Forum > Off-Zone

Gemodificeerde Koptelefoons?

(61 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
23-2-2005 15:42
Ach, ik denk dat ik er binnenkort toch maar eens eentje ga halen, gaan mijn prachtige Pam-je-haar-danst-lokken niet meer in de war tijdens het draaien.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
24-2-2005 02:51

Sylvia schreef:

Ik denk dat ik er eentje heb gevonden:
Stanton had er eerder ook altijd 1. Groovemaster Johnson heeft er een hele tijd mee gewerkt.
Hij vond het fijn werken en wilde destijds niet anders, ik heb die van hem ook wel eens gebruikt (vroegahhhh ooit wel is voor hem op hetzelfde feestje staan draaien en dan het laatste plaatje ff met de headphone van een ander doen) en vond het echt helemaal niks.
Ik zou dat ding echt binnen no time boven op een SL laten vallen met alle gevolgen van dien.

[edit] picje gevonden -> https://www.love2party.nl/images/2002/20020222_Glamore/00000017.jpg[/edit schreef:

Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
24-2-2005 08:07
Ligt het aan mij of is het fijne van een koptelefoon (ook al gebruik je maar 1 schelp) is dat je dat ding gewoon om je nek laat bungelen.
Dan hoef je er ook nooit naar te zoeken.
Darth Crossfader
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
Berichten: 240
24-2-2005 09:01
Als ik er alleen al naar kijk klijg ik er een stjive nek van... Normaal duw je em iets aan met je hoofd om het "beter" te horen.. of je bent te lui om em goed op je hoofd te zetten maar dat is een ander verhaal... Nu moet je em ook nog eens uit de handen van de zwaartekracht houden.. Je zou maar kramp krijgen ervan... shocked 8O laugh :D
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
24-2-2005 09:49
Gewoon de zoveelste dj die een koptelefoon niet gebruikt op de manier waarvoor hij ontworpen is. Het maakt bij zo iemand echt helemaal niks meer uit wat je hem in z'n handen drukt; zodra er geluid uitkomt zal-ie het tussen oor en schouders klemmen.

Als die mensen nou toch persé altijd maar 1 cup willen gebruiken, laat ze dan gewoon zo'n ding kopen met 1 cup en een beugel over het hoofd, kan je normaal rechtop blijven staan en heb je ook nog twee handen vrij voor het échte werk.

Naja, iedereen moet het ook zelf weten.
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 430
24-2-2005 09:52

Sylvia schreef:

.

Als die mensen nou toch persé altijd maar 1 cup willen gebruiken, laat ze dan gewoon zo'n ding kopen met 1 cup en een beugel over het hoofd, kan je normaal rechtop blijven staan en heb je ook nog twee handen vrij voor het échte werk.

Naja, iedereen moet het ook zelf weten.
Maar dat ziet er dus bij lange na niet zo stoer uit. Vrees dat dat voor een hoop van de "koptelefoon buigers" een behoorlijk argument is....
The return of the BoomBap
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
24-2-2005 10:00
Ik was net aan het twijfelen, of ik eens ging zeggen dat een hoop (ik zeg niet alle, maar een hoop) dj's zich in het begin zo'n attitude aanmeten omdat ze anders niet weten waar ze met zichzelf naartoe moeten, zo in het middelpunt van de aandacht op een podium met al die mensen die naar je aan het staren zijn. Aangezien de "echte" dj's hun koptelefoon op deze toch zeer onpraktische manier mishandelen, zal het er wel profi uitzien wanneer je dit ook gaat doen. Lijkt het in ieder geval alsof je weet waar je mee bezig bent. En als je het een paar jaar zo doet, ga je ook nog geloven dat het lekker werkt. Not.

Want zeg nou zelf: het dient geen énkel doel. Werkt het fijn zo? Amehoela, als je er een paar jaar lang vier nachten per week zo staat gaat de doorbloeding van je halve nekschouderpartij naar de haaien.

Een koptelefoon met twee cups en een beugel is gemaakt om de cups op je oren en de beugel over je hoofd te zetten. Wil je persé maar 1 cup, dan koop je er eentje met 1 cup eraan. Wil je de koptelefoon in je handen houden omdat je haar dan goed blijft zitten, doe je zo'n stick-ding, wil je doppies doe je doppies.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
24-2-2005 10:15
en als dat nog niet voldoende is dan word het tijd voor een........
walkman laugh :D
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
25-2-2005 01:29
Ik gebruik al jaren een enkele schelp, op dit moment de Produser.
Laat ik bij de leverancier al direct "verbouwen" d.w.z; beugel in de kliko en per schelp wel beide kanalen laten aansluiten.(anders hoor je maar alleen li. of alleen re. op je koppie).
Maar ik ben geen tiesto ofzo: ik mix weinig, ben meer een doorstarter.
Indien nodig, heb ik nog een Sennh. in de lade liggen (type effe kwijt...HD25)maar in ieder geval zo'n "dj-versie met wegklap-beugel".
Hieronder wat plaatjes: ook van de nwe mixer die er gaat komen, maar weet nog niet welke v/d 2: de powermate 1000 of de CMS 1000.
Van die laatste weet ik nog geen prijs....

plaatjes
Alles komt goed....
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
25-2-2005 09:02
1 x bewerkt. Laatst door Sylvia op 25-2-2005 13:21
Maar op jouw manier snap ik het nog: alles wat je niet gebruikt eraf halen, alle geluid door die ene schelp en klaar. Ben wel benieuwd waarom je dit nu eigenlijk handig vindt dan eentje met beugel (desnoods met maar 1 schelp). Klem je deze tussen je oor en schouder, of hou je hem gewoon vast? Dan kom je wel eens een handje tekort, lijkt me.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)