Forum > Newbie Forum

CD-spelers of Draaitafels?

(51 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
28-12-2006 10:21

yougow] schreef:

Dat we eens snel leren van onze noorderburen en updates doorvoeren wink ;)
Stonden hier (in NL) ook maar overal fatsoenlijke cd spelers/tafels.... sad :(
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
28-12-2006 12:04
Ik weet niet in welke tenten jij draait maar overal waar ik kom staan fatsoenlijke cd spelers en op zijn minste een setje sl's. Ik werk zelf het liefst met de CDJ1000 in combinatie met final scratch (geweldige oplossing voor luie mensen) maar heb ook altijd mijn tijdcode vinyls bij me, "just to be shure".

Maar echt rotte cd spelers uit het jaar 0 ben ik al ff niet meer tegen gekomen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
28-12-2006 13:20

Reind schreef:

Ik weet niet in welke tenten jij draait maar overal waar ik kom staan fatsoenlijke cd spelers en op zijn minste een setje sl's. Ik werk zelf het liefst met de CDJ1000 in combinatie met final scratch (geweldige oplossing voor luie mensen) maar heb ook altijd mijn tijdcode vinyls bij me, "just to be shure".

Maar echt rotte cd spelers uit het jaar 0 ben ik al ff niet meer tegen gekomen.
Kleinere popcentra. Daar staan dus lang niet altijd topspelers (aka, vaak numarks of denons die aan vervanging toe zijn) "budget" is dan het toverwoord. Gelukkig draai ik vooral vinyl. wink ;)
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
YougowStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2004
Laatste: 23-4-2016
Berichten: 82
28-12-2006 13:37
Kan wel kloppen. De echte grote tenten hier in de buurt hebben wel gewoon goed spul. Maar de plekken waar ik meestal sta, de iets kleinere zaaltjes en de kleinere clubs is het meestal niet meer je van het. Budget is dan idd het toverwoord, alhoewel ik mij niet kna voorstellen dat er op die plekken niet genoeg omzet wordt gedraait voor enige vervanging. Volgens mij steken die eigenaren liever de centen in hun zak, en zolang er geluid uit de apparaten komen is het voor hun wel goed en niet nodig te vervangen denk ik. Maar binnen enige tijd zal er dus wel een nieuwe golf komen aangezien veel van die aparaten toch echt bijna einde leven zijn.
...
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
28-12-2006 14:14

Reind schreef:

Ik weet niet in welke tenten jij draait maar overal waar ik kom staan fatsoenlijke cd spelers en op zijn minste een setje sl's. Ik werk zelf het liefst met de CDJ1000 in combinatie met final scratch (geweldige oplossing voor luie mensen) maar heb ook altijd mijn tijdcode vinyls bij me, "just to be shure".

Maar echt rotte cd spelers uit het jaar 0 ben ik al ff niet meer tegen gekomen.
Hier wel. Komt voornamelijk omdat ik underground feestjes doe en omdat ze in dat milieu er nog altijd vanuit gaan dat alle dj's met platen draaien. (de laatste tijd is dit wel aan het minderen maar toch.. de hype is nog niet doorgedrongen)
Op 3/4 van feesten die ik de laatste tijd doe neem ik toch m'n eigen cd spelers mee. Het zou niet de eerste keer zijn dat ik een 10 jaar oude en afgeragde dubbele denon cd speler zie staan. En ooo wat haat ik die dubbele gedrochten shocked 8O
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
YougowStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2004
Laatste: 23-4-2016
Berichten: 82
28-12-2006 15:36
Hier wel. Komt voornamelijk omdat ik underground feestjes doe en omdat ze in dat milieu er nog altijd vanuit gaan dat alle dj's met platen draaien.

blabla...

En ooo wat haat ik die dubbele gedrochten shocked 8O
Volgens mij zitten we in het zelfde schuitje. laugh :D
Ze maken het hier alleen zo moeilijk om je eigen cd spelers neer te pleuren. Al die booths die ik tegenom zijn zooo klein dat ik nergens een plekkie vind als ik mijn cdj800 mee zou nemen, die zijn veels te groot. Anders was het probleem snel verholpen idd, gewoon eigen gear mee. Maar dat lukt hier dus niet altijd. En met die dubbele krengen valt wel te mixen, maar ik vind het toch niet bepaald plezierig.
...
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
28-12-2006 18:40
Feit!!!!

