Forum > Zelfbouw Speakers

Projectje: Stepped Horn met Ciare 12.00SW

(43 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
ContourVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 785
21-1-2010 18:09
En komt er inmiddels al geluid uit?

Groetjes Walter
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
24-1-2010 13:12
Ik ben lekker een weekje op wintersport geweest, ben net terug. Dus nog geen geluid wink ;) Ik ga vanmiddag eens zoeken naar het kacheltje dat nog ergens moet staan, dan kan ik het eens wat warmer maken in onze schuur en eens gaan verven. Dan schiet het tenminste op happy :)
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
ContourVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 785
24-1-2010 13:49
Je moet gewoon in je eigen tempo werken uiteraard.

Ikzelf heb echter nooit het geduld om een kast helemaal af te werken en dan pas te luisteren/testen. Zodra het MDF verlijmt is draai ik doorgaans de speaker erin en 'gassen' maar. Meestal zelfs voordat de laatste zijplaat erop gaat. Dit heeft ook als voordeel dat je nog makkelijk in de kast kunt mocht er iets fout zitten, rammelen etc.

MVG Contour
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
25-1-2010 00:38
Ik wil geen schuim monteren voor de hoornmond, en een strak stukje hoogglanslak afleveren met de speaker al op zijn plek is ook erg lastig, daarom dat ik eerst het een en ander van verf wil voorzien voordat ik de sub in elkaar schroef. Dan uiteraard testen, en dan de buitenkant in de lak. Als je zorgvuldig werkt en vooruit kijkt m.b.t. losse kabeltjes en zo, dan denk ik dat de problemen wel mee zullen vallen. Het scheelt ook dat deze sub relatief simpel is.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
ContourVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 785
20-2-2010 16:24
Nog enige voortgang te bespeuren?

MVG Contour
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
24-2-2010 23:46
Nouja, het is nog steeds ijskoud in onze schuur, en heb door flinke drukte nog geen tijd gehad om een kannetje HBO voor de kachel te halen! Bijna belachelijk... Ik heb nu een weekje vakantie, ik overweeg om hem gewoon in elkaar te schroeven, en dan later maar kijken of ik de hoornmond van binnen nog in het strakke hoogglans wit kan krijgen. Ik begin toch wel aardig nieuwsgierig te worden naar het geluid dat er uit komt.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
2-3-2010 20:40
Inmiddels is het buiten wat warmer, dus ook zonder gaskacheltje (rotapparaat!) is het eindelijk warm genoeg geworden in de schuur om te gaan verven. Inmiddels zijn de platen van de binnenkant van 2 lagen witte grondverf voorzien, morgen ochtend kan de hoogglans er op. En dan kan ik hem in elkaar schroeven om te testen (waarna de buitenkant nog gelakt moet worden). Foto's volgen binnenkort!
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
ContourVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 785
2-3-2010 22:29
Altijd listig, testen met niet-gelijmde panelen. Hopelijk gaat het goed en heb je geen luchtlekken of paneelresonanties. Vergeet ook niet de tochtband rond de driver.

MVG Contour
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
2-3-2010 23:30
Durf ik ook niet aan. Ik ga gewoon extra goed opletten, zoveel mogelijk de eerste keer goed doen, zodat alles goed in elkaar zit en hij niet open hoeft. Wil hem eigenlijk meteen verlijmen, gelukkig is de kast vrij simpel, dus de kans op fouten vrij klein. En alles wat van belang is (aansluitpaneel, speaker enz) is goed bereikbaar omdat ik de voorkant open laat (komt geen schuim voor ofzo). Stel dat er iets mis gaat, MDF is nogal goedkoop materiaal, dus dan moet het maar overnieuw...
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
24-3-2010 00:14
De subwoofer werkt inmiddels al een weekje geweldig goed, als ik wat meer tijd heb (ik denk morgen) zal ik wat meer foto's en de rest van het verhaal hier posten. happy :)
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)