Forum > Geluid

Reacties op het "welke draaitafel voor welk budget" topic.

(603 reacties. Pagina 35 van 61)
Moderator(s): Dré
GlorixStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-7-2003
Laatste: 7-6-2006
Berichten: 8
1-8-2003 13:29
1 x bewerkt. Laatst door Victor op 2-8-2003 10:28
Hej Reind, voor hoeveel wil die vriend van jou z'n SL's kwijt? :P
Edit Mod: Dit soort zaken graag even per mail of in het tweedehands-forum
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
2-8-2003 10:27
Ze hebben de Synq, zo te zien aan de foto's, ook helemaal uit elkaar gehad. Over de degelijkheid hoef je je (volgens de Fransen) geen zorgen te maken: alles zit perfect in elkaar.

Verder is de test dik 3 pagina's, dus die ga ik als je het niet erg vindt niet zitten vertalen. De mindere eigenschappen zijn de relatief hoge snelheidsfluctuaties en de wat mindere signaal/ruisverhouding, veroorzaakt door vibraties van de transformator. Ik kan me overigens voorstellen dat er zat DJ's zijn die dat worst zal zijn...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
2-8-2003 11:18

Victor schreef:

De mindere eigenschappen zijn de relatief hoge snelheidsfluctuaties en de wat mindere signaal/ruisverhouding, veroorzaakt door vibraties van de transformator. Ik kan me overigens voorstellen dat er zat DJ's zijn die dat worst zal zijn...
Moet je voor de grap eens naar de Vestax site gaan. Daar wordt bij ELKE draaitafel BEHALVE de PDX-2000 keurig netjes de wow&flutter opgegeven. 3 maal raden waarom ze dat bij de PDX-2000 vergeten zijn (uiteraard GEHEEL per ongeluk...). Omdat hij bijna 1% WRMS is! Tja, dat krijg je als je een plateau van een paar honderd gram aan een sterke motor hangt die ook nog eens weinig polen heeft. En zelfs bij de PDX heb ik gebruikers nooit horen klagen (en dat terwijl de nieuwe OEM bak er bijna een factor 10 onder zit).

Brom van de transformator is een "crap shoot"; OOK bij de SL-1200. Ik heb SL-1200's door m'n handen gehad die doodstil waren MAAR ik heb ook SL-1200's gehad die relatief veel transformatorherrie hadden (allemaal nieuw uiteraard). Hetzelfde heb ik gezien bij diverse andere draaitafels. Je kunt dus NIET een steekproef doen op 1 exemplaar.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
3-8-2003 12:11

Victor schreef:

De mindere eigenschappen zijn de relatief hoge snelheidsfluctuaties en de wat mindere signaal/ruisverhouding, veroorzaakt door vibraties van de transformator.
Dan gaan we praten over Hifi eigenschappen -> En dat is inderdaad voor een DJ nou niet echt intressant. Als je namelijk echt hifi wilt koop je ook geen SL namelijk.

De review is dus geschreven vanuit dj oogpunt en niet vanuit een hifi oogpunt. Daar zit namelijk nogal wat verschil tussen.

En snelheidsfluctuaties? Niks van gemerkt om heel eerlijk te zijn. Volgens mij is ie namelijk net zo hoog als bij een PDT/PT2400/TTX/TT1+2.
Zal is ff alle cijfers van fabrikanten nalopen en vergelijken (voor zover men daar eerlijk over is)

[edit] Bij een TT1 zit ie op 0.13 volgens de handleiding. De PDT zou er ver onder moeten zitten 0.01% (lijkt mij niet helemaal correct gemeten) En van de PT2400 kan ik hem zo snel niet vinden maar zat die ook niet ergens rond die van de numark TT1?[/edit schreef:

Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
3-8-2003 13:09
Ik kan me voorstellen dat de start-stopsnelheid en correctiegedrag voor de gemiddelde DJ interessanter zijn dan wow&flutter etc.

Waar ik verder nog niet veel over gelezen heb is de stootvastheid van de Synq.

