Forum > Newbie Forum

jog-wheel

(64 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
4-8-2003 12:16
inderdaad, de effectjes heten, jet,zip,wah. Waarom? als je aan de jog draait met jet aangetoetst dan hoor je een soort vliegtuig geluid met zijn motors als ze net gaan draaien (zoiets hoor je). Zip is voor de smurfjes, of voor juist heel traag. Bij wah hoor je als je aan de jog draait waaaah (maar dan geen geschreeuw ofzo hoor, het lijkt op de jet)
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
GijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 31-8-2008
Berichten: 205
4-8-2003 13:19
ja oke, maar tochnics zei net "neem gewoon dr 2 goeie"... ofzoiets :S tochnics, zoals welke dan? psx?
*Doorstrepen wat niet van toepassing is.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
4-8-2003 13:52

GiJs schreef:

ja oke, maar tochnics zei net "neem gewoon dr 2 goeie"... ofzoiets :S tochnics, zoals welke dan? psx?
Jij zit nog steeds te twijfelen he? shocked 8O

Die Pioneer cdj-100 is gewoon qua kwaliteit veel beter dan de PSX. Zie nou maar eerst eens dat je goed leert draaien op een basic speler zonder al die effect rommel erop. Daar kun je altijd nog toe overstappen.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
GijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 31-8-2008
Berichten: 205
4-8-2003 14:02

DJ Tim schreef:

...een basic speler zonder al die effect rommel erop.
ik vond de (2de hands) cdj-100 juist wel een goeie instapper; pitch control met master tempo en that's it. (ja, op die effectjes na dan he..)
maar geen scratch, 3 samplers, loop etc..

of zie ik dan verkeerd? (sorry hoor, ik hoop dat ik niet te veel door zeik en te newbie vragen stel, maar ik vind het gewoon zeer interresant en vind het leuk om me een beetje in te verdiepenwink ;))
*Doorstrepen wat niet van toepassing is.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
4-8-2003 16:17
Het geeft helemaal niets dat je zoveel vragen stelt, want dat doe ik ook als ik alles over iets wil weten. wink ;)

Maar waak ervoor dat je wel goed leest en luistert naar wat er hier geschreven wordt en dat je niet steeds dezelfde dingen vraagt.

Wat ik dus al zei: de cdj-100 is gewoon een basic speler zonder iets extra's afgezien van die 3 effecten en master tempo.

En nogmaals (en de laatste keer), mijn advies is gewoon dat je gaat voor een basic speler. Want:

a) eerst moet je goed leren beatmixen en dat is al moeilijk genoeg

b) als je als newbee een zware cd speler neemt met 100.000 effecten ga je die ook te vaak gebruiken en das behoorlijk irritant. Voor zelfs profs is het moeilijk om met hun jatten die effecten te doseren ipv ze bij iedere mix of plaat te gebruiken.

c) echt de goede enkele table top cd-spelers die boordevol effecten zitten en waar je ook nog eens mee kunt sjouwen zijn de cdj-800/ 1000, de Denon DN-s5000 en de Numark Axis 8/9 (ik heb niks gemist denk ik?) en deze passen (zelfs 2e hands als die al te krijgen zijn) niet in je budget.
Dan kun je wel gaan voor een PSX als alternatief maar je wil ermee gaan sjouwen voor evt drive-inn werk en dat is met een Pioneer cdj-100 wel aan te raden omdat het een sterke stabiele speler is die gebruik maakt van een goede ophanging, die PSX is veel slapper en gaat sneller stuk als je er echt mee wil sjouwen.
Als je hem alleen maar zou willen gebruiken voor thuis en je draait er alleen zelf op kun je wel aan een PSX denken maar anders dus gewoon een basic Pioneer die tegen een stootje kan en waar je gewoon lekker cd'tjes op kan draaien.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
GijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 31-8-2008
Berichten: 205
4-8-2003 17:15
hartstikke bedankt!
over dat met die basic speler was een misverstandje, ik dacht dat je de CDJ-100 juist geen goede basic vond. foutje wink ;)
maargoed, ik denk dat ik voor de cdj-100 ga (sparen), want die master tempo vind ik wel errug handy.. happy :)

doei
*Doorstrepen wat niet van toepassing is.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
4-8-2003 17:35
Graag gedaan wink ;)

Master tempo is af- en toe handig maar ook niet altijd, vaak niet met non-vocale house, het lijkt dan af- en toe net of de bas achter de beat niet synchroon loopt. Maar je komt er zelf wel achter als je het eens gebruikt hebt, bij het een kan het wel en het ander niet.

Verder denk ik dat je een goeie keus maakt door voor de cdj-100 te sparen. Lekker niet meer over tobben, tenzij er op termijn misschien iets beters uitkomt voor dat geld en je zou ze nog niet hebben. Maar dan lees je het snel genoeg in dit forum.

Succes met sparen zou ik zeggen wink ;)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
TochnicsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2003
Laatste: 8-9-2010
Berichten: 49
15-8-2003 19:19
ff terugkomend op mn vorige post:

uhm ja, wat bedoelde k daar toen ook al weer nou mee?
k zal wel te lang naar mn draaiende vinyl hebben gekeken razz :p
k bedoelde vast dat je gewoon n paar knappen cdj s moest hebben
overigens heb k altijd heerlijk op mn cdj 20 gedraaid
om met gear te draaien wat daar nou nog n stapje onder zit lijkt me wel te veel van t niet goede
wanneer komt dat zogenaamde vernieuwde technics cdj uit angry
k wordt wat ongeduldig laugh :D
mn S**ndcraps waren dodelijk! Maar waarom lukte het nooit daarmee??
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
16-8-2003 11:32

Tochnics schreef:

wanneer komt dat zogenaamde vernieuwde technics cdj uit angry
k wordt wat ongeduldig laugh :D
Ik heb -behalve een post van ene Beverke op dit forum en op het DN-S5000-forum- nog nooit iets gehoord over een nieuwe dj cd-speler van Technics. Die zou revolutionair moeten zijn. Zal wel. Seeing is believing
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
16-8-2003 19:24
Het spijt me, maar het lijkt me zo onwaarschijnlijk dat Technics hiermee uitkomt. Als je kijkt naar hun gedrag in de afgelopen jaren hebben ze, naast de SL1200 nog nooit iets heel innovatiefs gedaan.
Ik denk gewoon dat ze blijven doormelken met hun SL en dat dj producten maken niet de core-business is.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest

Terug naar forum Reageer (zonder quote)