Forum > Geluid

Mixer met goede geluidseigenschappen

(43 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
1-2-2004 18:19
Met buizen emulatie zorg je er juist voor dat het geluid minder 'clean' is; door de buizen wordt het 'warmer'.

Als je clean geluid wilt gebruik je een digitale mixer met optische in- en uitgangen.
HendrikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2002
Laatste: 12-8-2013
Berichten: 296
1-2-2004 18:45

Snake schreef:

Als je clean geluid wilt gebruik je een digitale mixer met optische in- en uitgangen.
Ehhh, als DJ-mixer? happy :) Want daar hadden we het over.
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
1-2-2004 19:53

Hendrik schreef:

Ehhh, als DJ-mixer? happy :) Want daar hadden we het over.
Ja natuurlijk. Ik wou maar even zeggen dat buizen het geluid er niet 'cleaner' op maken. Eerder omgekeerd. wink ;)
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
1-2-2004 23:17

Hendrik schreef:

Snake schreef:

Als je clean geluid wilt gebruik je een digitale mixer met optische in- en uitgangen.
Ehhh, als DJ-mixer? happy :) Want daar hadden we het over.
Ja dat kan wel degelijk.

Ik geloof dat de Tascam X9 zo'n mixer is met o.a digitale in en uitgangen (weet het niet helemaal zeker maar er is er wel 1 die dat heeft) en ik had op mijn Gemini's ook een digitale uitgang -> Het kan dus wel (coaxiaal).

Denk ook wel dat we daar naartoe gaan in de toekomst.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
2-2-2004 20:00
Pioneer CDJ-1000 heeft ook een digitale uitgang (coax) als ik het niet verkeerd heb.

Nu ja als de DAC's in de Tascam niet goed zijn blijf je zitten met die baggere geluidskwaliteit, digitaal of niet.
HendrikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2002
Laatste: 12-8-2013
Berichten: 296
2-2-2004 22:20
Het is fijn dat een cdj-1000 een digi-out heeft. Ook leuk dat een gemini er eentje heeft. Maar we hadden het toch echt over digital DJ-mixing (damn, verzin ik zomaar even een marketing term)
Dat blijkt ook uit het volgende:
Als je clean geluid wilt gebruik je een digitale mixer met optische in- en uitgangen.
Waarop ik vroeg:
Ehhh, als DJ-mixer?
Waarop ik als antwoord kreeg:
Ja natuurlijk.
Kom dan niet aanzetten met 1 uitgangetje op een cd speler want dat heeft NIKS te maken met digital mixing.
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
2-2-2004 22:46
Stel je dan deze vraag: Als je een digitale mixer hebt en je hebt een digitale bron, kun je dan een nog "cleaner" geluid hebben?

Nee dus. Het gaat dus ook om de zuiverheid van het ingaande signaal.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
3-2-2004 00:08

Gupy schreef:

Stel je dan deze vraag: Als je een digitale mixer hebt en je hebt een digitale bron, kun je dan een nog "cleaner" geluid hebben?

Nee dus. Het gaat dus ook om de zuiverheid van het ingaande signaal.
Ja dus want van bron naar mixer zit nu een tulpstekker en das altijd minder als een optische of een coaxiale verbinding en dat betekent dus verlies. IN THEORIE

Maarja d'r is geen hond die het verschil hoort. Maar je hebt met een digitale verbinding van bron naar doel dan dus wel een zo hoog kwalitatief mogelijke verbinding dus........................

Maarja als je een cd hebt die k*t is opgenomen blijft ie natuurlijk altijd k*t met peren
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
3-2-2004 11:20

Hendrik schreef:

Het is fijn dat een cdj-1000 een digi-out heeft. Ook leuk dat een gemini er eentje heeft. Maar we hadden het toch echt over digital DJ-mixing (damn, verzin ik zomaar even een marketing term)
Dat blijkt ook uit het volgende:
Als je clean geluid wilt gebruik je een digitale mixer met optische in- en uitgangen.
Waarop ik vroeg:
Ehhh, als DJ-mixer?
Waarop ik als antwoord kreeg:
Ja natuurlijk.
Kom dan niet aanzetten met 1 uitgangetje op een cd speler want dat heeft NIKS te maken met digital mixing.
Je verdraait mijn woorden.

Nogmaals: met buizen krijg je geen "cleaner" geluid. Omgekeerd. Wat nu beter klinkt is subjectief.

Dj mixers met optische in- en uitgang bestaan nog niet (alsof ik dat niet wist).

1 coax digtale uitgang is wel voldoende om op een digitale tafel aan te sluiten (ja er bestaan ook digitale mengtafels voor dj's, Tascam X-9 bvb).

Ik krijg zo even het gevoel dat je iets tegen mij hebt, leid ik af uit de stijl van je bericht. Als dat zo is, zeg het dan even (en uitleggen ook graag).
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
3-2-2004 11:35

Snake schreef:

Ik krijg zo even het gevoel dat je iets tegen mij hebt, leid ik af uit de stijl van je bericht. Als dat zo is, zeg het dan even (en uitleggen ook graag).
"Wanna take this outside?"

Of het zo is weet ik niet, maar kunnen jullie dat aub even uitvechten per e-mail of MSN? Thanks.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)