Forum > Geluid

Denon DN-D6000

(67 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
BasicsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-10-2002
Laatste: 9-2-2008
Berichten: 57
28-2-2005 11:59
Lees veel op andere fora over deze speler..
En kom een niet zo'n fraaie eigenschap tegen.
De speler schijnt seconden aan vertraging te hebben op bepaalde gebieden...
There are a few seconds of delay from you hit play or cue in search-mode til the repeating sound starts.
If you press cue and after that wind the jog-dial to the left to set a new cue-point before the stored cue-point, there is a delay of a few seconds.
zie volledige review:
https://www.dn-s5000.com/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=8487&postdays=0&postorder=asc&start=0

Dit is natuurlijk onacceptabel!

Is er iemand hier dit dit kan bevestigen of ontkennen?
Ludo wellicht?
BasicsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-10-2002
Laatste: 9-2-2008
Berichten: 57
4-3-2005 17:10
Voor de geintresseerden, zie mijn review
https://www.dn-s5000.com/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&p=102280#102280
( site kan even duren met laden)
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
4-3-2005 18:12
Wat betreft het volgende:
I still find it very irritating that the Cue point position is lost when you hit Pause/Play 2 times or do a search. On all denon’s this is the fact, and again on this player and I Really don’t understand why. If there is anybody who can explain, please!
De gedachte hierachter is dat als je in een track gaat zoeken, je op zoek bent naar een nieuw cue-punt. En normaal gesproken is dat ook bijna altijd het geval (tenzij je bijvoorbeeld gewoon een stukje van het nummer wilt afspelen om te luisteren hoe het ook alweer klinkt, maar dan druk je niet op PAUSE en wordt er ook geen cue-punt ingesteld).

Het grote voordeel van deze methode is dat je niet kan vergeten het nieuwe punt als cue-punt in te stellen, de speler doet dat automatisch. Als je dat eenmaal gewend bent, dan wil je niet anders.

Je kan ook in frame search mode je cue-punt instellen door in de buurt van het gewenste punt op pause te drukken, dan met de jog naar het goede punt te gaan en dan op CUE te drukken.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DjLudoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-4-2012
Berichten: 50
7-3-2005 09:42
Pfff, een late reactie, maar heb er dus niet egt mee gewerkt, alleen even mee gespeeld, en die gebreken die jij op noemt basics, zijn mij niet opgevallen, maar ik kan ze dus ook niet ontkennen!

Groet,

Ludo
Audiofiel ben je niet voor even, maar voor je hele leven...
BasicsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-10-2002
Laatste: 9-2-2008
Berichten: 57
8-3-2005 18:20
Mijn review is geupdated. herrinnerde me ineens weer allerlei ( helaas negatieve ) dingen..
Rode tekst is nieuw..
https://www.dn-s5000.com/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&p=102280#102280
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
8-3-2005 18:51
Wel enorm spijkers op laag water zoeken. Sommige dingen staan in de display, sommige met een ledje. Who cares? Bovendien is het nog logisch gedaan ook: een actieve loop wordt in het display aangegeven, een geladen A-punt in de A-button. Dit zijn twee verschillende dingen, omdat een A-punt niet altijd voor een loop wordt gebruikt.

Hoe het instellen van het cue-punt werkt (2 methodes) en wat de logica daarachter is heb ik hierboven al uitgelegd. Dit is een logisch systeem wat gewoon voordelen heeft.

Jump functie: waarom zou je die willen uitzetten? Met de toetsen kan je met een instelbaar tijdsinterval jumpen, met de jog kan je zoeken. Wat wil je nog meer?

Soms is het beter gewoon met een speler aan de slag te gaan en je vertrouwd te maken met sommige functies dan maar te blijven mekkeren over dingen die anders werken dan jij het bedacht zou hebben. In een hoop gevallen blijkt er goed over na te zijn gedacht, en in andere gevallen is er gewoon wat gewenning nodig als je een andere speler bent gewend.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
BasicsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-10-2002
Laatste: 9-2-2008
Berichten: 57
8-3-2005 21:36
Ik schrijf inderdaad een kritisch verhaal.
ZOu niet weten wat daar mis mee is.
Als prof Dj eis ik en velen met mij denk ik wel wat van apparatuur tegenwoordig.
En sommige belangrijke punten op de speler is naar mijn idee simpelweg niet goed nagedacht. Zaken die technisch gezien makkelijk anders gekund hadden.
Naar mijn idee heb ik echter een evenwichtige beoordeling geschreven.
Er staan veel positieve punten in..Ik vind veel functies nl erg goed .