Ik ga nu over op 800mkII (heb nu axis8) en ik ga die axis8's gewoon houden omwille van twee redenen:

1) ze zijn gewoon coole cd spelers. Niets op aan te merken eigenlijk. Zalige effectjes en loops laugh :D
2) Omdat ik op verschillende plekken waar ik al gedraaid heb gewoon geen 800's kan neerpoten. Met alle goeie wil van de wereld, het lukt me niet : - )

Ben aan het denken over een oplossing om dmv 4 blokjes en een zelfgemaakte klem een axis te kunnen installeren op de platter van een technics. Probleem is dan wel weer dat ik nogal vaak samen draai met een maat en dat die enkel met platen aan de slag gaat... Dan wordt het knap lastig om op die manier een duo set te gaan doen. En elk om beurt één plaat draaien is nu ook niet meteen super als er geen twee booths voorzien zijn.

Nuja; we komen er wel uit : - ) Binnen paar jaar zullen ze mogen smeken om twee mkIII's te verschuiven zodat ze er hun Technicsje kunnen tussenschuiven laugh :D (keep on dreaming Joris... razz :p )
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
28-12-2006 23:49
Final Scratch blijft in zulke gevallen een ontzettend mooie oplossing.

Ik doe het altijd als volgt, FS + tijdcode CD + tijdcode vinyl + midi controller + Traktor DJ studio 2.6. Als ik in een discotheek kom waar een CDJ800 of een vergelijkbaar iets staat pak ik dat en gebruik ik de loop van de CDJ gewoon, staan er SL's dan pak ik de tijdcode vinyls en knoop ik de midi controller er aan zodat ik toch gewoon goed kan loopen, staat er een bout cd speler en een gare SL1200 dan sluit ik geen van beiden aan maar pak ik alleen de midi controller.

Ik kan dus altijd op een manier werken die ik zelf fijn vind op dat moment. Problemen met betrekking tot rotte gear zijn makkelijk te omzeilen en je hebt altijd alle features zoals loops en cue points tot je beschikking. Final Scratch is dus breder inzetbaar dan alleen maar een tussen oplossing voor de verstokte vinyl dj. En ik hoef me nooit zorgen te maken of CD-R's wel geslikt worden door cd spelers want ik haal alle muziek rechtstreeks uit de pc...... geweldige uitvinding.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
YougowStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2004
Laatste: 23-4-2016
Berichten: 82
29-12-2006 01:37
Mooi stukje techniek idd, heb er ook al over zitten nadenken. Maar is toch wel een leuk prijskaartje ook. 800 euro voor final scratch, en dan moet ik ern og een laptopie bij kopen ook. ben ik al snel meer als 2000 € kwijt voor zo'n leuk systeempje. en dat kan ik jammer genoeg niet zomaar even uit mijn mouw schudden als student. sad :(

Misschien iets voor de toekomst, want eerlijk gezegt lijkt mij zo'n systeempje echt ideaal.
...
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
30-12-2006 13:23
Mja probleem:

1) mezelf & computers = vuur & water
2) ik slaag er ALTIJD in om iets te doen blokkeren. Zelfs op de beste software laugh :D
3) het wordt me al gauw te ingewikkeld met al die zaken
4) laptop die final scratch goed kan draaien is gewoon duur... en final scratch kost ook best behoorlijk wat...
5) ik ben nu eenmaal begonnen met cd's draaien vroeger en kan er inmiddels echt veel meer mee doen dan ik ooit op turntables ga kunnen.

Neemt niet weg dat ik er wel graag mee zou leren werken en zo.
De reden waarom ik FS niet zou kopen is voornamelijk gebaseerd op slechte ervaringen met pc's en schrik m.b.t. problemen enz. Deels vooroordelen dus maar toch ook niet helemaal onterecht denk ik razz :p
Jumping is not a crime. It's just hilarious.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)