Forum > Zelfbouw Speakers

de bouw van een paar MT-2L's

(48 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
16-7-2006 14:08

luc2366 schreef:

Vind 't grijze mooier... is een persoonlijke keuze. Heb indertijd ook m'n 2 originele EV's vann nieuw grijs tapijt voorzien (was volledig versleten - heb de set 2ehands gekocht)
Dat geeft een duidelijker antwoord waarom deze nieuwe kasten ook grijs zijn. (het vorige deed dat niet)

Keuze is inderdaad persoonlijk,
In het grijs geeft het namelijk al snel een Cerwin Vega look. sad :(

Martin.
kvm entertainment
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
16-7-2006 16:05
en waarom zo'n gezichtje achter het merk cerwin vega? dit zijn naar mijn mening toch wel hele goede basskasten. Gister nog een setje weggezet, buiten op een veld van 40 bij 100 meter, terras was op ongeveer 70 meter van het podium maar ook daar kregen de mensen regelmatig een massage langs de benen "geblazen" En dan ook nog gecontroleerd netjes geluid, dus niet uitsluitend geboenk!
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
DJ baseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-1-2004
Laatste: 11-8-2009
Berichten: 27
16-7-2006 16:57
Volgens mij heeft KVM helemaal niets tegen het merk Cerwin Vega hoor...tenminste, dat is niet wat hij zegt.
Hij is blijkbaar gewoon niet zo te spreken over de look van Cerwin Vega.
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
17-7-2006 11:24

KVM schreef:

In het grijs geeft het namelijk al snel een Cerwin Vega look. sad :(
bwa, KS is ook grijs bekleed (en dat noem ik niet direct een B-merk) happy :)
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
17-7-2006 13:27
behringer en phonic zijn zwart gekleed, dit zijn ineens A-merken?
ieder zijn eigen smaak maar mij leek het meer alsof Cerwin-Vega wordt afgeschetst als zijnde niet goed, ivm dat gezichtje.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
17-7-2006 23:31

Watt-Xtra schreef:

behringer en phonic zijn zwart gekleed, dit zijn ineens A-merken?
Nee, dat word ook nergens vermeld.
ieder zijn eigen smaak maar mij leek het meer alsof Cerwin-Vega wordt afgeschetst als zijnde niet goed, ivm dat gezichtje.
Nou, niet goed... Cerwin Vega is naar mijn idee geen A merk maar ook geen B merk. Bovendien vind ik het vrij lichte grijze tapijt iets minder mooi. (zeg maar gerust foeilelijk)

De band waar ik regelmatig mee werk had een lading Cerwin Vega baskasten. Persoonlijk vind ik dat er geen donder uitkomt en bovendien moet je met je EQ de zaak behoorlijk bijregelen wil je er uberhaupt wat uithalen.

Recentelijk met 2 MT-2L's en 1 MT-2T (per kant) in een behoorlijke feesttent gedraaid (plm1000/1500man). Als ik dit zelfde had willen doen met CV hadden er veel meer kasten gestaan.

Maar goed dit is dan ook een appels en peren vergelijk.

Martin.
kvm entertainment
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
18-7-2006 10:47

KVM schreef:

Recentelijk met 2 MT-2L's en 1 MT-2T (per kant) in een behoorlijke feesttent gedraaid (plm1000/1500man). Als ik dit zelfde had willen doen met CV hadden er veel meer kasten gestaan.
Martin.
...en was dat te doen Martin? Ik zette regelmatig dezelfde set neer in een zaal voor ca 800-1000man en vond dat al krap sad :(
Verder vind ik de MT-2T te schel klinken en wat midlaag missen, vandaar dat ik binnenkort voor een 15/10/2" topkast ga.

wat dat "lelijke" grijs betreft. het speakervilt dat ik gebruik is donkergrijs en ik vind 't contrast met de zwarte hoeken, wielplaten en rooster/speakerdoek nét mooi (maar zoals ik al zei: 't blijft persoonlijk)