We verschillen van mening over de negatieve blijkbaar . Dat kan
dat maakt zo;n forum als dit juist zo leuk ..
Jij vind het geen probleem dat je cUe punt verloren raakt na een zoekactie.
En geen cue punt/frame bijstellingen mogelijkheid dmv de search toetsen vind jij geen probleem.

Tuurlijk is er altijd gewemming nodig..
Maarr...Denon heeft geen goede reputatie als het op handigheid /overzichtelijkheid /Intuitieve bediening aankomt kwa cd spelers..
Is mijn ervaring.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
8-3-2005 22:35
Er gaat helemaal geen cue-punt verloren bij een zoekactie. Alleen als je tijdens dat zoeken op PAUSE drukt, een seconde wacht en dan weer op PLAY drukt wordt er een nieuw cue-punt ingesteld. Waarom zou je op PAUSE drukken als je aan het zoeken bent en geen nieuw cue-punt wilt aanmaken?

En nee, frames bijstellen doe ik niet met de snelzoekknoppen maar met de jog. Die is daarvoor bedoeld. Waarom zou dat ook met de toetsen moeten?

Dat is nou precies wat ik bedoelde met mijn opmerking om nou eens gewoon lekker aan de slag te gaan met de speler en te wennen aan de functies. Er is heus over nagedacht!

Wat intuïtieve bediening aangaat zijn de Denon spelers voor de basisfuncties net zo makkelijk als iedere Pioneer. Maar: Denons bieden over het algemeen extra functies die de Pio's niet hebben. En daarvoor zal je soms wat moeite moeten doen. Ligt je dat niet of heb je geen zin om je daarin te verdiepen dan kan je het bij de basisfuncties laten óf naar een ander merk speler kijken.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
BasicsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-10-2002
Laatste: 9-2-2008
Berichten: 57
9-3-2005 10:39
Er gaat helemaal geen cue-punt verloren bij een zoekactie. Alleen als je tijdens dat zoeken op PAUSE drukt, een seconde wacht en dan weer op PLAY drukt wordt er een nieuw cue-punt ingesteld. Waarom zou je op PAUSE drukken als je aan het zoeken bent en geen nieuw cue-punt wilt aanmaken?
Omdat je effe het intro wilt luisteren, zoeken waar de break zit?
Zo gauw je de search toets loslaat is je CUE punt verloren.
En nee, frames bijstellen doe ik niet met de snelzoekknoppen maar met de jog. Die is daarvoor bedoeld. Waarom zou dat ook met de toetsen moeten?
Omdat ik dat handiger vindt, sneller en exacter, bij een bijstelling van een paar frames.
Dat is nou precies wat ik bedoelde met mijn opmerking om nou eens gewoon lekker aan de slag te gaan met de speler en te wennen aan de functies. Er is heus over nagedacht!
Haha..
dit klinkt als'Toe noouuuuuw! HEt is écht wel een goede speler''
Dat ís ie ook wel Victor, alleen heeft ie wel een paar vreemde 'schoonheidsfoutjes'
Da's het enige wat ik zeg.
Enne..Ik héb er dus mee gewerkt he..Anders kon ik niet zo'n review schrijven.
Wat intuïtieve bediening aangaat zijn de Denon spelers voor de basisfuncties net zo makkelijk als iedere Pioneer. Maar: Denons bieden over het algemeen extra functies die de Pio's niet hebben. En daarvoor zal je soms wat moeite moeten doen. Ligt je dat niet of heb je geen zin om je daarin te verdiepen dan kan je het bij de basisfuncties laten óf naar een ander merk speler kijken.
Als je mijn review leest, dan zie je dat ik zeer concrete punten aangeef die relatief simpel verbeterd hadden kunnen worden.
Dus: dezélfde geavanceerde functies logischer of beter verwerkt.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
9-3-2005 10:56

basics schreef:

Zo gauw je de search toets loslaat is je CUE punt verloren.
Dat heb je al een paar keer beweerd, maar dat is gewoon niet zo. Lees de gebruiksaanwijzing eens, zou ik zeggen.

Verder boeit het me helemaal niet of jij dit een goede speler vindt, dus maak je daar maar geen zorgen over.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)