Forum > Licht

Boost Hyper Dragon MK II

(131 reacties. Pagina 4 van 14)
Moderator(s): Dré
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
19-1-2005 12:46
Let op Fred, dit is dus NIET die laser van 199euro 30mW, dit is de laser waar het topic over gaat(van 345euro).
To Imco: valt me opzich niet tegen, als je kijkt naar een filmpje van een steath of spooky...
Waar zit de cut op dit apparaat?
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
19-1-2005 12:50
oeps ashamed :$

ik ga zo ff bellen.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
TkimaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2001
Laatste: 22-6-2017
Berichten: 126
19-1-2005 14:25
Zo'n laser vind ik nou echt iets om ''in het echt'' te bekijken...op die lage resolutie filmpjes is niet echt goed hoe de laser presteert, alleen in grote lijnen.
Advanced Drive-in Shows
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
19-1-2005 15:25

DJ.T schreef:

Wat zou het dan kosten om zo'n TEC systeempje aan te schaffen en in te bouwen?
Is dit makkelijk/lastig/ondoenbaar om er in te zetten?
Het is op zich mogelijk om zelf een closed-loop TEC te bouwen, maar niet om die achteraf in een bestaande DPSS-laser in te bouwen. Daar moet van tevoren in het ontwerp rekening mee zijn gehouden.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
19-1-2005 16:31
Misschien wel iets anders wat je toe kan passen om te zorgen dat je toch een stabiele straal creert?
Je hebt nou zo'n goedkoop product dat het best het sleutelen waard is.
Darth Crossfader
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
19-1-2005 22:36

Victor schreef:

Een 30mW Spooky Blue (een stuk duurder dan deze Boost, waarschijnlijk meer power ondanks dat allebei 30 mW zouden moeten hebben en voorzien van galvo's i.p.v. motortjes) kan het in sommige zalen aardig doen, mits je erg op omgevingslicht, plaatsing en nevel let.

kvm schreef:

Spooky e.d. gebruiken "galvanische" spiegels.
ashamed :$ Ik kon gisteren niet op het juiste woord komen maar bedoelde dus Galvo's.
Maar er is mij in iedergeval wel verteld dat de gebruikte stappenmotoren een breder projectie beeld weergeven.
(ik kan helaas het aantal graden (bereik) niet meer vinden.)

Ik blijf erbij dat je het eerst moet zien, een filmpje o.i.d. zegt mij niets. Heb de Spooky 30mw gezien en vondt het enorm tegenvallen daarin tegegen vondt ik de JB naar mijn idee iets beter presteren. De straaldikte leek mij iets dikker overkomen. (bedrog ?)

Martin.
kvm entertainment
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
20-1-2005 07:50

kvm schreef:

Victor schreef:

Een 30mW Spooky Blue (een stuk duurder dan deze Boost, waarschijnlijk meer power ondanks dat allebei 30 mW zouden moeten hebben en voorzien van galvo's i.p.v. motortjes) kan het in sommige zalen aardig doen, mits je erg op omgevingslicht, plaatsing en nevel let.

kvm schreef:

Spooky e.d. gebruiken "galvanische" spiegels.
ashamed :$ Ik kon gisteren niet op het juiste woord komen maar bedoelde dus Galvo's.
Maar er is mij in iedergeval wel verteld dat de gebruikte stappenmotoren een breder projectie beeld weergeven.
(ik kan helaas het aantal graden (bereik) niet meer vinden.)

Ik blijf erbij dat je het eerst moet zien, een filmpje o.i.d. zegt mij niets. Heb de Spooky 30mw gezien en vondt het enorm tegenvallen daarin tegegen vondt ik de JB naar mijn idee iets beter presteren. De straaldikte leek mij iets dikker overkomen. (bedrog ?)

Martin.
Ik vind zelf de filmpjes nieteens tegenvallen, maar er waren een aantal punten waarop het beter had gekund:
- Rook-voorziening: Er waren flinke pluimen rook de zaal in gegooid, geen fijne haze (wat ECHT voor een laser behoorlijk uitmaakt)
- Laser was HEEL erg laag en verkeerd geplaatst in de overzicht-filmpjes, waardoor je het totale effect boven de zaal niet kon zien (je zag alleen in een hoekje de laserstralen, maar daarvoor stonden al mensen, dus geen idee hoe ver hij zou reiken)

In het filmpje met alleen de laser vond ik de kwaliteit behoorlijk goed, alleen heb ik helemaal geen idee op welke afstand dit filmpje is gemaakt, in wat voor een ruimte, etc.

Al met al, volgens mij valt de Boost Hyper Dragon MK II niet echt tegen, maar ik moet hem toch een keer in het "echt" zien happy :)
Light Image
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
20-1-2005 08:18
Toevallig mensen die bij de Boost gaan kijken en ook de mogelijkheid hebben om een aan spec's vrijwel gelijke laser mee te nemen?
Een kleine vergelijking is natuurlijk altijd leuk. happy :)
Darth Crossfader
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
20-1-2005 11:15
We hangen er een spooky blue 30mW v2 naast. Ik weet wel bijna zeker dat die nu al gaat winnen, maar wat wil je, hij is 3keer zo duur.
Waar zit de cut op dit apparaat?
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
20-1-2005 19:08
die spooky klinkt bekend wink ;)

ik neem dan m'n nieuwe cam mee, en zal dan proberen zoveel mogelijk foto's en filmpjes te maken van beide lasers...

wat me bij het filmpje al wel opviel, is dat de boost een stuk meer rustige scenes heeft... bij de spooky zijn dat er niet veel, daar vind ik er een hoop veel te snel gaan...
Music is what feelings sound like...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)