met Dimitri (qua nee, dit zou ik niet zelf kunnen bedenken)
Even met de tijdsgeest in het achterhoofd:
www.djdimitri.com/music/02-1_Tecno_speed_work.html Alice-D in Wonderland (1992)
www.djdimitri.com/music/04-1_Givin_flowers_4_u.html Alice-D in Wonderland - giving flowers 4U (1993)

Laatste tijd horen we niet meer zoveel van Eric. Denk dat ie is opgelost in zijn eigen universum wink ;)
Andere producers: Nico Awtsventin, Jamie Anderson, Aphex Twin, Black Dog productions
*boom tss boom tss*
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
8-9-2003 07:28
Wel grappig dat je over Eric Nouhan begon, is wel een sympathieke vent, gebruikt wel veel btw. Maar hij maakt goeie plaatjes.
Ik heb hem wel eens gesproken in Zaandam, hij kwam op me af en zei: "ik hoorde dat je in Zaandam ook veel draait" dus ik zei dat dat best wel meeviel, beetje daar en daar. Later hoorde ik dat dat Eric Nouhan was.

Offtopic Severe, DJ Jerome, was dat niet de vriend van Trish?
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Magik77Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2002
Laatste: 7-3-2006
Berichten: 156
8-9-2003 13:04
Ok, ietwat bevooroordeelt ben ik wel, maar om nou te zeggen dat iedereen aan de Tiesto hype meedoet, gaat me te ver.
Er zijn idd tal van mensen die alleen tracks als Lethal industry, en flight 643 kennen, en al een kleiner percentage Suburban train. (Sub)urban train, Magik Journey, In my memory, zijn hele goede produkties. Dus om te zeggen dat hij slecht tot matig produceert, slaat nergens op.
Er zijn weinige die het publiek zo goed aanvoelen als Tiesto, en heeft dit jaar wel het een en ander gepresteerd. 2 DVD's. 1 CD, tal van grote optredens op oa. Love parade, Dancevalley, Tiesto in concert. Zijn single's Nyana en Traffic zijn goede tracks, maar niet van dezelfde kwaliteit als bijv. Magik Journey.
Ik hoorde 5 jaar geleden voor het eerst van Tiesto, en was meteen verkocht. Zijn muziek boeide me erorm, maar naar mate hij populairder werd, veranderde hij zijn stijl. Zijn Magik serie is een hele goede serie cd's. Maar helaas draait hij zo niet meer. Dus toen eind vorig jaar bekend werd dat er geen Magik cd's meer zouden komen, baalde ik wel ff.
Gelukkig voor mij, draait Tiesto vandaag de dag weer met betere platen, niet van die platen om het grote publiek maar dansende te houden, maar meer platen die echt bij zijn stijl passen.
Ik hoop dat Armin van Buuren dit jaar wereld no.1 DJ wordt. Dan kan Tiesto weer z'n eigen muziek draaien. En krijgt hij meer tijd om echt goede nummers te maken.
Magik77Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2002
Laatste: 7-3-2006
Berichten: 156
8-9-2003 13:12

Peter schreef:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem wat tegen vind vallen. Lang niet zo'n knaller als Lethal Industry. Het is wel een lekker nummer, maar zo duidelijk gemaakt om een succes te worden. Beetje te commercieel, maar dat is mijn persoonlijke visie. Ik hou toch meer van Svenson&Gielen, Rank1, DJ Sammy. Dat is naar mijn idee wat muzikaler.
Zo duidelijk gemaakt om een succes te worden??? Laat me niet lachen....Vervolgens zeg je dat DJ Sammy muzikaler is??? Die gast weet niet eens wat orginaliteit is. Oude 80'er hits vernieuwen....En ik denk niet dat iemand als Tiesto muziek maakt om een succes te worden. Ik denk dat hij het financieel dusdanig goed voor elkaar heeft, dat hij zich kan permiteren, op andere dingen te letten, dan of het plaatje veel geld opbrengt.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
8-9-2003 18:30

Magik77 schreef:

Ok, ietwat bevooroordeelt ben ik wel, maar om nou te zeggen dat iedereen aan de Tiesto hype meedoet, gaat me te ver.
Er zijn idd tal van mensen die alleen tracks als Lethal industry, en flight 643 kennen, en al een kleiner percentage Suburban train. (Sub)urban train, Magik Journey, In my memory, zijn hele goede produkties. Dus om te zeggen dat hij slecht tot matig produceert, slaat nergens op.
Suburban train vind ik ook een zenuwe nummer, ik word er kriegelig van als ik het hoor. Hij gebruikt te veel dezelfde irritante tonen. Ga jij maar eens luisteren naar echt goede producers, dan zul je merken dat mijn meningen wel ergens op slaan.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest

Terug naar forum Reageer (zonder quote)