Forum > Licht

kan dit in een truss?

(47 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
7-7-2006 19:30

senne derine schreef:

ja
maar denk jij dat ik zo stom zou zijn om mijn truss om te duwen en als iemand dat ooit doet op een feest of dergelijke dan breek ik die zijn nek en kan die mijn hele truss +lichten betalen
Dat denk jij...

Eerst zal je moeten bewijzen dat er derden tegenaan zijn gelopen. Wanneer dan uitkomt dat je je niet onder de maximumlast hebt gehouden, of dat je met een overspanning werkt, of weet ik veel wat nog allemaal (want verzekeringen e.d. nemen niet zomaar alles aan ; je moet kunnen bewijzen, en je mag geen fouten maken), dan zal je mooi zelf je truss kunnen betalen! En niet alleen je truss, maar ook de gemaakte kosten, en eventuele dokterskosten van gekwetste personen.

En ook nog de dokterskosten van die man met zijn gebroken nek... :-)

Zo eenvoudig als jij het voorstelt is het echt niet hoor...
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
7-7-2006 20:33

Geit schreef:

niet trusserig maar eerder statieverig is mijn vraag:

ik ben laatst een dergelijk VMBtje tegengekomen.

compleet met waterpas. is dit ding door zn horizontale "poten" ook een stuk stabieler?

natuurlijk heeft alles een punt waarop het vreselijk fout gaat, maar is dat punt door deze methode van poten plaatsen een stukkie verder weggeschoven?
Hij is niet zozeer stabieler doordat de poten horizontaal zitten.
Hij kan wel stabieler zijn doordat er meer poten aan zitten. Hoe meer poten jij aan een statief hebt zitten, hoe verder het kantelpunt (lijn tussen uiteindes van 2 poten) van de basis van het statief verwijderd zal zijn. (hoop dat dit duidelijk is)
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
7-7-2006 20:35

senne derine schreef:

och laat maar
ik zal erwel voor zorgen dat er nooit iemand tegen loopt
anders betekent dat voor die persoon zijn dood angry
(en dat meen ik) sneaky :V happy :)

gr.senne
Dat wil ik meemaken! Waneer draai je waar binnenkort? Dan kom ik even demonstreren hoe makkelijk of dat ding omgaat als er een dronkenman van 98 kilo tegenaan rost...

Ik zou zeggen Senne, doe maar even rustig aan. Vier jaar geleden dacht ik er ook zo over (alleen ik zou em toen nog alleen met mn Maglite slaan) Maar als je er ook met 13 jaar even echt over nadenkt weet je (want ik schat je even intelligent in) dat het gewoon het beste is je spullen fatsoenlijk neer te zetten. Ook zit het qua belastbaarheid wel iets anders in elkaar dan je denkt. Het omduwen zal bij jou op je kamer niet gebeuren nee, jammer dat je discootjes niet op je kamer en voor alleen jijzelf (nuchter) worden gehouden. Ook met 'kijken wat er aan kan hangen voor t inmekaar dondert' zit het wel even iets genuanceerder. Ik ga dat hier dus niet een paginalang zitten uitleggen, want er is genoeg over te vinden. Ook dat eerder genoemde Trussberekenings topic is denk ik nuttig om te lezen. Ook de term 'verzekering' ligt denk ik anders dan jij denkt. Maargoed, u'll find out naarmater de tijd vordert.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
GeitEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 13-8-2006
Berichten: 257
7-7-2006 20:50
weer wat geleert, dank aan rené wink ;)
Senne derineAccount Geblokkeerd
Uit: België
Sinds: 20-6-2006
Laatste: 22-8-2006
Berichten: 44
7-7-2006 21:51

GoeieGast schreef:

senne derine schreef:

och laat maar
ik zal erwel voor zorgen dat er nooit iemand tegen loopt
anders betekent dat voor die persoon zijn dood angry
(en dat meen ik) sneaky :V happy :)

gr.senne
Dat wil ik meemaken! Waneer draai je waar binnenkort? Dan kom ik even demonstreren hoe makkelijk of dat ding omgaat als er een dronkenman van 98 kilo tegenaan rost...

Ik zou zeggen Senne, doe maar even rustig aan. Vier jaar geleden dacht ik er ook zo over (alleen ik zou em toen nog alleen met mn Maglite slaan) Maar als je er ook met 13 jaar even echt over nadenkt weet je (want ik schat je even intelligent in) dat het gewoon het beste is je spullen fatsoenlijk neer te zetten. Ook zit het qua belastbaarheid wel iets anders in elkaar dan je denkt. Het omduwen zal bij jou op je kamer niet gebeuren nee, jammer dat je discootjes niet op je kamer en voor alleen jijzelf (nuchter) worden gehouden. Ook met 'kijken wat er aan kan hangen voor t inmekaar dondert' zit het wel even iets genuanceerder. Ik ga dat hier dus niet een paginalang zitten uitleggen, want er is genoeg over te vinden. Ook dat eerder genoemde Trussberekenings topic is denk ik nuttig om te lezen. Ook de term 'verzekering' ligt denk ik anders dan jij denkt. Maargoed, u'll find out naarmater de tijd vordert.
ok sorry dat ik zo deed maar ik ben gewoon bezorgd om mijn materiaal endatdenk ik dat julllie ook zijn maar zoals hij bij mij staat opgesteld krijg je hem echt niet omgeduwd en ik herhaal ik heb niet die truss maar een ander merk veeel steviger
gr.senne
born to be a dj!!
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 390
8-7-2006 15:30
Als ik zo de reacties van senne lees, bekruipt mij het gevoel dat ik weer eens moet reageren. Nou heb ik mijn standpunten ondertijd vaak genoeg uitgelegd, en ga dit dus niet nog eens doen. Ik zou zeggen zoekfunctie op bijdrages van klunz.

