Forum > Geluid

Welke speakers heb ik nu

(63 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
5-6-2005 13:35
je kan toch gewoon naar hem toe en vragen waarom hij denkt dat het KS is, blabla enz....

prijs die deze kastjes waard zouden zijn is net al eerder gezegd maar zolang de bas speaker beetje onbekend blijft kom je ook niet ver

edit: emd2002 is bekende driver van eminence en is op elke site te vinden;)
DiontjuhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-10-2003
Laatste: 1-6-2010
Berichten: 37
5-6-2005 13:40

speakerfreak schreef:

je kan toch gewoon naar hem toe en vragen waarom hij denkt dat het KS is, blabla enz....

prijs die deze kastjes waard zouden zijn is net al eerder gezegd maar zolang de bas speaker beetje onbekend blijft kom je ook niet ver

edit: emd2002 is bekende driver van eminence en is op elke site te vinden;)
je hebt dus niet goed gelezen, op de hoorn zelf staat dus emd2002sl dus dit IS gewoon de hoor, op de bass speaker staat zo een zelfde stikkertje alleen met daarop E15-3164 wat geen resultaat oplevert bij google. Aangezien het wel het zelfde stikkertje is zullen de speakers ook van het zelfde merk zijn en ze lijken ook erg veel op de kappa series van eminence. Lezen aub ;)

edit:
HK lijkt ook eminence speakers te gebruiken, dit duid er toch wel op dat ze niet slecht zijn he?
https://www.google.nl/search?hl=nl&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anl-NL%3Aofficial&q=eminence+HK+audio&btnG=Zoeken&meta=
Dit is mijn Quote
Dj-excaAccount Geblokkeerd
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 1-2-2006
Berichten: 43
5-6-2005 13:56
Ze zijn zeker niet slecht, de JBSystems pro live 15 gebruikt ook een Eminence Delta 15 woofer wat een 350Watt RMS geeft en die kast kost per stuk ook 400euro en het is dan nog een budged-merk....
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
5-6-2005 14:05

diontjuh schreef:

speakerfreak schreef:

je kan toch gewoon naar hem toe en vragen waarom hij denkt dat het KS is, blabla enz....

prijs die deze kastjes waard zouden zijn is net al eerder gezegd maar zolang de bas speaker beetje onbekend blijft kom je ook niet ver

edit: emd2002 is bekende driver van eminence en is op elke site te vinden;)
je hebt dus niet goed gelezen, op de hoorn zelf staat dus emd2002sl dus dit IS gewoon de hoor, op de bass speaker staat zo een zelfde stikkertje alleen met daarop E15-3164 wat geen resultaat oplevert bij google. Aangezien het wel het zelfde stikkertje is zullen de speakers ook van het zelfde merk zijn en ze lijken ook erg veel op de kappa series van eminence. Lezen aub ;)

edit:
HK lijkt ook eminence speakers te gebruiken, dit duid er toch wel op dat ze niet slecht zijn he?
https://www.google.nl/search?hl=nl&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anl-NL%3Aofficial&q=eminence+HK+audio&btnG=Zoeken&meta=
uh waar heb jij t nou weer over? wat zeg jij anders als ik zeg...?
DiontjuhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-10-2003
Laatste: 1-6-2010
Berichten: 37
5-6-2005 14:22

speakerfreak schreef:

diontjuh schreef:

speakerfreak schreef:

je kan toch gewoon naar hem toe en vragen waarom hij denkt dat het KS is, blabla enz....

