Forum > Algemeen Forum

Multikabel ....

(49 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
Danny25Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 5-4-2006
Berichten: 205
10-10-2005 23:18
Nou laat ik het zo zeggen. Ik bemoei me nu zeg maar pas twee weken met die jongens en hun band. En wil een goed indruk maken. Wat ik heb gezien is dat ze het zo hebben gedaan. bas gitaar naar de bas versterker. en van bas versterker naar paneel. dat geld voor alle versterkte instumenten. Ze klagen ook al een jaar over het geluid dat ze hebben. is dat verwonderlijk of ligt het aan mij.Ze hebben ook nog nooit iemand achter de Pa gehad.

Kvm waarom heeft een keybord er twee nodig??
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
10-10-2005 23:22

Danny25 schreef:

Kvm waarom heeft een keybord er twee nodig??
Als ik zo vrij mag wezen KVM voor te zijn wink ;): Een keyboard is stereo en heeft dus ook 2 uitgangen (en op de tafel 2 ingangen).
Light Image
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-10-2005 23:24

Danny25 schreef:

Wat ik heb gezien is dat ze het zo hebben gedaan. bas gitaar naar de bas versterker. en van bas versterker naar paneel.
Zoals ik reeds melde een basversterker heeft soms een DI output. (maar dat kan ik van deze afstand ook niet ruiken wink ;)
dat geld voor alle versterkte instumenten.
Ook nakijken dus.
Ze klagen ook al een jaar over het geluid dat ze hebben.

Dat hoeft niet persé aan de gebruikte spullen te liggen, maar ook aan de disipline op het podium.
Kvm waarom heeft een keybord er twee nodig??
Stereo keyboard.

Martin.
kvm entertainment
Danny25Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 5-4-2006
Berichten: 205
10-10-2005 23:24
Dat snap ik niet een keybord dus twee ik zag toch duidelijk een stereo kabel. en de kanalen zijn allemaal stereo op het paneel??? Of heb ik wat gemist.
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
10-10-2005 23:26

Danny25 schreef:

Dat snap ik niet een keybord dus twee ik zag toch duidelijk een stereo kabel. en de kanalen zijn allemaal stereo op het paneel??? Of heb ik wat gemist.
Op een P.A.-paneel zijn de meeste kanalen mono, en zijn er eventueel een aantal stereokanalen bij.

Een stereokabel kan ook vanaf het keyboard; dan hebben ze de koptelefoonuitgang gepakt, met een stereojack. Blijft dat dat in de multi 2 aansluitingen nodig heeft wink ;)
Light Image
Danny25Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 5-4-2006
Berichten: 205
10-10-2005 23:27
Ja okey ik ga hem nu snappen.
a we zijn er bijna nu aleen nog even alle gegevens van de jongens en dan kunnen we weer verder klungelen. Op naar SUPER GELUID!!!!!!!!!!
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-10-2005 23:29

JeroenVDV schreef:

Een stereokabel kan ook vanaf het keyboard; dan hebben ze de koptelefoonuitgang gepakt, met een stereojack. Blijft dat dat in de multi 2 aansluitingen nodig heeft wink ;)
Het lijkt wel het spelletje raden maar laugh :D
Het keyboard zou ook gebalanceerd uit kunnen zijn....vandaar de stereo kabel. wink ;)
Bij mij zijn de jack inputs op de tafel ook gebalanceerd.

Danny, volgens mij kan je beter een keer alex inhuren en bij hem de kunst afkijken. Of misschien kan je een keer mee?
Tevens kunnen de bandleden hier ook wat van leren.

Martin.
kvm entertainment
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
11-10-2005 13:54

KVM schreef:

Roytje schreef:

En dus eigenlijk het ongebalanceerde kanaal omzet in een gebalanceerd signaal. (wat je dus over grote afstanden kunt versturen zonder ruis)
Dat is niet het enige wat een DI doet.
Het zorgt tevens voor 600ohm uitgang. (microfoon signaal)
Het is dus tevens een aanpassing voor het gebruikte instrument.
Veelal gaan keyboards, basgitaar via DI, electrische gitaren worden versterkt met microfoon.

Martin.
Mijn post was ook een aanvulling van die van Barbara.

Bedenk trouwens ook dat wanneer je besluit de gitaren rechstreeks via de di in de tafel te pluggen (dus zonder gitaarversterker), je voor de gitaar weer extra monitor moet regelen (hij hoort zichzelf anders niet).
Maar dat is MIJN mening...
Danny25Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 5-4-2006
Berichten: 205
11-10-2005 14:11
Ja wel dat doe hij wel op de Di zit een aux die je in de input van de versterker kan pluggen. Dus dat moet geen probleem zijn. En anders krijgt hij van me een montor
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
11-10-2005 17:45

Danny25 schreef:

Ja wel dat doe hij wel op de Di zit een aux die je in de input van de versterker kan pluggen. Dus dat moet geen probleem zijn. En anders krijgt hij van me een montor
De gitaren sluit je aan op de versterkers zodat ze hun eigen sound kunnen regelen EN alvast een makkelijke monitor hebben. Die sluit je vervolgens, de meesten hebben een line-output of "PREAMP"-output, via de DI aan op de mengtafel.
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)