Forum > Algemeen Forum

Promoten van je drive-in

(76 reacties. Pagina 4 van 8)
Moderator(s): Dré
Danny25Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 5-4-2006
Berichten: 205
5-3-2005 18:06
Ik heb het allemaal simple gehouden met de promotie. zie een paar posten terug met de lijst van tips zo heb ik het gedaan.en het hoeft geen bakken geld te kosten ik ben nu ongeveer 2 to 3 keer in de week opad. en vind dat wel meer dan genoeg. ik hoef er dan ook niet van televen.
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
5-3-2005 20:36

fredje schreef:

Ik denk dat het meer in het feit dat dat allemaal geld kost sneaky :V
En daar zitten de jongelui en beginners helaas niet op te wachten laugh :D
Want dat stoppen ze liever in stukje gear of muziek wink ;)
Nee, als je het handig aanpakt kost het vrijwel niets.(alleen de moeite en de organisatie)
Zaaleigenaar heeft dan ook de gelegenheid zijn zaal te promoten voor bruiloften en partijen.

Stilzitten is op langere termijn achteruit boeren.
Vaste klanten bestaan niet.

Het beurs voorbeeld wat ik noemde kost echter wel wat maar dan zit je natuurlijk meteen bij de juiste doelgroep. (tenminste als bruiloften één van de doelgroepen is)

Een presentatie van je drive in show of band hoeft niet gepaart te gaan met muziek / showpresentatie.
De eventuele klanten die gëintresseerd zijn en je "live" aan het werk willen zien, kan je uitnodigen bij een (geschikt)optreden.

Hobby of geen hobby als je wil inversteren zal er geld in het laatje moeten komen.

Martin.
kvm entertainment
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
5-3-2005 22:47
Ik deed het vroeger met een aantal bands. Allemaal 25 minuten spelen. Gezamelijk een zaal afhuren op een maandagavond. Alle zaaleigenaren uit de regio uitnodigen en ze wat hapjes en drankjes aanbieden. Altijd veel werk aan over gehouden. Ook van collega bands, die vervolgens optredens doorboekten als ze bezet waren. Waarom zou dit als Drive Inn dan niet werken?
DjFxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-4-2004
Laatste: 9-6-2013
Berichten: 157
5-3-2005 23:32
25 mins "spelen" voor een drive-in ik kan me lol nie op.
Hoe wou je dat aanpakken voor drive-in shows, promotie van die bij eenkomst enzo enzo...
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
6-3-2005 07:45
@DjFx:
Ik denk dat Elcee gewoon wil aantonen dat het als band wel werkt, tuurlijk moet je een ander systeem gebruiken als drive-in, dat lijkt iedereen wel duidelijk? Wat dacht je bijvoorbeeld van elk een standje verspreid over de volledige zaal, met niet enkel een discobar maar ook wat foto's, filmpje, enzoverder en tijdens een losse babbel leer je de mogelijke klanten jou wat beter kennen.

Zoiets was in Elcee zijn voorbeeld dan weer niet haalbaar: ik zie die bandjes al allemaal door elkaar spelen laugh :D.

Waar het voor mij op aankomt in reclame is het werkwoord "durven". Dat het een werkwoord is, zal natuurlijk wel als gevolg hebben dat je ervoor moet werken en er de nodige tijd, energie en ook geld zult moeten insteken. Met dat "durven" wil ik zeggen: doe eens iets anders dan de anderen! Kijk rond wat de rest doet en doe dan iets anders wink ;). Ideeen voor de andere aanpak kun je dan bijvoorbeeld halen uit een andere sector.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
6-3-2005 11:26

DjFx schreef:

25 mins "spelen" voor een drive-in ik kan me lol nie op.
Als een dj het publiek niet in 25 minuten een leuke demonstratie kan geven van wat-ie in huis heeft, laat het dan maar helemaal zitten.

Jaja, natuurlijk, je moet muziek opbouwen, publiek warm maken, beetje proberen wie er wat wil horen, blokjes draaien...als je 5 uur de tijd hebt ja. Dus dat doe je anders als je daar geen tijd voor hebt. Gewoon hup, gassen, gaan, wegblazen dat publiek, dak eraf, klaar.
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
6-3-2005 12:30
Zo promoot je Dj's Sylvia!
Een complete Drive-in zie ik toch anders dan een losse Dj.
Een drive bestaat onder andere uit een Dj, maar er is veel en veel meer.
Er komt ook nog materiaal bij kijken, de ene drive-in heeft dan nou eenmaal wat beter spul staan en kan over een groter vlak opereren, dat soort dingen spelen ook allemaal mee.
Een standje met filmpjes enz. lijkt mij dan nog de beste oplossing. Met zijn alleen verspreidt over een zaaltje showtjes opbouwen.... dan is de boel al snel vol.
Darth Crossfader
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
6-3-2005 13:20

DJ.T schreef:

Een standje met filmpjes enz. lijkt mij dan nog de beste oplossing. Met zijn alleen verspreidt over een zaaltje showtjes opbouwen.... dan is de boel al snel vol.
Zie mijn vorige tekst,
Een presentatie van je drive in show of band hoeft niet gepaart te gaan met muziek / showpresentatie.
De eventuele klanten die gëintresseerd zijn en je "live" aan het werk willen zien, kan je uitnodigen bij een (geschikt)optreden.
je hoeft niet ter plaatse te laten zien wat je wel of niet allemaal kan. Je verhaal moet gewoon goed in elkaar zitten,verkoop jezelf... de rest volgt dan vanzelf.

Martin.
kvm entertainment
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
6-3-2005 13:26
Het was ook geen eigen idee, het was een bevestiging dat jouw idee goed is. wink ;)
Darth Crossfader
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
6-3-2005 15:12

DJ.T schreef:

Zo promoot je Dj's Sylvia!
Een complete Drive-in zie ik toch anders dan een losse Dj.
Een drive bestaat onder andere uit een Dj, maar er is veel en veel meer.
Er komt ook nog materiaal bij kijken, de ene drive-in heeft dan nou eenmaal wat beter spul staan en kan over een groter vlak opereren, dat soort dingen spelen ook allemaal mee.
Dat geldt ook allemaal voor bandjes. Als je die op deze manier kunt promoten, dan ook een drive-in. En natuurlijk is een nette setup neerzetten belangrijk, maar uiteindelijk gaat het toch om de muziek en hoe jij de show geeft. Dat kan ook met meer beperkte mogelijkheden, desnoods door de hele drive weg te laten en tussen bands door als dj op te treden, en een map met foto's meenemen voor de gasten om te bekijken wat je normaalgezien aan materiaal meebrengt.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)