Wel heb ik een advies voor de ouders van senne.

Hou senne a.u.b. vast opgesloten in een zandbak of iets dergelijks. Deze persoon (hij of zij?) geeft zoveel blijk van onkunde en wil ook nog eens niks aannemen, dat het voor zijn eigen veiligheid beter is om hem nooit maar dan ook nooit met trussen en verlichting bezig te laten zijn buiten zijn eigen slaapkamer. U bent tot zijn 21ste levensjaar wettelijk financieel aansprakelijk voor zijn doen en laten. Ik heb gelezen dat hij al 13 is, wat dus inhoud dat u nog 8 jaar de kans heeft om aansprakelijk gesteld te worden voor letselschade, ernstige ingebreking blijven en eventueel poging tot doodslag! En geloof mij, met de instelling van senne is dit in de aankomende 8 jaar zeker niet denkbeeldig. En die paar gedeukte lampjes of kapotte truss zullen zeker het goedkoopst zijn als het om schade gaat.

Senne blijf alsjeblieft op je kamer en klooi daar maar wat aan. Maar jou opmerkingen zijn ook voor een 13 jarige te zot voor woorden. Ga eerst maar eens het verstand dat je ongetwijfeld gekregen hebt leren gebruiken, profileer je anders, en dan heel mischien is de tijd daar om in de grote boze lichtwereld je kunsten te vertonen aan mensen op kleine disco's of iets dergelijks.

klunz
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
Senne derineAccount Geblokkeerd
Uit: België
Sinds: 20-6-2006
Laatste: 22-8-2006
Berichten: 44
8-7-2006 15:53
laugh :D laugh :D een goede preek
maar ik denk toch niet dat mijn ouders hiermee akkoord gaan laugh :D

en ik heb echt niet de bedoeling om iemand te kwetsen laat staan doden
omdat ik zeker ben dat er bij mij niets afvalt daar durf ik 50000000 euro op te zetten
ik kijk alles altijd 3 keer na voor dat het feeste,fuif,verjaardag,...begint
ik heb op al mijn lichtmateriaal 2 trussklemmen bevestigd en ik heb bij mijn lichtbrug gistere nog stale pennen erdoorheen gejaagd

gr.senne
born to be a dj!!
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 390
8-7-2006 15:57

senne derine schreef:

laugh :D laugh :D een goede preek
maar ik denk toch niet dat mijn ouders hiermee akkoord gaan laugh :D

en ik heb echt niet de bedoeling om iemand te kwetsen laat staan doden
omdat ik zeker ben dat er bij mij niets afvalt daar durf ik 50000000 euro op te zetten
ik kijk alles altijd 3 keer na voor dat het feeste,fuif,verjaardag,...begint
ik heb op al mijn lichtmateriaal 2 trussklemmen bevestigd en ik heb bij mijn lichtbrug gistere nog stale pennen erdoorheen gejaagd

gr.senne
Tsja............ sad :( sad :( sad :(

Geen zin om nog een verhaal te typen. Mijn standpunt is duidelijk! en Bovenstaande bevestigd alleen maar mijn gedachten dat een zandbak beter speelgoed voor jou is dan professioneel licht!

klunz sneaky :V
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
8-7-2006 16:04
Nee. Ik geloof daar niet in, Senne reageert als een dertienjarige die een beetje zwaar aan het puberen is. Who cares. Ik ben er absoluut van overtuigd (al zet ik daar geen 5*10^8 op in) dat hij wel degelijk anders werkt dan -ie hier zegt. Ik denk echt dat hij niet denkt 'Goh ik pleur mn statief even midden in de zaal". En ook als er iemand in de buurt komt vraagt -ie het gewoon in plaats van nekken breken. Alleen Senne, jouw truss mag dan beter zijn dan dat plasticen geval. Mijn vader heeft een Alfa 166. De vader van een vriendinnetje van mij een Rolls ROyce Phantom. En toch kan ook HIJ met zn Rolls een ongeluk krijgen.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
Senne derineAccount Geblokkeerd
Uit: België
Sinds: 20-6-2006
Laatste: 22-8-2006
Berichten: 44
8-7-2006 16:12
een ongeluk kan altijd
maar dat zal wel als je het tegoei opzet minder snel gebeuren

gr.senne
born to be a dj!!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)