@KVM: wat zou jij doen: roosters op maat laten maken (uiteraard voorzien van een vierkantje voor het logo) of gaan voor het origineel (houten kader met gaas erover gspannen). Ter info: dit moet nog op alle subs gedaan worden. Ik hoor graag je mening!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
18-7-2006 12:30

luc2366 schreef:

...en was dat te doen Martin? Ik zette regelmatig dezelfde set neer in een zaal voor ca 800-1000man en vond dat al krap sad :(
Eigenlijk wel, in een feesttent is ongeveer 1000man de max. (kwa oppervlak) wil je meer dan heb je eigenlijk alleen een extra top nodig. De beperking zit hem namelijk niet in de baskasten.
Als je 75% kan bestijken is dat veelal genoeg, in die laatste 25% van de tent kan men dan "normaal" met elkaar kletsen. Vandaar dat 1500man kwa oppervlak ook wel te doen is. (het niet plaatsen van extra tops heeft natuurlijk ook deels met het budget te maken)
Verder vind ik de MT-2T te schel klinken en wat midlaag missen, vandaar dat ik binnenkort voor een 15/10/2" topkast ga.
In dit soort situaties moet de top ook behoorlijk werken, waardoor het snel schel gaat klinken. In dat geval is het plaatsen van 2 tops verstandiger.
@KVM: wat zou jij doen: roosters op maat laten maken (uiteraard voorzien van een vierkantje voor het logo) of gaan voor het origineel (houten kader met gaas erover gspannen). Ter info: dit moet nog op alle subs gedaan worden. Ik hoor graag je mening!
Moeilijke vraag, ik weet hoe kwetsbaar het doek kan zijn.
Toch moet ik zeggen dat het "tapijt" meer te voorduren heeft dan het doek.

Mijn mening:
Voor de degelijkheid dus een rooster met "speakerschuim".
Wel zeer goed vastzetten want voordat je het weet trilt de hele handel mee. (zelfs bouten in een MT2-L kast kunnen spontaan lostrillen als je geen borg plaatje gebruikt)
Maar persoonlijk zou ik voor het oog wel alles gelijk houden. Heb je alles doek dan zou ik voor deze nieuwe kasten ook doek nemen, tevens heb je van resonantie minder (of geen)last.

Martin.
kvm entertainment
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
18-7-2006 13:25
De beperking zit hem namelijk niet in de baskasten
hoe kom je daar nou bij razz :p
Moeilijke vraag, ik weet hoe kwetsbaar het doek kan zijn.
Toch moet ik zeggen dat het "tapijt" meer te voorduren heeft dan het doek.
Mijn mening:
Voor de degelijkheid dus een rooster met "speakerschuim".
Wel zeer goed vastzetten want voordat je het weet trilt de hele handel mee. (zelfs bouten in een MT2-L kast kunnen spontaan lostrillen als je geen borg plaatje gebruikt)
Maar persoonlijk zou ik voor het oog wel alles gelijk houden. Heb je alles doek dan zou ik voor deze nieuwe kasten ook doek nemen, tevens heb je van resonantie minder (of geen)last.
* dergelijke sets (lever en) bouw ik alleen maar zelf op, dus beschadiging aan tapijt/doek zal wel meevallen. Om het tapijt te beschermen gebruikte ik chevron-corners ipv de standaard platte hoeken.
** bij gebruik van speakerschuim zie je de woofers niet meer zitten (en dat wil ik liever wél behouden)
*** resonantie vh (eventuele) rooster zal wel meevallen (ik heb nl op alle bevestigingslatten de zachte helft van velcro gekleefd wink ;) )

anyway, ik ben er nog niet uit sad :(
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
18-7-2006 13:33

luc2366 schreef:

*** resonantie vh (eventuele) rooster zal wel meevallen (ik heb nl op alle bevestigingslatten de zachte helft van velcro gekleefd wink ;) )
Nou, vergis je niet. Ook de keuze van het rooster zal een rol spelen. Een van de redenen dat AAC katen van vroeger werden voorzien van plastic "gaas rooster".

Ik vermeld natuurlijk niet voor niets dat bouten zonder borgring spontaan kunnen lostrillen in deze kast.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)