Forum > Newbie Forum

Aankoop Tascam CD-302

(35 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
MarcStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2004
Laatste: 25-8-2004
Berichten: 29
23-7-2004 15:58

Dré schreef:

marc schreef:

Reind schreef:

Het gaat vooral om de kennis van zaken aangaande dj gear bij zulke zaken.

Maarja in dat rijtje zet ik ook net zo hard winkels als sale en djst*nter etc
Welke winkels zijn dan wel goed??? Alleen hier bij new-line wordt bijv. gesproken over speling op toonarmen. Ik ben nog geen enkele winkel/webshop/forum (ter wereld shocked 8O ) tegen gekomen dat hier ook maar een woord aan vuil maakt.....óf het hele spelings verhaal is overdreven, óf Dré is de enigste persoon op aarde ( wink ;) ) met verstand van zaken, en is er dus geen winkel die ook maar in de buurt komt van New-Line...........
Hebben we dat weer...

Er zijn bedrijven die een automotor kunnen tunen zodat er 100+ meer pk's uit komt. Betekent dat dat de fabrikant zelf er niets vanaf weet? Nee, het betekent dat de fabrikant zelf wat conservatiever is (mogelijk in verband met levensduur in het voorbeeld van de automotor; mogelijk vanwege budget overwegingen).

Toen de TTX1 uitkwam was de arm 15mm te lang. Er zijn honderden verkocht over de gehele wereld voordat iemand (ergens in z'n huiskamer in Harlingen) er achter kwam dat de arm te lang was...

De draaitafel is prima bruikbaar met wat speling op de arm. Hij wordt echter nog beter (stabieler) door die speling er niet op te hebben.

Ik heb me altijd al wat meer dan gemiddeld geinteresseerd voor draaitafels (ook al draai ik zelf sinds jaar en dag alleen nog maar met CD's ;-). Vandaar ook dat ik een naaldmicroscoop heb staan om naalden te controleren, weet hoe ik een arm kan doorrekenen volgens de Baerwald-Lofgren alignment (een alignment die, als het goed zou zijn, door alle (normale armlengte) DJ draaitafels gebruikt wordt) etc. etc. etc.

Voor het afstellen van de lagers van een draaitafel is een bepaalde fingerspitzengefuhl nodig EN een stille rustige ruimte. Allemaal dingen die verdomd moeilijk zijn te verwezelijken in een massaproductiesysteem...
Het was een beetje tonque-in-cheek bedoelt wink ;)

No offence! happy :)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
23-7-2004 16:04
None taken ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MarcStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2004
Laatste: 25-8-2004
Berichten: 29
23-7-2004 16:12
1 x bewerkt. Laatst door Marc op 24-7-2004 00:12
maar Dré,

We zijn inmiddels compleet off-topic natuurlijk, maar toch,

Ken jij mensen die ook toonarmen van speling ontdoen (je hoeft geen namen te noemen!!! ik heb ook wel een beetje verstand van concurentievoordeel wink ;) ) of werken al deze mensen bij Technics? wink ;)
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
23-7-2004 16:53
KAn dré dat niet voor je doen dan ??
Where words fail, music speaks :D
SkapiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 24-1-2006
Berichten: 11
23-7-2004 20:57
hallo,

ik ook ff offtopic,
ik wil graag is wat meer weten over die armlengte en speling enzo want ik snap er helemaal niets van.
als een arm te lang is wat wil je daar dan aan doen? je kan er toch niet zomaar even 1.5 cm vanaf zagen laugh :D
ik vraag dit niet omdat ik er dringend wat van moet weten want voorlopig heb ik pas 3 platen en de rest cd's. maar i kbe ngewoon nieuwschierig happy :)

groet martijn
wat is een quote? :P
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
26-7-2004 11:42

marc schreef:

maar Dré,

We zijn inmiddels compleet off-topic natuurlijk, maar toch,

Ken jij mensen die ook toonarmen van speling ontdoen (je hoeft geen namen te noemen!!! ik heb ook wel een beetje verstand van concurentievoordeel wink ;) ) of werken al deze mensen bij Technics? wink ;)
Het lijkt erop dat alleen Technics (en in mindere mate ook Vestax bij de duurdere draaitafels uit hun assortiment) dit onder de knie hebben.

Bekijk het ook van de andere kant: Ze komen ermee weg (behalve dan bij die vent in Harlingen)...
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)