Forum > Off-Zone

Probleem: Krulsnoeren

(49 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
Berichten: 240
3-10-2005 10:47
Ook een tipje...

Pak een rechte stok (bijvoorbeeld een stukkie bamboe uit een planten bak van je moeder/vriendin/zelf. Deze rijg (reig??) je dan zover mogelijk door het snoer heen... Zit het snoer de verkeerde kant opgedraait dan kun je dit er makkelijk weer goed over heen draaien en de knopen blijven er zo ook uit als je er mee bezig bent. Aan het eind kun je je stokkie er zo weer uit laten vallen.
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
3-10-2005 20:30
Al geprobeerd, resultaat: armen in de knoop en een stok in mijn oog!

FF serieus, mijn krullen zijn anders! Als je hem rechtop voor je houdt gaat de schroefdraad aan de onderkant dan bijvoorbeeld linksom en boven de "krul de verkeerde kant op" weer rechtsom. Nou neem een schroefdraad in gedachten (of pak iets met een schroefdraad, een eeeh snoer bijvoorbeeld) en draai ermee. Je kan de schroef in zijn geheel draaien wat je wilt maar de schroefdraad blijdt altijd dezelfde kant opgaan, ook als je hem ondersteboven houdt.

De enige manier hoe je de richting van de schroefdraad in je snoer kunt veranderen is echt letterlijk door elke krul 1 voor 1 te verdraaien. Als je er 2 tegelijk probeert te verdraaien wordt het alleen tijdelijk erger, het moet met 1 tegelijk.

Dus de conclusie is dat ze er dus wel krul voor krul in MOETEN komen. Heb die krengen echt bestudeerd de afgelopen weken en begrijp ze nu bijna volledig. Ik kan ze er nu ook dus in "forceren" door zelf te draaien, maar alleen als ik het snoer vastpak, hoe ze er dus tijdens het bellen zelf in komen is mij nog niet geheel duidelijk.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
SandervandermaatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2004
Laatste: 23-4-2007
Berichten: 520
3-10-2005 22:15
beetje goed bellen hewink ;)
edit: woooo 1000e posthappy :)
liever een ster in me voorruit dan een ster in me gril
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
4-10-2005 09:39
Zit op kantoor weer eens een krul eruit te halen en denk aan dit topic. Door mijn vorige post realiseer ik me dat er helemaal geen sprake is van 1 krul de verkeerde kant op.

Het zijn een heleboel krullen die in spiegelbeeld zijn gedraaid. Vandaar ook dat ze er 1 voor 1 uit moeten. De krul de verkeerde kant op is slechts de scheidingslijn tussen de krullen in oorspronkelijke krulrichting en de krulLEN (meervoud) de verkeerkde kant op.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
Berichten: 240
4-10-2005 12:36
Mijn eerder aangedragen oplossing met de stok werkt hier ook voor.. Als je de goede helft op de stok doet en de verkeerd helft erop legt op het moment dat je ze goed hebt gedraait weet je zeker dat ze er niet verkeerd om weer in komen... Tenminste.. Als je er mee bezig bent....
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
4-10-2005 13:27
hij zal vandaag of morgen vast wel weer in de knoop komen en dan probeer ik het weer.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
5-10-2005 09:05
@ Bazzz. Werkt niet. Lees mijn vorige verhaal nog eens door, de eigenschap (draairichting) van een schroefdraad kun je niet veranderen door de schroefdraad in zijn geheel te draaien, dat gaat alleen als je elke krul afzonderlijk gaat draaien.

Je kan nou eenmaal niet dmv 1 beweging de schroef van volledig linksom naar volledig rechtsom verdraaien, natuurkundig onmogelijk.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
5-10-2005 11:33
Dat beweerd hij ook niet.
Wat hij zegt is: steek door het goede deel van een krulsnoer een stok tot aan het punt waar hij draaid. vanaf daar doe je elke keer een krul meer om die stok, dus nogsteeds krul voor krul, maar het gaat we makkelijker en sneller, zonder dat je het overzicht verliest en zonder dat hij weer achter je aan opnieuw in de knoop raakt...
It's time to play the music, It's time to light the lights..
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
Berichten: 240
5-10-2005 12:11

big bang schreef:

Dat beweerd hij ook niet.
Wat hij zegt is: steek door het goede deel van een krulsnoer een stok tot aan het punt waar hij draaid. vanaf daar doe je elke keer een krul meer om die stok, dus nogsteeds krul voor krul, maar het gaat we makkelijker en sneller, zonder dat je het overzicht verliest en zonder dat hij weer achter je aan opnieuw in de knoop raakt...
Juistem. Het voordeel van mijn methode is gewoon dat je het goede deel ergens op hebt zitten en dat dus ook goed houd wanneer je bezig bent.
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
5-10-2005 12:29
Aha excuses verkeerd begrepen. Zat ook weer veel te veel in mijn eigen verhaal en las de jouwe (BAZZZ) daardoor niet goed.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag

Terug naar forum Reageer (zonder quote)