Forum > PC related Forum

Beveiling tegen schokken

(48 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
Sick2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2007
Laatste: 8-1-2016
Berichten: 133
8-12-2008 14:42

Sick2 schreef:

Ben het hier "bijna" volledig mee eens. De degelijheid van de samsung schijven ken ik niet, al heb ik nu wel een samsung
spinpoint 500 gig, maar pas 1 a 2 maanden in gebruik.
Ik zou niet durven zeggen dat de samsung schijven goed zijn. Samsung bracht vroeger nauwelijks schijven uit. En is naar mijn mening een beetje een "nieuwkomer" op het gebied van hd's. (in vergelijking tot andere merken)

haha gelukkig is er nog iemand die het met mij eens is over acer happy :)
Daarom heb ik een dell wink ;)
insomnia
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
8-12-2008 22:16
Begin maar niet over dell, die zijn vroeger absoluut niet de beste geweest(A)

En Samsung is idd redelijk nieuw met schijven, maar ze doen het goed.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
Sick2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2007
Laatste: 8-1-2016
Berichten: 133
9-12-2008 16:31

DJ Delay schreef:

Begin maar niet over dell, die zijn vroeger absoluut niet de beste geweest(A)
Vroeger, vroeger maakte ze nog geen laptops. Toen had je een vrachtwagen nodig om een pc te vervoeren. happy :)
Ik vind het "nu" vrij degelijk spul.

En de service is gewoon uitstekend te noemen, hier kan geen enkel ander laptop merk aan tippen.

*edit, om nog even erop terug te komen waar dit topic eigenlijk overging. De antec p182 is een zeer robuuste, maar ook goed gedempte kast. De harde schijf staat hier op rubbertjes, de harde schijf wordt van onder vastgedraaid. Ook is alles er vrij makkelijk in en uit te halen.

Nadeel is wel dat deze kast vrij zwaar is en redelijk duur rond de €125,-
insomnia
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
13-12-2008 20:44
Ik moet zeggen, vroeger is vrij snel in pc-land, maar Dell's van een jaar of 5 terug waren echt niet geweldig. Ze lijken aardig goedkoop, maar service en verzendkosten zijn erg duur. Toshiba is zeker net zo snel (een week tot een paar dagen) en veel goedkoper met reparaties. Als het al nodig is;)

En €125,- voor een degelijke pc behuizing is een redelijke prijs. Je kan ook een spotgoedkoop troepkastje kopen voor €30,-, maar vergeleken met goeie serverkasten en 19" behuizingen is €125,- helemaal geen gekke prijs!
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
Sick2Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2007
Laatste: 8-1-2016
Berichten: 133
13-12-2008 23:20

DJ Delay schreef:

Ik moet zeggen, vroeger is vrij snel in pc-land, maar Dell's van een jaar of 5 terug waren echt niet geweldig. Ze lijken aardig goedkoop, maar service en verzendkosten zijn erg duur.
Sorry, maar hier moet ik je toch echt ongelijk in geven.
Dell support is geniaal. 1e jaar heb je volledige support, voor 3 jaar betaal je €100 extra.
Volledige support betekend aan HUIS service. Ze maken het dus thuis. Geen wachttijden, je hoeft niks op te sturen.
v.b: 1 toets van mijn laptop toetsenbord was kapot, de "j". Ik heb maandag gemailed naar dell, maandag werd ik teruggebeld
voor een afspraak. Dinsdag stond er een monteur voor de deur met een nieuw toetsenbord.
Toetsenbord eruit, nieuwe erin klaar. Niks hoeven te betalen, geen lange wachttijden.
Ik heb wel eens anders gehoord van laptops die terug gestuurd worden, bijna elk merk heeft slechtere service dan dell.

Ik weet niet waar je deze informatie vandaan haalt over dell, maar qua service is dell naar mijn mening het beste.
Veel bedrijven kiezen niet voor niks dell...
insomnia
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
16-12-2008 17:19
1 x bewerkt. Laatst door DJ Delay op 16-12-2008 17:24
Omdat bedrijven gaat DURE servicecontracten hebben.

Bij bv Toshiba wordt een speciale koerier gestuurd die je laptop ophaalt, hij wordt gemaakt, en een speciale koerier brengt hem terug.

Alleen €100,-? Dat vind ik serieus veel geld! Als je kijkt wat er bij een goeie pc kapot gaat (niks) dan ben je in het ergste geval voor een nieuw onderdeel ook maar €100,- kwijt. Als je gewoon een goed merk koopt (en er dus niks kapot gaat) dan hou je lekker €100,- in je zak!

Maar voor bedrijven (vooral grotere) valt absoluut niet te ontkennen dat Deel de beste keus is, en dan niet om de kwaliteit, maar om de service.
Echter een goeie computerzaak (als waar ik zelf werkte) hoort ook een goeie service en garantie te geven.

(met verzendkosten bedoelde ik dat als je een pc besteld dat je dan gewoon ook €90,- extra neer mag tellen voor het bezorgen:P)
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
16-12-2008 17:23

DJ Delay schreef:

Maar voor bedrijven (vooral grotere) valt absoluut niet te ontkennen dat Deel de beste keus is, en dan niet om de kwaliteit, maar om de service.
Kun jij dan gewoon even met een FEIT komen ter ondersteuning dat Dell niet de beste keuze om kwaliteit zou zijn?

Daarnaast is die 100 euro een KEUZE. Eerste jaar heb je sowieso volledige support.
Light Image
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
16-12-2008 17:28
Een feit is dat zo'n 40% van alle pc's die bij onze zaak ter reparatie werden aangeboden werden bestonden uit Dell's.

Defecten bestonden vooral uit kapotte harde schijven, slecht gemonteerde koelingen (processoren dus oververhit), videokaarten die te warm werden en condensatoren op moederborden die kapot gingen.

Het verschil merk ik vooral met pc's van eigen merk (A-merk componenten, zelf bouwen). Deze kwamen amper terug.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
16-12-2008 17:30

DJ Delay schreef:

Een feit is dat zo'n 40% van alle pc's die bij onze zaak ter reparatie werden aangeboden werden bestonden uit Dell's.
WERDEN aangeboden of WORDEN aangeboden?
Het verschil merk ik vooral met pc's van eigen merk (A-merk componenten, zelf bouwen). Deze kwamen amper terug.
Hoeveel Dells denk je dat er weggezet worden ten op zichte van jullie "eigen merk" in jullie regio ...
Light Image
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
17-12-2008 10:47

JeroenVDV schreef:

WERDEN aangeboden of WORDEN aangeboden?

Hoeveel Dells denk je dat er weggezet worden ten op zichte van jullie "eigen merk" in jullie regio ...
Werden, ik werk daar niet meer dus weet de huidige situatie niet.

Ons "eigen merk" pc werd in de regio vele malen meer weggezet dan Dell pc's. Bijna iedereen in de regio kwam bij ons (werd en kwam omdat ik er niet meer werk). Zowel particulieren als bedrijven.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)