Forum > Algemeen Forum

TOPM sound light and laser show

(64 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
25-10-2006 12:08
Was inderdaad een beetje rare combo licht - geluid.

De line array klonk gewoonweg bagger, zeker gezien het geld wat je ervoor neerlegt. Dit was een van de slechtste setjes die ik ooit gehoord heb. Waarom was het setje trouwens niet symmetrisch opgehangen?

Verder een beetje onzin om mushrooms e.d. te promoten terwijl de scannertjes en movingheads die er hingen amper gebruikt zijn in de show.

Het totaalplaatje zag er natuurlijk wél goed uit, de lasers zijn denk ik een groot succes. Betaalbaar en redelijke output. Zeker concurrentie waardig.

Heb trouwens een verkoper gesproken die voor mij een stringetje zou regelen, ben jij dat basement?
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 2053
25-10-2006 14:10

Jurrie schreef:

Dit was een van de slechtste setjes die ik ooit gehoord heb.
Dat ben ik dus niet met je eens, het was zeker een mooie set, had zeker wel potentie om goed geluid te produceren. De grote set was wat overdone voor de ruimte en zeker niet lekker afgesteld, maar smaken tussen ons en de spanjaarden van RAM verschillen blijkbaar.

Voor wat betreft de licht-geluid combi. De lichtshow had een prima opbouw, duidelijk beeld van het hele leveringsgamma, van goedkoop tot duur.
De lasershow was schitterend, maar ook niet echt voor de eerste de beste drive-in van de buurjongen van 14 weggelegd.

Geluid is in de show ondersteuning en er is gekozen voor een indrukwekkende set. (wat zou je zelf doen?)
Het is onmogelijk om de moonflowers vanuit een speaker met piezo en de lazer vanuit de array te presenteren.
Er zit een duidelijke opbouw in de geluids/speakerlijnen die men voert. Voor elk wat bruikbaars en betaalbaars.

Er hadden van mij wat meer setjes aangesloten mogen zijn, dat is echter in 1 hal ondoenlijk om al die sets aangesloten te zetten en te beoordelen. Dat wordt een kakafonie en chaos.
Wil je een setje proberen, bestel het en luister zelf.

Maar kort door de bocht: prima show welke een goeie indruk geeft van het leveringsprogramma en de capaciteiten van de spullen. Top (M) dus
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
25-10-2006 14:25
Om welke laser(s) ging het?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
25-10-2006 17:10

Frank76 schreef:

Wil je een setje proberen, bestel het en luister zelf.
laugh :D Lolbroek, waarom organiseer je dan zo'n show?

domme vragen bestaan niet, maar domme opmerkingen daarentegen... wink ;)
It's time to play the music, It's time to light the lights..
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
25-10-2006 17:42
Deze setjes klonken gewoon erg slecht, ik kan er niets aan doen dat het misschien wel vette speakers en versterkers zijn maar dat het kut is afgesteld. Als je een demo geeft zorg je dat het goed is afgesteld (zéker als je het zaakje ook nog wilt verkopen).

En het zal heus potentie hebben, maar gisteravond was dat zuiver met doel om lucht te verplaatsen en niet met een lekker geluid.

Dat is het enige wat ik er nog over zeg, als je het zo'n lekkere set vind zou ik zeker een paar kastjes bestellen (al zou ik met zo'n budget zeker voor andere kastjes gaan).

Speakers bestellen en dan pas gaan luisteren is natuurlijk waanzin.

Over het licht... er zat geen mooie balans in, natuurlijk wil je voor iedereen wat laten zien.

Oja... wat ik zou doen met geluid? Ook iets vets neerzetten maar dan wel van een ander merk (shit... daar zijn we geen importeur van shut up :X )
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
25-10-2006 17:47
Victor, er hingen trouwens 'venus' lasers van Aztek, kan ze op de site van TOPM niet vinden.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
25-10-2006 20:34

Frank76 schreef:

De lasershow was schitterend, maar ook niet echt voor de eerste de beste drive-in van de buurjongen van 14 weggelegd.
Dat zal dan ook niet de bedoeling zijn.
Neemt echter niet weg dat 300 euri voor een 50Mw Laser met DMX goedkoop is.

Martin.
kvm entertainment
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 2053
26-10-2006 08:11

big bang schreef:

laugh :D Lolbroek, waarom organiseer je dan zo'n show?
Om te laten zien wat je hebt. 20 geluidssets aansluiten geeft geen reeel beeld van een set en het kunnen en onkunnen. Het wordt één grote kakafonie van herrie.
Als je echt interesse hebt kan ik wel wat voor je regelen.

Voor de rest: het had beter geweest de line array in orde te hebben naar Nederlandse maatstaven. Overigens verschillen smaken ook behoorlijk. Wat de een mooi vind, vind de ander bagger. Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde.

Enne, iets afzeiken is altijd makkelijk, probeer zelf maar eens zoiets op poten te zetten. De beste stuurlui.....
Iedereen kan roepen dat ie iets beters of duurders neer zet, maar heb je het ook?
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
26-10-2006 08:53

Frank76 schreef:

Enne, iets afzeiken is altijd makkelijk, probeer zelf maar eens zoiets op poten te zetten.
Dat hoeft niet. Bijvoorbeeld: ik mag wel roepen dat ik een bedorven ei op m'n bord heb liggen, ook al kan ik zelf geen betere leggen wink ;)
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
26-10-2006 10:41
Okee. Je hebt gelijk, smaken verschillen. Máár als een groot deel van de mensen zelfs pijn in de oren heeft na een demo is dat niet alleen mijn smaak die blijkbaar verschilt.

Ik zeg niet dat ik iets groters vetters o.i.d. heb, ik probeer alleen aan te geven dat de kwaliteit dusdanig laag was dat je met een ander merk voor hetzelfde geld iets beters in huis haalt (al dan niet een line-array).
Er werd mij alleen maar gevraagd wat ik neer zou zetten maar is dat hier relevant?

Ieder zijn ding, zoals ik al zei, als je het zo'n fijn setje vind zou ik hem zeker aanschaffen!

Ik ben trouwens geen verkoper. Maar ik snap wel dat als je IETS wilt verkopen je je zaakjes op orde moet hebben. Als dat niet zo is krijg ik het idee dat je het hele verhaal niet aan kon.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)