Forum > PC related Forum

Setje opnemen op laptop

(34 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
25-1-2004 18:34
waarom koop je bijv. geen tascam cd-recorder.
19" uitvoering en heeft als bijzonderheid dat deze gewone cd-r(w) brand-dus geen audio cdr meer nodig.
als je 100 cd's hebt gebrand dan heb je je aanschafprijs zowat weer terug.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
26-1-2004 12:49

paultjuh_12 schreef:

je kan de invoerlijn wijzigen in Bijvoorbeeld :
AUX
Line-In
Mic
Video
Cd-Player
Stereo mixer
dus het "zou" wel kunnen razz :p
Lezen van zo'n simpele topicvraag blijft moeilijk he. razz :p
Met alleen een microfoon input op je laptop (en dus geen line in) heb je geen ene r**t aan het softwarematig wijzigen van je invoerlijn.

Martin.
kvm entertainment
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
28-1-2004 00:42

sylvia schreef:

Ja, daar zou je gelijk in kunnen hebben.

Maar als er mensen zijn die dit (later) willen weten, dan melden ze zich wel. Op deze manier kunnen we alle oude topics waarover we iets te melden denken te hebben wel omhoog gaan kicken.
Als een post ECHT iets toevoegt aan de "pool" dan vind ik het fantastisch dat een bijdrage geplaatst wordt (ook al is het topic 100 jaar oud). Als het een "me too" bericht betreft dan heb ik daar een aardig broertje dood aan (ook als het topic 1 uur oud ;-)

En in dit geval is er denk ik sprake van een toevoeging aan de "pool of knowledge".
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MikusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-2-2004
Laatste: 5-3-2004
Berichten: 1
8-2-2004 10:37
Hallo ik heb nietr jouw bericht gezien met betrekking tot het overzetten van een mix op md naar je compu. Ik ben al zwaar lang aan het kloten maar het geluid blijft ruk. angry

KAn iemand mij helpen?

michiel
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
8-2-2004 12:46

mikus schreef:

Hallo ik heb nietr jouw bericht gezien met betrekking tot het overzetten van een mix op md naar je compu. Ik ben al zwaar lang aan het kloten maar het geluid blijft ruk. angry

KAn iemand mij helpen?

michiel
Input gain van je computer staat waarschijnlijk te hoog, zodat je vrij veel distortion krijgt. De input gain kun je softwarematig aanpassen.

Heb ik ook gehad de eerste keer toen ik iets opnam met de pc. Bij mij staat die gain maar een ietsiepietsie klein beetje open.

Beter te "stil" opnemen dan te "luid", je kunt nadien namelijk vrij eenvoudig 'normalizen'. D.i. het volume aanpassen zodat elke opname in theorie even 'luid' klinkt.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)