prijs die deze kastjes waard zouden zijn is net al eerder gezegd maar zolang de bas speaker beetje onbekend blijft kom je ook niet ver

edit: emd2002 is bekende driver van eminence en is op elke site te vinden;)
je hebt dus niet goed gelezen, op de hoorn zelf staat dus emd2002sl dus dit IS gewoon de hoor, op de bass speaker staat zo een zelfde stikkertje alleen met daarop E15-3164 wat geen resultaat oplevert bij google. Aangezien het wel het zelfde stikkertje is zullen de speakers ook van het zelfde merk zijn en ze lijken ook erg veel op de kappa series van eminence. Lezen aub ;)

edit:
HK lijkt ook eminence speakers te gebruiken, dit duid er toch wel op dat ze niet slecht zijn he?
https://www.google.nl/search?hl=nl&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anl-NL%3Aofficial&q=eminence+HK+audio&btnG=Zoeken&meta=
uh waar heb jij t nou weer over? wat zeg jij anders als ik zeg...?
jij zei dat de bass speaker onbekend was.. maar die is dus wel bekend ;)

maar nu verder ontopic!!
misschien heeft iemand ervaringen betreft KS boxen.. of weet iemand in welk kastje dat deze eminence speakers inzitten?
Dit is mijn Quote
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
5-6-2005 14:39
Houd er rekening mee dat Eminence ook Custom Made speakers maakt voor OEM fabrikanten. Deze hebben andere (vaak betere voor bepaalde speakerkasten) Thiele Small parameters dan de losse units die je als consument kan bestellen. Je hebt waarschijnlijk hele leuke speakers te pakken, maar vind de geboden prijs nogal aan de hoge kant.

TCMC
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
5-6-2005 14:43

speakerfreak schreef:

edit: emd2002 is bekende driver van eminence en is op elke site te vinden;)
Helaas niet zo'n beste hoogdriver. Deze driver klinkt nogal agressief en ik mis de hoogste tonen vanaf ca 13 KHz. Toch valt er met filteraanpassing nog wel een leuk geluid uit te krijgen.

TCMC
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
5-6-2005 18:29
dus jij denkt dat het helemaal geen KS-audio speaker is?
Ik zie dat er toch enige twijfel is over mijn eerdere uitspraak.

Eminence is geen KS, mits je de naam KS een andere betekenis geeft wink ;)

Er zit geen sticker op de achterkant van de magneet omdat dit een OEM speaker is. (zoals TCMC meld)

Tevens had ik een link gemaakt naar de website van Eminence naar de baspeaker.
Het plaatsen van een link naar een duitse shop om de Eminence driver te laten zien is dus niet verstandig, en dus ook door één van de mods weggehaald.
Gebruik dan deze, hiermee link je direct naar Eminence:
eminence driver
maar als deze speakers niet bij een KS kast horen, wat is het dan wel en hoeveel zouden deze nieuw moeten kosten..
Wat het exact is durf ik nog geen uitspraak over te doen, maar de prijs die ik eerder melde 600 euro nieuw per 2 boxen laat ik staan.

Martin.
kvm entertainment
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
6-6-2005 12:54

diontjuh schreef:

Nu weet ik niet of in KS speakers dus eminence zitten en of dit een goed of een goedkoop merk is?
KS maakt veelvuldig gebruik van JBL drivers (en dat mag ook wel gezien de prijzen van KS kasten).

Is die kennis wel een goede kennis???
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DiontjuhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-10-2003
Laatste: 1-6-2010
Berichten: 37
6-6-2005 18:24

Dré schreef:

diontjuh schreef:

Nu weet ik niet of in KS speakers dus eminence zitten en of dit een goed of een goedkoop merk is?
KS maakt veelvuldig gebruik van JBL drivers (en dat mag ook wel gezien de prijzen van KS kasten).

Is die kennis wel een goede kennis???
hmm echt een "goede" kan ik nu ook weer niet zeggen.. ik zal hem in ieder geval op aan spreken..

maar wat is een goeie tip als versterker die ik erachter kan zetten? het moet wel reel blijven, want ik ben eigenlijk niet van plan om 300 euro voor een versterker uit te geven terwijn mijn boxen 700 kosten
Dit is mijn Quote

Terug naar forum Reageer (zonder quote)