Forum > Off-Zone

Radio systeem op school

(36 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
4-10-2004 17:56
Zo, we zijn weer 8 uur school verder.

Helaas vond de concierge het geen geslaagd plan de versterker los te halen uit het Rack, of zoals hij het zelf zei:"Dat durf ik echt niet te doen"... daardoor heb ik geen foto kunnen maken van de achterkant. Wat ik wel heb is, tatarata: de handleiding! Had ik gehoopt die even in te scannen en ook hier te posten, maar nee... scanners op school werke natuurlijk niet... Ik probeer hier dus (als het nodig is) zsm scans (of foto's) van te maken.

Foto's van de voorkant, waarschijnlijk door een verkeerde instelling van de camera geen fantastische kwaliteit:
www.geinteam.nl/jus/1.JPG
www.geinteam.nl/jus/2.JPG

Het merk (heb me voor me kop geslage toen ik het zag) stond wel als een heel klein logotje in de hoek... RCF. Het is dus de: "RCF AM 2200"

Ik hoop vanavond even de camera van me broer te gijzele voor foto's van de handleiding, maar ik hoop dat jullie hier al iets mee kunnen.
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
4-10-2004 20:01
3 x bewerkt. Laatst door KVM op 4-10-2004 20:16
Helaas geen denderende foto's. Als je op de grond gelegen had had je ook iets beter het front kunnen zien.

>wat staat er boven de schakelaartjes die tussen de 5 draaiknoppen en de bass / treble knoppen zitten?

[EDIT]
Groothandel is overigens www.konitech.nl
Ga daar naar RCF en kies de AM 1120 amp zowel de voorkant als de achterkant is te zien. Achterop deze versterker zit de line input en de schakelaar voor mic/line.
www.konitech.nl/RCF/easyline/prodotti/c_image/c_am.gif

Het is welliswaar een ander RCF type maar ik kan mij zo voorstellen dat de modellen redelijk identiek zijn uitgevoerd.

Martin.
kvm entertainment
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
4-10-2004 20:10
hahaha, je wil nie wete hoe ik daar heb gelege laugh :D eigelijk hadde ze daar een foto van moete make, zit gewoon echt op een k*t plek!haha

maar goed, ik heb hier de gebruiksaanwijzing en op het linker schakelaartje staat: PA-HF en op de 2de: Normal-Voice
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
5-10-2004 09:51
Een omschrijving van de rcf AM2200:

AM2200 5i/p 100v Line Amp 200W
Five electronically balanced dual universal inputs on DIN and XLR connectors. Switchable 48 V phantom supply on the XLR inputs. Outputs for constant impedance and constant voltage speakers. Independent treble and bass adjustment. PA/HF and NORMAL/VOICE filters. Final stages automatically protected against overloads and short circuits. Preamplifier section can be separated from final power section. Possibility for remote control of volume and tone controls by means of external potentiometers. Priority input for alarm signal. Output for recorder. Input for mixer. Emergency supply by 24 V battery. Dual power supply in alternating current (115/230 Vac). LED VU-meter and overload indicator light.
Weight: 18kg.

Om echt iets aan te kunnen sluiten zul je op de een of andere manier bij de achterkant van de versterker moeten komen, oftewel, hij moet uit het rack.

John
I am a TimeDriver!
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
21-11-2004 18:15
Beste mensen,

Zo, we zijn weer een tijd verder, heb het te druk gehad omm al teveel aandacht aan dit project te schenken. Zoals ik al eerder melde hebben we al eerder een radio aangesloten, en dat werkte dus niet. Ik heb nu vandeweek een gewone hifi cd speler aangesloten en verrek, gejuich was het resultaat laugh :D Spontaan begonnen er mensen mee te zingen met Robbie Williams, en na afloop werd ik door meerdere mensen omhelst (het bleef maar bij 10 seconde om even te proberen of het nu wel te verstaan was wink ;) ), oftewel, het initiatief kwam goed aan bij de leerlingen. Jezus, wat gaf dat een heeeerlijk gevoel, maar daar gaat het niet om happy :)

Ik heb met de locatie directeur afgesproke op marktplaats te kijken voor een tuner. Nu vroeg ik me af of er nog bepaalde dingen zijn waarop ik dan moet letten, en of ik de tuner net als de cd speler gewoon direct kan aansluiten op de versterker. Ik neem aan dat die uitgangsspanning gelijk is toch? of zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee zal moeten houden?

Allemaal bedankt, en de omhelzingen die ik heb ontvangen zijn ook voor jullie wink ;)

Jus
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
Tom. VStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 16-6-2005
Berichten: 497
21-11-2004 18:51
Yep,... je cd-speler zet je op de LINE-in op je versterker,... je tuner KAN ook op de LINE-in,.. maar meestal is er een "tuner" ingang

GRTS TOM.V

P.S Leuk idee! happy :)
19/08/2005: FORTIVITY : VERBRUGGEN VS REGNEZALS, GHOST, WOUT, SVEN LANVIN
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
21-11-2004 19:23

Tom. V schreef:

Yep,... je cd-speler zet je op de LINE-in op je versterker,... je tuner KAN ook op de LINE-in,.. maar meestal is er een "tuner" ingang
Aangezien ik afhankelijk ben van een uitstekend (in de vorm van dat ie ergens bovenuit steekt razz :p ) line in kabeltje gebruik ik die maar wink ;)
P.S Leuk idee! happy :)
Dank happy :)
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug

Terug naar forum Reageer (zonder quote)