Forum > Off-Zone

Het centrale fotografie topic (partypics, apparatuur, tips)

(375 reacties. Pagina 4 van 38)
Moderator(s): Dré
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
4-12-2004 23:16

spongebob schreef:

d70 is een 6 meg. camera...
die cropfactor van 1,6 van mijn 10D is wel retehandig als ik straks een nieuw tele prime of zoom objectief ga kopen)
alleen niet als je een groothoek wilt ;)
Tja, écht groothoek ga ik idd flink missen. Onbetaalbaar als je het echt goed wilt doen. Maar ik ben voorlopig tevreden als ik een fixed 17mm koop.
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
MassiveStandaard Lid
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
4-12-2004 23:19
de D70 is 6,1mp jah razz :p

Spongebob: Die 8mp discussie liep over de Sony 828.

Wat mij betreft: ik ga zeker nog goed nadenken wat ik precies wil. Beste stap die ik nu kan zetten is eens een gesprek aanvragen met met toekomstig docent fotografie denk ik. Mijn gevoel zegt DSLR, mijn portomonnee natuurlijk prosumer - maar mijn gezond verstand verstopt zich achter een dikke laag mist van twijfel en onwetendheid laugh :D

Uitslag komt natuurlijk hier te staan - tips nog steeds meer dan welkom!

@John: rook is inderdaad (helemaal met de goedkopere cams) een ramp, toch zie je bij festivals e.d. ook tijdens rookeffecten veel fotograven rondsjouwen. Een oplossing moet er dus wel zijn!
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
4-12-2004 23:20

spongebob schreef:

d70 is een 6 meg. camera. en de sensoren van de dslr's zijn niet te vergelijken met een sensor van bv een sony f717/828.
Daar ben ik me van bewust. Technisch gezien, zijn ze wel vergelijkbaar, allebij CCD technologie (D70 vs f828), maar het was hier geen vergelijking tussen de twee, ik draafde door op het verhaal van Dre zijn F717..

John
I am a TimeDriver!
SpongebobStandaard Lid
Sinds: 5-11-2003
Laatste: 17-8-2005
4-12-2004 23:27

massive schreef:

Wat mij betreft: ik ga zeker nog goed nadenken wat ik precies wil. Beste stap die ik nu kan zetten is eens een gesprek aanvragen met met toekomstig docent fotografie denk ik. Mijn gevoel zegt DSLR, mijn portomonnee natuurlijk prosumer - maar mijn gezond verstand verstopt zich achter een dikke laag mist van twijfel en onwetendheid laugh :D

Uitslag komt natuurlijk hier te staan - tips nog steeds meer dan welkom!

@John: rook is inderdaad (helemaal met de goedkopere cams) een ramp, toch zie je bij festivals e.d. ook tijdens rookeffecten veel fotograven rondsjouwen. Een oplossing moet er dus wel zijn!
Moet je voor een fotografie curcus/opleiding niet verplicht een SLR hebben?
en rook is een killer voor AF. dus op manual zetten maar ;)
blaat.
MassiveStandaard Lid
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
4-12-2004 23:36
Lijkt mij ook spongebob, vandaar dat ik ook contact op wil nemen met de docent. Oefenmateriaal zit bij de cursus inbegrepen, wélk materiaal wordt alleen weer niet gespecificeerd.

Maargoed, volgens planning ga ik de cursus ook lekker met eigen materiaal volgen.

ps. De eerste les+shoot is een voorproefje en heb ik in week 50, cursus zelf zal pas in september 2005 van start gaan. In maart/april wil ik over gaan tot aanschaf van een toestel om er nog een tijdje aan te kunnen wennen.
DacideStandaard Lid
4-12-2004 23:40
Voor fotovakscholen zijn de eisen meestal:

Analoge camera
Mogelijkheid tot het verwisselen van objectief
Manuele sluitertijd
manuele diafragma

Mogelijk dat jouw opleiding digitaal goedkeurd. (indien volledig manueel mogelijk is)
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
4-12-2004 23:43
2 x bewerkt. Laatst door Ideedeluxe op 4-12-2004 23:46
Ik kan je alleen maar aanraden om je de ogen uit het hoofd te lezen, op die manier kun je voor jezelf al een beetje een keuze maken......alhoewel, keuze maken, er zijn op het moment maar 3 aanbieders die onder de 1000 euro zakken voor een body, dus veel keuze heb je niet echt in dit budget. Je kunt nog proberen je analoge kit in te ruilen....

Nikon D70
Canon EOS D300
Olympus Evolt E-300

www.dcresource.com/ is wel een leuke site, met veel links naar de grotere reviewers. (Steve's digicam e.d.)

John
I am a TimeDriver!
DacideStandaard Lid
4-12-2004 23:43

massive schreef:

D70 is toch ook prosumer. Net zoals de canon eos300D en de pentax *ist Ds (ook errug leuk voor het geld).

Een stapje hoger (semi pro) kom je dan weer uit bij de 10D/20D/*ist D/7D/100D etc.

Ik heb het geluk gehad dat ik een hele mooie deal heb kunnen sluiten bij het kopen van mijn 10D +batterygrip. (anders was het de *ist Ds of de D70 geworden)
DacideStandaard Lid
4-12-2004 23:44

ideedeluxe schreef:

Ik kan je alleen maar aanraden om je de ogen uit het hoofd te lezen, op die manier kun je voor jezelf al een beetje een keuze maken......alhoewel, keuze maken, er zijn op het moment maar 3 aanbieders die onder de 1000 euro zakken voor een body, dus veel keuze heb je niet echt in dit budget.

Nikon D70
Canon EOS D300
Olympus Evolt E-300

www.dcresource.com/ is wel een leuke site, met veel links naar de grotere reviewers. (Steve's digicam e.d.)

John
bij deze de moeder der digitale camera reviews:
www.dpreview.com

Objectieven:
www.fredmiranda.com
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
4-12-2004 23:46

spongebob schreef:

50 euro voor de manual? shocked 8O voor dat geld kan je ook een goed ebook kopen over de d70.
Ja, bij "buitenlandse" aankoop (of aankoop bij nederlandse stunters) zit de engelse en duitse manual erbij. De nederlandse kan je kopen.

Die super megapixels (5.0 en meer) heb je alleen nodig als je posterformaat foto's wilt maken, maar ik neem aan dat dit bekend is.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)