Forum > Newbie Forum

Welke apparatuur nodig om te mixen?

(45 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
25-7-2003 00:56

daanje schreef:

Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb een aantal vragen.
Da's mooi en welkom op het forum.

Zou je wel even de moeite willen doen een goede topictitel te bedenken. Als je die moeite niet kan nemen dan gebeurt het namelijk wel eens dat je topic zo maar verdwijnt...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ElbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-7-2003
Laatste: 2-1-2004
Berichten: 17
25-7-2003 00:57
eenmaal op msn kwam daanje met het brilliante idee om op de computer een hoop nummers zo te pitchen dat ze 1 vast aantal bpm hebben, om deze vervolgens op cd te branden en dan met een oude aftandse cd speler zonder pitchcontrol en een mengpaneeltje aan elkaar te mixen..

dat ik dat nooit bedacht heb.. shocked 8O stomme draaitafels :)

hoop dat je na 2 uur msnnen een beetje snapt wat je zoal kan met een mengpaneel en cd spelers Daanjewink ;)
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
25-7-2003 09:17

djmouse schreef:

om jouw mix op te nemen heb je op je mixer een aux send nodig en hier lopen ook al meerdere topic's over
Even iets rechtzetten:
Een aux-send is iets anders dan een rec-uitgang. Om een mixje op te nemen heb je *geen* aux-send nodig. Zelfs niet eens een rec-uitgang: je kan gewoon je recorder op de masteruitgang aansluiten. Met iedere dj-mixer kan je dus een mixje opnemen.

Een aux-send is een manier om 1 of meer kanalen buiten de master om te routen naar een aparte uitgang. Dit wordt voor meerdere doeleinden gebruikt, bijvoorbeeld om een monitormix te maken.

En wat Daantje betreft: kijk eens mee bij een ervaren iemand hoe het mixen in zijn werk gaat. Dat schiet meer op dan dat we hier proberen jou op beginnersniveau te brengen, want daar zit je (gezien je vragen) nog lang niet op.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DjLeon_VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-3-2003
Laatste: 25-4-2008
Berichten: 240
25-7-2003 09:43
Ik heb btw een BEAT4 te koop voor je.
Maar wat Dre ook zei; ga eens bij een ervaren iemand kijken. Ga is naar een discotheek en ga daar is bij de DJ kijken! daar leer je heel veel van.
En wat je zei over het opnemen; Als je net begint is het de moeite niet echt om op te nemen.
Leer eerst eens rustig beatmixen en begin dan een btje met de knopjes op je mengpaneel te goochelen.
Daarna moet je pas gaan denken aan wat opnemen.

Gr. Leon
G.O.D. M.A.D.E. M.E. F.U.N.K.Y.
DjLeon_VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-3-2003
Laatste: 25-4-2008
Berichten: 240
25-7-2003 09:45

elbee schreef:

eenmaal op msn kwam daanje met het brilliante idee om op de computer een hoop nummers zo te pitchen dat ze 1 vast aantal bpm hebben, om deze vervolgens op cd te branden en dan met een oude aftandse cd speler zonder pitchcontrol en een mengpaneeltje aan elkaar te mixen..
Dat werkt zo lang zal ze leven niet.
nr's blijven echt niet de hele tijd om bijv. 120 BPM, hij loopt er heus wel eens een beetje uit. en ja; dan klinkt het voor geen meter.
En ik vind als je DJ wil worden/zijn dat je op zn minst op de 'normale' manier nr's gelijk moet kunnen zetten qua beats.
G.O.D. M.A.D.E. M.E. F.U.N.K.Y.
ElbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-7-2003
Laatste: 2-1-2004
Berichten: 17
25-7-2003 12:22
Dat werkt zo lang zal ze leven niet.
nr's blijven echt niet de hele tijd om bijv. 120 BPM, hij loopt er heus wel eens een beetje uit. en ja; dan klinkt het voor geen meter.
Er zijn toch zeker zat softwarematige beatcounters? Door alle nummers op een vast bpm te zetten en op te nemen moet je ze toch minstens 30 seconden min-of-meer gelijk kunnen laten lopen.
En ik vind als je DJ wil worden/zijn dat je op zn minst op de 'normale' manier nr's gelijk moet kunnen zetten qua beats.
dat vind ik ook hoor :) maar vond 't idee wel mooi wink ;)
DaanjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 6-8-2003
Berichten: 26
25-7-2003 12:38
haha oke...
Sorry voor de topic titel..

Ik wil gewoon een goed mengpaneel waar ik me kan beginnen maar waar ik ook wat aan heb als ik er mee verder wil....

ik vind het wel belangrijk dat ik hem kan aansluiten op mijn pc zodat ik het zooitje op kan nemen....

na nog even flink rond gezocht te hebben heb ik 3 menpanelen gevonden die ik wel zie zitten...

www.new-line.nl/v/7451
www.new-line.nl/v/12275
www.new-line.nl/v/7539
DjjoostStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 16-9-2010
Berichten: 116
25-7-2003 12:39
de eerste is de beste happy :)
DaanjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 6-8-2003
Berichten: 26
25-7-2003 12:59

djjoost schreef:

de eerste is de beste happy :)
omdat...
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
25-7-2003 13:02
ja, is altijd wel een beetje handig als je dat erbij zegt en niet alleen om te kijken of het dré's choice of niet. Nou die mixer is gewoon lekker degelijk, alles zit erop wat je nodig hebt als beginnende of gevorderde dj. Ook kost hij niet veel geld voor wat hij kan, er zijn een hoop pisbakken wink ;) voor die prijs. Lees de reviews eens van de mixers die jij hebt uitgekozen, probeer eens op zo'n mixer te kunnen draaien voordat je er 1 koopt.
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)