Blijft over als grootste nadeel voor de Synq: zijn gebrek aan reputatie. Zeg maar dezelfde reden waarom Opel geen auto's in de duurdere prijsklasse kan verkopen. Hopelijk weten ze toch naam te maken!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
3-8-2003 13:21
Ik vraag me af wat je nou werkelijk van die paar % merkt in de praktijk. Volgens mij namelijk helemaal niets.

Trouwens -> DStanton verkoopt in princiepe dezelfde draaitafel. Zodra mensen weten dat de synq/akiama/AMDJ/citronic/omnitronic op het DSP chippie allemaal hetzelfde zijn dan denk ik dat ze de bekendheid zo hebben.

Ik zit op mijn website al op een dikke 800 pageviews meer sinds de review dus die mensen weten het allemaal wink ;)

En wat bedoel je met stootvastheid?
Waar ik thuis wel een beetje last van heb (en dat had ik in de discotheek niet) is van een beetje feedback hier. Dat zal waarschijnlijk komen omdat ik een GAMMELE houten vloer heb en daar mijn meubel op staat (lullig ijzeren frame met losse bovenplaat. Zodra ik hard op de vloer stamp slaat de meter op mijn mengpaneel iets uit. (maarja als ik de muziek hard zet voel je het op de verdieping erboven en bij de buren trillen -> Pand is 90 jaar oud geloof ik.)
Eerder had ik het hele systeem altijd aan de muur hangen en los van de vloer. Denk dat ik dat nu ook maar weer moet gaan doen. Heb dit nooit getest met de PDT maar dat komt omdat ik deze concstructie ook pas heb gemaakt sinds ik mijn PDT's heb verkocht. (die hingen namelijk met een plank aan de muur)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
4-8-2003 18:27

Reind schreef:

Reken er wel op dat alsssssssssss deze draaitafel een hit gaat worden er ook steeds minder mensen zullen zijn die grof geld neer leggen voor een 2é hands SL.
Dat zou ik niet meteen durven zeggen. Wie weet willen sommigen wel een 'vintage' draaitafel.

Een voorbeeld ter verduidelijking.
In de jaren tachtig bracht Roland de TR-909 drumcomputer op de markt. Deze machine smeten ze naar het schijnt naar je kop. Dat kwam omdat ze niet echt populair was toen (maar dat was de SL in het begin ook niet). Vandaag kost een tweedehands 909 ongeveer 1250 Euro. Dat is best veel voor een bijna twintig jaar oud toestel.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
4-8-2003 19:13
Maar voor een TR909 is geen echte vervanger. Het is de machine waar alle house beats uit gekomen zijn -> Dat heeft een grotere waarde als een SL.

Heb er hier zelf ook 1 staan namelijk en die zal ik ook nooit weg doen (ondanks dat ik niet eens zelf muziek maak :) )
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
4-8-2003 21:43
De tijd zal leren of de Synq en klonen een grote verkoophit worden en de aloude SL van zijn troon stoten. Niet zo zinvol om daarover door te speculeren.

In ieder geval zijn kwaliteit én gunstige prijs (beide heeft de Synq, daar zijn we het over eens) niet altijd voldoende om van een product een "hit" te maken. Maar het is een begin...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
4-8-2003 21:47

Victor schreef:

De tijd zal leren of de Synq en klonen een grote verkoophit worden en de aloude SL van zijn troon stoten. Niet zo zinvol om daarover door te speculeren.

In ieder geval zijn kwaliteit én gunstige prijs (beide heeft de Synq, daar zijn we het over eens) niet altijd voldoende om van een product een "hit" te maken. Maar het is een begin...
Inderdaad een goed stel marketing jongens is ook geen onbelangrijk iets.
Die weten zelfs de slechtste producten wel te verkopen.

Maar met de SL heeft het ook een tijdje geuurd voordat het een echte hit was dus het zal echt niet van de ene op de andere dag gebeuren. Hoeft trouwens ook niet. Heb veel liever dat er overal verschillende merken staan dan dat er straks maar weer 1 merk staat als de standaard. Een standaard is namelijk nooit goed -> Zo krijg je namelijk nooit vernieuwing.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)