Forum > Off-Zone

Record boete voor DJ met illegale muziek

(165 reacties. Pagina 4 van 17)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
19-2-2005 10:22

DJ.T schreef:

Het gaat erom dat je niet andere drive-ins de das om doet omdat je zelf zo nodig eens een feestje moet doen voor een bedrag waarvoor anderen het gewoonweg niet kunnen.
Marktverziekers doen meestal eerder zichzelf de das om dan een collega-drive-in.

Ik moet zeggen dat ik ook wel eens baal van de komst van de cd-brander en Kazaa & co. Al meer dan 20 jaar steek ik kapitalen in mijn muziekcollectie, en nou heb je ineens van die piepkuikens, die met een bak vol downloads denken een feestje te kunnen draaien. Gelukkig zijn er méér dan voldoende andere mogelijkheden om klanten ervan te overtuigen te kiezen voor een professional of de betere hobbyist.

Een schuifelfeestje voor het buurmeisje met illegale downloads, of een bekende dj in een drukbezochte club met illegale muziek...Dat laatste gaat m.i. meer richting criminaliteit dan dat eerste.
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
19-2-2005 13:36
Uiteraard.... Maar watje zelf ook zegt, je steekt er kapitalen in...
En ik vind zelf dat die prijzen, en dat geld ook voor dvd's en games flink omlaag kunnen...
schnappi???
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
21-2-2005 12:43

Reemski schreef:

Vind het aantal van 2000 muziekbestanden wel meevallen. Menig hobbybob die er meer heeft.
en jij vindt dat NORMAAL?!? NIET dus angry
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
21-2-2005 12:45

Max schreef:

500 Illegale CD's en 2000 MP3 bestanden en dan 1.4 Miljoen boeten? Dan wordt het toch echt eens tijd om een deel van mijn muziek thuis te laten laugh :D.
je moest je schamen! hopelijk vind ik op je website nergens het woordje PROFESIONEEL
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
21-2-2005 12:46

RobbieB schreef:

Ik heb gehoord dat 't om een vriend van Mauro Picotto ging, waar hij mee samen heeft gewerkt.
't gaat om z'n producer
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
21-2-2005 12:49
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 21-2-2005 14:51

DJ.T schreef:

Laat ze hier maar komen met die boetes.
Ik ben er helemaal klaar voor.
Dat zal de drempel een stuk hoger leggen om te beginnen, want het is hier echt wildgroei aan drive-in!
HELEMAAL mee eens!

DJ.T schreef:

Je mag wel een backup maken van je cd's en daarmee draaien
helemaal verkeerd. MAG NIET
Massaproductie is immers goedkoop
voila! SCHNAPPI
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
21-2-2005 12:54
Ik draai nu al 17 jaar, waarvan 11 jaar als zelfstandige. 'k heb duizenden vinyls en duizenden cd's. In de 4 cd-koffers die ik meerdere keren per week meezeul zitten MAXIMAAL 8 cd's. (en dan nog gecopieerd van zeldzame vinyls die ik zelk indertijd KOCHT).
Meerdere keren per jaar verlies ik jobs omdat jongeren voor "2 keer niks" komen draaien "omdat ze dan op de affiche staan" en verder de verdienste niet belangrijk vinden! (hoeft ook niet want door het downloaden hebben ze gen kosten). Terwijl ik tss de 30 en 75€ per week audio koop. Ben 't gewoon beu, die praktijken.
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
21-2-2005 13:08
Luc, er is ook een Edit-knop om meerdere posts samen te vatten. wink ;)

Luc2366 schreef:

DJ.T schreef:

Je mag wel een backup maken van je cd's en daarmee draaien
helemaal verkeerd. MAG NIET
Daar ben ik inderdaad laatst achter gekomen, kun je zien hoe onduidelijk het dus soms nog is.
Conclusie is hier dus nu ook getrokken dat er geen kopien meer worden gemaakt, je mag ze niet gebruiken en dus zijn ze nutteloos geworden.

Kom je gelijk bij de volgende vraag:
Mensen die (onder andere) moeten leven van het drive-in werk, krijgen die nieuwe cd's zodra er weer eens eentje gesneuveld is?
Bij een dj gaan de cd'tjes meestal toch een stuk minder lang mee dan bij de mensen thuis. De dj heeft de cd's nodig voor zijn werk dus krijgt hij dan een nieuwe?
En zo ja, van wie?

Nog even voor Sylvia:

Marktverziekers doen zich in de regel inderdaad zelf de das om.
Bij drive-ins is er alleen al heel snel sprake van een hobbymatige versie van deze bedrijfstak.
Deze mensen hoeven er niet van te leven en kunnen het zich dus permiteren om voor een veel lager bedrag te gaan staan dan een bedrijf, dit hoeft dan niet eens wat te zeggen over de gebruikte apparatuur en de kwaliteiten van de marktverziekers in kwestie.
Een beetje hobby drive-in kan zelfs voor een kleiner bedrag dan de proffessional een mooiere show neer zetten.
Darth Crossfader
Danny25Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 5-4-2006
Berichten: 205
21-2-2005 13:15
Daar kom ik ook even. Het klinkt mischien stom en ik ga er ook niets mee goed praten in de tijd dat wij begonnen zijn met draaien/hobbie had je geen cdbranders en dergelijke het enige wat ik had was een tape recorder. als je nu eens voor je zelf gaat bedenken hoe je voor je zelf een drive-in van de grond moet brengen als 15 jarige.
(wat je een drive-inn mag noemen)Hoe zal jij dat in deze tijd gedaan hebben ik neem aan dat jullie ook gauw een cdbrander gingen kopen. en als een gek een zooi cd,s branden om toch ook muziek te hebben. Omadat wij nu alles voorelkaar hebben. vind ik het wel makkelijk gezegt dat we met zijn alle maar gewoon legale cd,s moeten gaan kopen. Wat de beginner, met een buget van 0 moet opbrengen.
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
21-2-2005 13:25
3 x bewerkt. Laatst door DJ.T op 21-2-2005 13:29
Als een beginnende drive-in de muziek weer zou moeten kopen, zou de drempel om te beginnen hoger worden.
Hierdoor beginnen alleen de mensen die het ECHT willen en niet diegenen die het alleen ''tof'' vinden om dj te zijn.
Zo springen die gasten ook niet met een zooitje HiFi spul, een stapel gebrande cd's en een prijsje van 10 euri voor de avond meteen in het diepe.
Het maakt het er wel makkelijker op om te beginnen, maar je zegt het al zelf: de mensen die niets branden is het toch ook gelukt?

Edit, kleine toevoeging:
Juist diegenen die branden en niet kopen om zo makkelijk te beginnen zijn (volgens mij) ook diegenen die de leeftijd van 14 nog niet bereikt hebben.
Het bevattingsvermogen is bij jonge mensen helaas meestal nog niet groot genoeg om in te zien waarom je nou bijvoorbeeld safeties gebruikt (veiligheid dus) of waar ze precies aan beginnen.
Darth Crossfader

Terug naar forum Afgesloten topic